Tampereella syntynyt Tuomola on pysynyt ikänsä manselaisena nurkkapatrioottina, vaikka onkin vuosien varrella hairahtunut asumaan myös parissa lähikunnassa. Kohtalokas puhelinsoitto 90-luvun lopussa vei hänet kirjoittamaan radiomainoksia, eikä siltä tieltä ollut paluuta.
Bermudan copywriterinä Timo kirjoittelee niin verkkosivuja, uutiskirjeitä, esitteitä, lehdistötiedotteita, videon käsikirjoituksia kuin Facebook-testejäkin – ja satunaisesti edelleen radiomainoksia.
Mistä ihmeestä ne kaikki huiput ja häiriintyneet ideat oikein kumpuaa?
– Mika Kihlakaski, suunnittelujohtaja
”Timo kertoo mistä tahansa millä tahansa tyylillä lyhyesti tai pitkästi, mikä vaan tarpeen on”, maalailee Bermudan myyntijohtaja Ukko Järvinen. ”Ilman sopivasti hullua copyamme ja hänen tekstejään olisimme vain kumiseva vaski tai helisevä symbaali.”
Herran pidäkkeettömästi laukkaava mielikuvitus tuottaakin jatkojalostukseen niin hyviä kuin vähemmänkin hyviä ideoita, mutta kotioloissaan 70-vuotiaassa rintamamiestalossa copy katselee dokumentteja, lukee kirjoja epätodennäköisistä aiheista sekä korjaa teknisiä laitteita autoista syntikoihin vaimon ja neljän kissan seurassa.