Ukko on Bermudan heittämällä kansainvälisin tekijä, joka on asunut niin Andorrassa kuin Barcelonassakin hankkien oppinsa ranskalaisesta koulusta. Vaikka pitkän linjan myynnin asiantuntija sukkuloi asiakkaissa eurooppalaisella sulavuudella, eivät jämsäläiset juuret ja tamperelainen konstailemattomuuskaan ole hävinneet mihinkään.
Jos myyntikäynti on firman käyntikortti maailmalla, on Ukon kortissa ylimääräinen kultareunus. Hän nimittäin ymmärtää asiakkaan tarpeet, näkee, missä Bermuda voi auttaa, ja ottaa asiakkaan ja myyntitiiminsä huolet niin omakseen kuin yöunia menettämättä voi – ja usein enemmänkin.
”Mahtavaa kun on myyntijohtaja, joka menee pää edellä asiakkaisiin”, konseptisuunnittelija Sami Nieminen arvostaa.
”Ja tarkoitan tällä sekä rohkeutta että ideoita ja asiakkaan kuuntelua.”
Kahden maailman välillä seikkaillessa on syytä pitää Bermudan ydinajatus kirkkaana mielessä. Siinä Ukko onnistuukin häiritsevän hyvin.
”Ukko on Bermudampi kuin Bermuda itse”, heittää toimitusjohtaja Jarkko.
”Jotenkin se liittyy siihen Bermudan härskiin rohkeuteen.” Ukolla onkin puoli, joka ilmenee joskus sysimustana huumorina ja lakonisina heittoina. Silti töiden jälkeenkin hän pysyy 100 % herrasmiehenä. ”Ukon kanssa on mahdotonta lähteä baariin ilman, että Ukko väkisin tarjoaa”, manaa Jarkko. Töiden jälkeen Ukon on myös nähty pelaavan golfia, tsekkailevan musiikkia laidasta laitaan (erityismainintana Eläkeläiset) ja tutkivan maailmaa eri kulmilta avovaimonsa kanssa.
3 sanaa: omistautuminen, heittäytyminen ja sitkeys. – Mika Kihlakaski, strategiajohtaja