90 % markkinointitoimistomme asiakkaista on joko teknologia- tai valmistavan teollisuuden B2B-yrityksiä. 20 vuoden kokemuksella voimme listata kolme yleisintä markkinointiin liittyvää ongelmaa:

Myydään ominaisuuksilla.

Ei nähdä metsää puilta, tai ei osata kiteyttää mitkä ovat tuotteen todelliset vahvuudet tai miksi asiakkaat ostaa. Myydään ominaisuudet edellä eikä muisteta asiakkaan huolia ja tavoittelemia hyötyjä.

Tavat viestiä.

Tehdään niinkuin ollaan aina tehty. Esitteitä pitää olla, mutta "sosiaalisella medialla ei ole meille merkitystä". Markkinointi ei puhu samaa kieltä kuin myynti. Ei tunnisteta asiakkaiden siirtymistä muihin viestintäkanaviin ja tapoihin etsiä ratkaisuja.

Rohkeuden puute.

Tuotetta parannellaan, mutta ei nähdä asiakkaan tarpeita laajemmin tai ei uskalleta haastaa vakiintuneita poteroita ja ajatella asiakasarvoa laajemmin. Unohdetaan palvelu ja asiakaskokemus ydintuotteen ympäriltä.

Mitä ensiksi tarvitset on tuo viimeinen.
Rohkeutta tarttua mahdollisuuksiin ja nostaa kissa pöydälle.

Markkinointi

Roastausta rohkeille

1000€+alv

Ennen Workshopia: Tutkimme, miltä julkiset markkinointikanavanne vaikuttavat. Lähetämme myös kyselyn, jossa selvitämme millaisin suorin keinoin lähestytte asiakkaitanne.

Workshopissa: Hiillostamme teitä huumorilla, mutta tosimielessä. Kyseenalaistamme mm. strategiset, visuaaliset, sisällölliset ja tekniset epäkohdat, jotka löydämme ja pohdimme kuinka kyseiset epäkohdat saataisiin ratkaistua.

Workshopin jälkeen: Bermuda tekee tiivistelmän Workshopin lopputuotoksista ja ehdotuksen tulevista, konkreettisista toimenpiteistä.

Myynti

Myynnin työkalupakki

3500€+alv

Ennen Workshopia: Lähetämme kyselyn, mitä myynti ajattelee nyt asiakaistaan, millaista argumentaatiota käytetään ja mitkä ovat teistä suurimmat viestinnälliset haasteet.

Workshopissa: Selvitämme yhdessä, millaisia uusia myynnin lähestymistapoja voisitte testata kohderyhmillenne. Aiheena voi olla esimerkiksi online-markkinoinnin kautta saadut liidit, ja niiden hyödyntäminen automatisoiduilla viesteillä asiakasuhteen elinkaaren eri vaiheissa.

Workshopin jälkeen: Bermuda tekee tiivistelmän Workshopin lopputuotoksista ja ehdotuksen tulevista, konkreettisista toimenpiteistä.

Palvelu

Tuotemyynnistä palvelumalliin

Yksi yleisimmistä haasteista on miten saada parempaa premiota työstä ja tuotteista. Miten välttää verinen hintakilpailu ja miten sitouttaa asiakkaat. Monet valmistavat yritykset ovat valinneet joko palvelustrategian tai vahvojen tuotebrändien rakentamisen. Ensimmäinen on tyypillisemmin B2B-yritysten ratkaisu.

Räätälöimme sinulle palvelumuotoiluprojektin sinun lähtökohdistasi – mikä on tuotteesi elinkaari, asiakassuhteen malli ja miten brändi ja hyvä palvelukokemus sen ympärille voitaisiin rakentaa.

Olen kiinnostunut näistä:

Otamme sinuun yhteyttä workshopiin liittyen. *Rekisteriseloste

Jaa työkavereillesi

Haluatko ensin kertoa yrityksestänne meille?

Soita tai laita meille viestiä