Palvelut

Asiakaskokemuksen kehittäminen

Osaamisemme ulottuu paljon kauniita kuvia ja tehokkaita sanoja pidemmälle. Huomiota on kiinnitettävä myös aikaan markkinoinnin jälkeen ja asiakkuuden koko elinkaareen.

Toimiva markkinointi saa aikaan kontakteja, joiden kanssa päästään keskustelemaan yhteistyöstä. Itse markkinoinnin lisäksi paljon on kiinni siitä, millä tavoin prosessi jatkuu, kun päästään potentiaalisen kumppanin kanssa samaan pöytään tai käyttämään tarjottua palvelua.

Näkyykö tarinasi ja brändisi myös toiminnassasi?

Menestyviä yrityksiä yhdistää usein tarinan ja brändin näkyminen kaikessa toiminnassa. Kun viestit ovat tavoittaneet oikeat kohderyhmät ja he ovat vakuuttuneita näkemästään, asiakaskokemusta täydentää yhtenäisyys myös yrityksen edustajan kohtaamisessa.

Olennainen osa asiakaskokemusta ja sen kehittämistä on tarkastella myös palveluiden käyttökokemusta. Etenkin digitaalisissa palveluissa käyttöliittymien helppokäyttöisyys ja ymmärrettävyys korostuvat vahvasti, mutta jokapäiväinen asiointi kivijalkaliikkeessä voi myös edellyttää tarkastelua ja arviointia.

Huomioi koko asiakaspolku

Asiakaskokemuksen kehittämisessä arvioidaan koko asiakaspolun pituus ensimmäisestä kontaktista viimeiseen kädenpaiskaukseen. Koko matkan arviointi tähtää saumattomaan ja eheältä tuntuvaan kokonaisuuteen. Konkreettisina toimenpiteinä asiakaspolun kehittäminen voi tarkoittaa esimerkiksi

  • Ostajapersoonien luontia ja arviointia
  • Konversio-optimointia
  • Asiakasdatan keräämistä ja hyödyntämistä
  • Ostoprosessien purkamista osiin ja niiden kehittämistä
  • Palvelumuotoilua

Toiminnassa on myös tärkeää huolehtia, että se tärkein – asiakkaat – ovat keskiössä. Asiakaslähtöinen ajattelu ja toiminta ovat varmoja tapoja tarjota varmuudella sujuvinta palvelua.

Etkö löydä etsimääsi?

Laita meille viestiä Soita Ukolle