Palvelut

Brändisi verkossa

Brändisi voi olla vasta konkretisoitumassa konsepteista todellisuudeksi, hakien vielä muotoaan ja paikkaansa maailmassa. Ikkunateippaukset, henkilöstön puheet ja toiminta sekä toimistorakennuksen kyljessä oleva valokyltti jo heijastavat uutta brändiä ja ilmettä – mutta kuinka on digitaalisen brändisi laita? Miltä se näyttää ja kuulostaa?

Yhdenmukainen brändi kanavasta ja paikasta riippumatta


Brändin yhdenmukaisuus sitoo yrityksesi fyysisen ja digitaalisen olemuksen toisiinsa. Vaikka sisällössä olisikin kanavakohtaisia eroja, sen tulee olla tunnistettavissa ja liitettävissä brändiisi riippumatta siitä, mitä kerrotaan tai missä kerrotaan.

Brändin jalkauttaminen digitaaliseen maailmaan edellyttää suunnittelua ja harkintaa. Alkuvaiheessa määritetään esimerkiksi

  • Ketkä haluamme tavoittaa?
  • Missä nämä kohderyhmät todennäköisimmin vaikuttavat?
  • Mitkä kanavat valikoidaan tämän perusteella käyttöön?
  • Millaista sisältöä näihin kanaviin tuotetaan?

Brändin digitaalisen jalkautumisen suunnittelu määrittelee samalla toimenpidetarpeen. Onko sivustoa tarpeen uudistaa? Ollaanko relevanteissa sosiaalisen median kanavissa jo esillä? Löytävätkö potentiaaliset asiakkaat palvelusi ja tuotteesi etsiessään niihin liittyvää tietoa?

Näihin kysymyksiin vastaamalla pääsemme lähemmäs markkinoinnin taktisempaa osuutta ja toteuttamaan brändiä käytännössä.

Etkö löydä etsimääsi?

Laita meille viestiä Soita Ukolle