Bermuda – maailman tamperelaisin mainostoimisto – 

Myynnintukimateriaali johdattaa perille

Mitä kohderyhmiesi tulisi tietää ensikontaktin jälkeen, ja mitä haluamme heidän sen jälkeen tekevän? Millainen käyttäytymispolku johtaa todennäköisimmin myyntiin? Mikä on se tärkein viesti, mikä asiakkaasi pitäisi tietää?

Myynnintukimateriaalien tarkoituksena on ohjata asiakkaasi oikeaan suuntaan sekä auttaa heitä ymmärtämään tuotteidesi tai palvelujesi hyödyt. Laadukas materiaali herättää huomiota, kiinnostaa ja saa asiakkaasi hakemaan lisää tietoa – sekä lopulta tekemään esimerkiksi ostopäätöksen.

Kuka napataan matkalle mukaan, ja minne ollaan menossa?

Myynnintukimateriaalisi tavoitteena voi olla esimerkiksi verkkokauppavierailu, testaamisen aloittaminen, lisätiedon hakeminen, tarjouspyyntö tai kaupat. Tavoite määrittää, miten viestisi kerrotaan, kuinka syvälle kerronnassa kannattaa sukeltaa sekä mikä toimintakehote materiaalia seuraa.

Konkreettinen myynnin tukiväline voi olla esimerkiksi tuote-esite, tarjouspresentaatio tai palaverin alussa esitettävä yritysvideo. Myynnin käsikirjoituksen tyyli ja välineet riippuvat täysin kohderyhmästäsi, joka meidän tulee yhdessä vakuuttaa. Ellemme tutustu syvällisesti liiketoimintaasi ja sen tavoitteisiin, ovat tulokset tuurista kiinni.

Myynnintukimateriaalien ja -ratkaisujen suunnitteluun ja toteutukseen sisältyy tyypillisesti

  • Ostajapersoonien määrittelyt
  • Ostopolkujen määrittelyt
  • Materiaalien tavoitteiden määrittelyt
  • Materiaalin suunnittelu ja toteutus
  • Onnistuneisuuden mittaaminen

Tutustu myös

Vaikka arjen perustekeminen onkin markkinoinnin sokeri ja suola, huomiota herättävät kampanjat ja lanseeraukset ovat paikallaan, kun halutaan kertoa maailmalle jotain uutta. Kohderyhmäsi ansaitsee tietää, mitä tapahtuu ja millaista arvoa voitte ratkaisuillanne asiakkaillenne tarjota.

Lue lisää

Markkinointisuunnitelmat ja markkinointivuosikellot tulevat usein ajankohtaisiksi, kun markkinointia halutaan ryhdistää palvelemaan tavoitteita tehokkaammin. Suunnitelma tai vuosikello tukee kaikkien markkinoinnin osapuolten ymmärrystä siitä, mihin ollaan menossa sekä miten tavoitteisiin päästään.

Lue lisää

Mielessä tai jo to do -listalla esite, asiakaslehti tai messuosasto, joka lyö kaikki ällikällä? Me teemme siitä konkretiaa – kirjaimellisesti.

Lue lisää

Markkinoinnin työn tohinassa omat joukot jäävät usein täysin syyttä vähäiselle huomiolle. Kun esimerkiksi tarinaa jalkautetaan, ovat asiakkaiden lisäksi omat työntekijät ja sidosryhmät vähintäänkin yhtä tärkeä ja arvokas yleisö.

Lue lisää

Sisältö on tarkan ja monivaiheisen suunnittelun tulos sekä siten yrityksen ja sen markkinoinnin keskiössä. Uskomme vahvasti siihen, että menestyksen tähtäävillä ei ole varaa kädenlämpöisiin sisältöihin.

Lue lisää

Kiinnostava videomuotoinen tarina toimii kaikissa kanavissa ja palvelee niin esittelymateriaalina, asiantuntemuksen syventäjänä, myynnin tukena, asiakashyödyn konkretisoijana, katseen vangitsijana kuin huomion herättäjänä. Strategia-, suunnittelu-, tuotanto- ja jakeluosaamisellamme varmistamme, että videosi erottuu massasta.

Lue lisää

Visuaalinen identiteetti on yrityksen kasvot ja samalla yksi yrityksesi mieleenpainuvimmista osista. Kun visuaalinen ilme on huolella ja perustellusti suunniteltu, toimii se parhaimmillaan yrityksen tärkeänä ensivaikutelmana ja tunnistettavuuden elementtinä.

Lue lisää

Etkö löydä etsimääsi?

Markkinointi ei ole aina niin yksioikoista, että oikeat ratkaisut löytyisivät suoraan kaupan hyllyltä.
Jos et siis löydä etsimääsi – tai et vaikka vielä edes tiedä, mitä etsit – anna meidän toimia oppaanasi.

Etenkin meidän Jarkko on etevä kaveri kysymään oikeat kysymykset!