Bermuda – maailman tamperelaisin mainostoimisto – 

Hypistely kunniaan

Vaikka maailma onkin siirtynyt suurelta osin digitaalisen markkinoinnin pariin, on printtipuolellekin toisinaan tarvetta ja tilausta arjessa. Kaikkea ei voi digitalisoida, ja printti toimii myös erottautumistekijänä, joka luo muistijäljen. Pakkohan se on myöntää, että käsin hypisteltävässä tuotteessa on sitä jotain.

Käsinkosketeltavuus ei kuitenkaan hyödytä kaikissa yrityksissä, tiettyjä asiakasryhmiä tavoiteltaessa tai jokaisen markkinointisuunnitelman osana. Kokemuksemme ja erinomaisen asiakasymmärryksemme ansiosta pystymme tehokkaasti ja perustellusti arvioimaan, milloin fyysinen tuote kannattaa tehdä ja milloin jättää tekemättä.

Ytimessä lisäarvon tarjoaminen

Kun digitaalisesta vaihtoehdosta poikkeavan tuotteen tai palvelun tekemiseen päädytään, riippuvat toteutuksen vaiheet itse tuotteesta ja sen käyttötavoista. Kokonaisen messuosaston suunnittelu vaatii huomattavasti enemmän työtä kuin esitteen sisällöntuotanto ja taittaminen, mutta ne molemmat käyvät myös samoja ideointi- ja toteutusvaiheita läpi.

Printti- tai design-palvelua suunniteltaessa kannattaa kysyä tyypillisesti:

  • Kenelle tuote tehdään, ja millaista arvoa asiakas siitä saa?
  • Miten tuote erottuu joukosta?
  • Millaisia tavoitteita tuotteella on, mitä se “tekee”?
  • Millaista tarvetta tuote palvelee, tai minkä ongelman se ratkaisee?
  • Millaisia luovia ratkaisuja tuote mahdollistaa?

Tutustu myös

Vaikka arjen perustekeminen onkin markkinoinnin sokeri ja suola, huomiota herättävät kampanjat ja lanseeraukset ovat paikallaan, kun halutaan kertoa maailmalle jotain uutta. Kohderyhmäsi ansaitsee tietää, mitä tapahtuu ja millaista arvoa voitte ratkaisuillanne asiakkaillenne tarjota.

Lue lisää

Markkinointisuunnitelmat ja markkinointivuosikellot tulevat usein ajankohtaisiksi, kun markkinointia halutaan ryhdistää palvelemaan tavoitteita tehokkaammin. Suunnitelma tai vuosikello tukee kaikkien markkinoinnin osapuolten ymmärrystä siitä, mihin ollaan menossa sekä miten tavoitteisiin päästään.

Lue lisää

Yrityksesi tarinan tulee näkyä myös asiakaskohtaamisissa. Jalostamme markkinoinnin osaamistamme tehokkaasti myös yrityksen myyntitilanteisiin sopiviksi käsikirjoituksiksi ja markkinointimateriaaleiksi.

Lue lisää

Markkinoinnin työn tohinassa omat joukot jäävät usein täysin syyttä vähäiselle huomiolle. Kun esimerkiksi tarinaa jalkautetaan, ovat asiakkaiden lisäksi omat työntekijät ja sidosryhmät vähintäänkin yhtä tärkeä ja arvokas yleisö.

Lue lisää

Sisältö on tarkan ja monivaiheisen suunnittelun tulos sekä siten yrityksen ja sen markkinoinnin keskiössä. Uskomme vahvasti siihen, että menestyksen tähtäävillä ei ole varaa kädenlämpöisiin sisältöihin.

Lue lisää

Kiinnostava videomuotoinen tarina toimii kaikissa kanavissa ja palvelee niin esittelymateriaalina, asiantuntemuksen syventäjänä, myynnin tukena, asiakashyödyn konkretisoijana, katseen vangitsijana kuin huomion herättäjänä. Strategia-, suunnittelu-, tuotanto- ja jakeluosaamisellamme varmistamme, että videosi erottuu massasta.

Lue lisää

Visuaalinen identiteetti on yrityksen kasvot ja samalla yksi yrityksesi mieleenpainuvimmista osista. Kun visuaalinen ilme on huolella ja perustellusti suunniteltu, toimii se parhaimmillaan yrityksen tärkeänä ensivaikutelmana ja tunnistettavuuden elementtinä.

Lue lisää

Etkö löydä etsimääsi?

Markkinointi ei ole aina niin yksioikoista, että oikeat ratkaisut löytyisivät suoraan kaupan hyllyltä.
Jos et siis löydä etsimääsi – tai et vaikka vielä edes tiedä, mitä etsit – anna meidän toimia oppaanasi.

Etenkin meidän Jarkko on etevä kaveri kysymään oikeat kysymykset!