“Bermuda tuntuu meidän markkinointitiimin jatkeelta. Kun luotiin vuonna 2019 uutta brändiä ja visuaalista ilmettä, tuntui, että meidän ajatusmaailma välittyi heidän ehdotuksista heti ensiaskelista lähtien. Lopputuloksessa tuntui, että meidän visio oli puhallettu henkiin!”

Mirva Saarijärvi, Head of Marketing and Communications, Wirepas Oy

Wirepas on suomalaislähtöinen, kansainvälinen ohjelmistoyritys, joka on rakentanut langattoman teknologian ratkaisemaan suuria teollisen internetin (IoT) haasteita. Wirepasin tuote Wirepas Mesh mahdollistaa datan kulun laitteiden ja back-endin välillä luotettavasti, langattomasti ja skaalautuvasti. Lähes loputtomiin skaalautuvan protokollan kehittänyt asiakkaamme on kerännyt varsin ansaittua näkyvyyttä ja houkuttanut luoksensa kovan kaartin kovia tekijöitä niin kansainvälisesti kuin Suomessakin.

Kiinteästi mukana startupin kasvussa

Yhteistyömme Wirepasin kanssa on alkanut jo vuonna 2013. Ensimmäisissä projekteissamme autoimme tuoretta startupia kevyen sivustopäivityksen ja pitchaus-materiaalien muodossa. Vuosien varrella olemme tehneet jo useita sivustoja, kaksi brändiuudistusta sekä paljon tapahtuma- ja printtimateriaaleja. Olemme päässeet seuraamaan lähietäisyydeltä, kuinka Wirepas on kasvanut sijoittajia metsästävästä startupista laajaa partneriverkostoa kutovaksi kansainväliseksi yritykseksi – ja päässeet olemaan osana menestystarinaa. Syksyllä 2019 julkaistiin järjestyksessään viides yhteistyössä tekemämme sivusto yhtä aikaa uuden brändin kanssa.

Sivustoprojektin yhteydessä muutettiin tällä kertaa koko Wirepasin visuaalinen ilme ja brändi. Uudistuneen brändin lippulaivana toimivan sivuston tavoitteena oli saada selkeä, moderni ja yksinkertainen sivusto, joka kertoo selkeästi, mistä Wirepasin erittäin teknologisessa tuotteessa on varsinaisesti kyse ja joka houkuttelee uusia partnereita, jotka haluavat hyödyntää Wirepasin teknologiaa.

Brändi uuteen aikaan

Brändiuudistuksessa haluttiin raikastaa ja yksinkertaistaa aiempaa brändiä. Ensimmäisten tapaamisten jälkeisissä muistiinpanoissa luki molempien osapuolien vahvasti allekirjoittama ”less Attenborough, more Musk.” Aiemmin brändiä ohjannut luontoanalogia oli aikansa palvellut ja nyt kaivattiin jotain selkeämpää, modernimpaa ja helpommin lähestyttävää.

Yhteistyömme brändiuudistuksessa oli todellista yhteispeliä: vuorovaikutus Bermudan ja Wirepasin välillä oli välitöntä ja palautetta uskallettiin antaa reilusti puolin ja toisin, minkä varmasti osittain mahdollisti jo pitkään jatkunut yhteistyö. Luonnoksia työstettiin yhteisissä tapaamisissa lennosta ja epävarmuuttakin näytettiin, kun etsimme yhteistä näkemystä, joka tuntuu Wirepasille omalta ja toisaalta ilmentää Bermudan osaamista.

Lopputuloksena brändistä tuli virtaviivainen, tyylikäs, selkeä ja pelkistetty: aivan kuten alun perin toiveissa olikin.

Sivuston tavoitteena selkeys ja helppo ylläpito

Brändiuudistuksen yhteydessä sivustolta karsittiin paljon teknistä dataa ja detaljeihin menevää tietoa tai sitä esitettiin uudella tavalla. Uusi sivusto palvelee nyt myös niitä, jotka eivät välttämättä ymmärrä Wirepasin tuotteen tekniikkaa, mutta etsivät ratkaisua, joka voisi auttaa heitä haasteissa.

Yksi uudistuksen tavoitteista oli tarjota asiakkaalle helppo tapa muokata sisältöjä ja lisätä uusia sivuja. Gutenberg-editoriin luotu lohkovalikoima mahdollistaa yksinkertaisen ja monipuolisen sivujen ylläpidon.

Tutustu sivustoon: wirepas.com

Lue lisää asiakkaistamme

Lue yritysten kokemuksia Bermudasta ja tutustu tekemiimme projekteihin.

Case
30.06.2020
Iloa ja eteenpäin vievää voimaa sivustolle
Lue lisää
Case
25.05.2020
Sisäilmalähetti: ”Stop kurnutukselle!” – Palvelun lanseeraus tarinallistamisen keinoin
Lue lisää
Case
13.05.2020
Fortum: Teollisuuden digimurroksen vauhdittajat
Lue lisää
Case
07.04.2020
Olkoon Voimia kanssasi – Bermuda elävöitti Pirkanmaan Voimian strategian
Lue lisää
Case
10.03.2020
Finla Työterveys Oy: Avajaiskampanja
Lue lisää
Case
30.10.2019
Murskaavaa ylivoimaa: Metson MX-tuotesarjan julkaisussa perhe on paras
Lue lisää
Case
01.10.2019
Bronto Skylift – korkeuksiin kurottamista
Lue lisää
Case
18.06.2019
METSO: Launch & Crush! Globaalin teknologiayrityksen uudet tuotteet ja uudet tarinat
Lue lisää
Case
05.06.2019
Andritz Hydro: myyntimateriaalit kotimaan markkinoille
Lue lisää
Case
27.05.2019
Finla Oy: Verkkosivusto ja tunnettuuden kasvattamista
Lue lisää
Case
22.02.2019
Sisäilmalähetti: Tilankäyttäjiä suojaamassa
Lue lisää
Case
30.10.2018
Nokian Raskaat Renkaat & Valtra: Snowrace ja suomalainen kylähulluus
Lue lisää
Case
04.10.2018
Husky Intelligence: kansainvälistä brändinostetta
Lue lisää
Case
10.09.2018
Tays tukisäätiö: Lahjoitussivustolla arvostetaan elämää
Lue lisää
Case
29.08.2018
TeacherGaming: Visuaalista identiteettiä etsimässä
Lue lisää
Case
01.06.2018
Injeq: Mullistavalla älyneulalla maailmalle
Lue lisää
Case
09.02.2018
Pirte: Mitattavaa työhyvinvointia
Lue lisää
Case
21.12.2017
Javasko: Vastuullisen koneenrakentajan uusi ilme
Lue lisää
Case
03.08.2017
Cargotec Kalmar: Huipputeknologiasta selkeästi
Lue lisää
Case
28.07.2017
Edupoli: verkkovertailun voittaja
Lue lisää
Case
08.06.2017
Telatek Service: heittäydy tarinoiden vietäväksi
Lue lisää
Case
27.02.2017
Visura: perheyrityksen uudet kasvot verkossa
Lue lisää
Case
17.01.2017
Nordic Caraway: maailman suurimman uusi ilme
Lue lisää
Case
22.12.2016
Kuninkaankulma: Ruokakaupan markkinointia ilman tarjouksia
Lue lisää
Case
26.10.2016
Ultimes Business Garden: Lippulaivalle sivusto
Lue lisää
Case
07.09.2016
Vilkas: kampanjoita verkkokauppojen verkkokaupalle
Lue lisää
Case
06.06.2016
Orbis: tuotekauppiaasta ratkaisevaksi kumppaniksi
Lue lisää
Case
17.05.2016
VAAO: Yksi sivusto – tuhansia käyttäjiä
Lue lisää
Case
03.02.2016
Hella: Bermuda toi valoa sisävalaisinbrändiin
Lue lisää
Case
03.02.2016
Skanska Luminary: Brändi ensin, monttu sitten
Lue lisää
Case
03.02.2016
Savox: Kypärä tulevaisuuden taistelijalle
Lue lisää
Case
03.02.2016
ISS-palvelut: Duunihoroskooppi
Lue lisää