“Bermuda tuntuu meidän markkinointitiimin jatkeelta. Kun luotiin vuonna 2019 uutta brändiä ja visuaalista ilmettä, tuntui, että meidän ajatusmaailma välittyi heidän ehdotuksista heti ensiaskelista lähtien. Lopputuloksessa tuntui, että meidän visio oli puhallettu henkiin!”

Mirva Saarijärvi, Head of Marketing and Communications, Wirepas Oy

Wirepas on suomalaislähtöinen, kansainvälinen ohjelmistoyritys, joka on rakentanut langattoman teknologian ratkaisemaan suuria teollisen internetin (IoT) haasteita. Wirepasin tuote Wirepas Mesh mahdollistaa datan kulun laitteiden ja back-endin välillä luotettavasti, langattomasti ja skaalautuvasti. Lähes loputtomiin skaalautuvan protokollan kehittänyt asiakkaamme on kerännyt varsin ansaittua näkyvyyttä ja houkuttanut luoksensa kovan kaartin kovia tekijöitä niin kansainvälisesti kuin Suomessakin.

Kiinteästi mukana startupin kasvussa

Yhteistyömme Wirepasin kanssa on alkanut jo vuonna 2013. Ensimmäisissä projekteissamme autoimme tuoretta startupia kevyen sivustopäivityksen ja pitchaus-materiaalien muodossa. Vuosien varrella olemme tehneet jo useita sivustoja, kaksi brändiuudistusta sekä paljon tapahtuma- ja printtimateriaaleja. Olemme päässeet seuraamaan lähietäisyydeltä, kuinka Wirepas on kasvanut sijoittajia metsästävästä startupista laajaa partneriverkostoa kutovaksi kansainväliseksi yritykseksi – ja päässeet olemaan osana menestystarinaa. Syksyllä 2019 julkaistiin järjestyksessään viides yhteistyössä tekemämme sivusto yhtä aikaa uuden brändin kanssa.

Sivustoprojektin yhteydessä muutettiin tällä kertaa koko Wirepasin visuaalinen ilme ja brändi. Uudistuneen brändin lippulaivana toimivan sivuston tavoitteena oli saada selkeä, moderni ja yksinkertainen sivusto, joka kertoo selkeästi, mistä Wirepasin erittäin teknologisessa tuotteessa on varsinaisesti kyse ja joka houkuttelee uusia partnereita, jotka haluavat hyödyntää Wirepasin teknologiaa.

Brändi uuteen aikaan

Brändiuudistuksessa haluttiin raikastaa ja yksinkertaistaa aiempaa brändiä. Ensimmäisten tapaamisten jälkeisissä muistiinpanoissa luki molempien osapuolien vahvasti allekirjoittama ”less Attenborough, more Musk.” Aiemmin brändiä ohjannut luontoanalogia oli aikansa palvellut ja nyt kaivattiin jotain selkeämpää, modernimpaa ja helpommin lähestyttävää.

Yhteistyömme brändiuudistuksessa oli todellista yhteispeliä: vuorovaikutus Bermudan ja Wirepasin välillä oli välitöntä ja palautetta uskallettiin antaa reilusti puolin ja toisin, minkä varmasti osittain mahdollisti jo pitkään jatkunut yhteistyö. Luonnoksia työstettiin yhteisissä tapaamisissa lennosta ja epävarmuuttakin näytettiin, kun etsimme yhteistä näkemystä, joka tuntuu Wirepasille omalta ja toisaalta ilmentää Bermudan osaamista.

Lopputuloksena brändistä tuli virtaviivainen, tyylikäs, selkeä ja pelkistetty: aivan kuten alun perin toiveissa olikin.

Sivuston tavoitteena selkeys ja helppo ylläpito

Brändiuudistuksen yhteydessä sivustolta karsittiin paljon teknistä dataa ja detaljeihin menevää tietoa tai sitä esitettiin uudella tavalla. Uusi sivusto palvelee nyt myös niitä, jotka eivät välttämättä ymmärrä Wirepasin tuotteen tekniikkaa, mutta etsivät ratkaisua, joka voisi auttaa heitä haasteissa.

Yksi uudistuksen tavoitteista oli tarjota asiakkaalle helppo tapa muokata sisältöjä ja lisätä uusia sivuja. Gutenberg-editoriin luotu lohkovalikoima mahdollistaa yksinkertaisen ja monipuolisen sivujen ylläpidon.

Lue lisää asiakkaistamme

Lue yritysten kokemuksia Bermudasta ja tutustu tekemiimme projekteihin.

Case
21.05.2021
Långvik: Wellness verkossa
Lue lisää
Case
05.03.2021
Kaso-Ovi – myyntiä ja tunnettuutta digimarkkinoinnilla
Lue lisää
Case
02.03.2021
Pintos: Brändinostetta uusilla kuvilla ja viesteillä
Lue lisää
Case
27.01.2021
Tampereen kaupunki: Tavara-aseman siirto
Lue lisää
Case
03.11.2020
Treon: Tuotevideot täyttämään puuttuva palanen IoT-firman viestintään
Lue lisää
Case
13.10.2020
Visiot todeksi videolla
Lue lisää
Case
05.10.2020
Mahdoton mahdolliseksi: Kreaten brändin kirkastus oli rosoinen ja rouhea
Lue lisää
Case
28.09.2020
Haarla: Raaka osaaminen on parhaimmillaan taidetta
Lue lisää
Case
10.08.2020
Kauppakeskukset Arabia ja Duo: brändiuudistus
Lue lisää
Case
30.06.2020
Iloa ja eteenpäin vievää voimaa sivustolle
Lue lisää
Case
25.05.2020
Sisäilmalähetti: ”Stop kurnutukselle!” – Palvelun lanseeraus tarinallistamisen keinoin
Lue lisää
Case
13.05.2020
Fortum: Teollisuuden digimurroksen vauhdittajat
Lue lisää