Tarinoiden kolmio

Toimintatapaamme kuvaa kolmio, jonka kärjissä ovat markkinointi, myynti ja palvelu. Mikään näistä ei pärjää yksinään. Markkinointi on turhaa, ellei se konvertoidu myynniksi. Jos ei palvelu ole kunnossa, sitä on turha yrittää myydä. Ja hyvä palvelu on parasta markkinointia. Näiden kolmen pitää puhua samaa tarinaa. Ja tuo tarina on yrityksen idea, eli merkitys – miksi yritys on olemassa.

Hyvä tarina on tunteisiin vetoava, yllättävä ja mieliinjäävä. Bermudan kolmiossa ei tapahdu tilastojen mukaan normaalia enempää onnettomuuksia saati katoamisia, kun otetaan alueen koko ja aktiivinen liikenne huomioon. Mutta Bermudan kolmion maine elää vahvassa. Miksi? Sillä on erottumistekijä, tarina. Yllättävät katoamiset vetoavat tunteisiin ja niiden selittämättömyys on mieliinjäävää.

Meidän tehtävämme on löytää sinun tarinasi. Ja pistää toimintasi kertomaan sitä terävöitettynä yhtenäisellä kielellä. Siten erotut ja vakuutat.

 

 

Entä ne shortsit?

Bermuda-shortseja ei kehitetty rantakäyttöön. Ne ovat business-vaate. Trooppisiin olosuhteisiin tarvittiin virka-ajaksi kokopukua miellyttävämpi hyväksyttävä asu, joten kehitettiin tuo ilmavuudessaan ihmisystävällisempi kuosi.

Tämä kuvaa meidänkin henkeämme. Täällä on ihmisiä töissä – ja täällä tehdään ratkaisuja ihmisten väliseen kanssakäymiseen. Suosimme suoraviivaisia konstailemattomia ratkaisuja sen sijaan, että hikoillaan tavan vuoksi. Emme kekkaloi kovat kaulassa ja yritä vakuuttaa sinua epäoleellisuuksilla. Annamme osaamisemme puhua. Ja kohtelemme sinua arvostaen. Meille ei asiakas, eikä hänen asiakkaansa, ole kasvoton yritys. Kunnioitamme rohkeutta ja uskallamme haastaa. Joskus pitää saksia puntit pois, että todellinen karva paljastuu.

 

Rentoa mutta jämäkkää

Edellämainitut, kuten kaikki muutkin periaatteemme tähtäävät siihen, että kaikkien osapuolten toiminta olisi mahdollismman rentoa ja vaivatonta. Mutta huippulaadusta emme tingi.

me olemme bermuda, hauska tutustua