Blogi | 22.11.2022
Digimarkkinoijasta voi tuntua joskus siltä, että tähystää yksin ääretöntä ulappaa, vailla suuntaa ja päämäärää, tietämättömänä siitä ovatko tehdyt toimenpiteet vaikuttavia vai eivät, eteneekö matka vai otammeko taka-askeleita.

Epätietoisuuden lisäksi arki on täynnä häiriötekijöitä, jotka ovat omiaan hämärtämään ja vääristämään kokonaiskuvaa eri alustojen tilanteesta. Ajanpuute on usein läsnä meidän kaikkien arjessa. Rutiinit ja tottumukset voivat auttaa hallitsemaan ajanpuutetta, mutta pidemmän päälle näkyvät lopputuloksessa ja pahimmillaan heikentävät markkinoinnin tehoa ja viestin purevuutta. Testailu ja kokeilu ilman mittareita ja tulosten analyysia aiheuttaa epätasaista, lyhytjänteistä viestintää ja haittaa tulosten tulkintaa. Testaamisen ja uuden kokeilun puute taas jämähtämistä ja kehityksen taittumista.
Oma tapa toimia ja tulkita tuloksia kannattaakin aika ajoin tuoreuttaa, tarkistaa sijainti ja suunta.
Kiinnostaisiko kuulla toinen mielipide omasta tekemisestä sekä ulkopuolisen analyysi sekä parannusehdotukset ja käytössä olevien kanavien uusimmat mahdollisuudet? Kun tiedossa on selkeä lista kehitettävistä asioista, sekä käytössä olevat työkalut valituissa kanavissa, saadaan digimarkkinoinnin panostuksille paras tuotto ja suunta kehitykselle.
Tähän ajatusmaailmaan ja tarpeeseen olemme suunnitelleet digimarkkinoijan sparraustyökalun, tiiviin Digiluotain-tuotteen, joka sisältää asiantuntijamme tekemän katsauksen digikanavien pinnan alle. Käymme läpi kanavakohtaiset analytiikat, mainonnan tunnusluvut sekä havainnoimme sisällöt ja peilaamme niitä tavoitteisiinne. Katsastamme myös verkkosivuston liikenteen lähteet ja arvioimme digikanavista ohjatun kävijän käyttäytymistä sekä konvertoitumista kohdesivulla. Tämän pohjalta laadimme raporttimuotoon selväsanaisen analyysin ja listan kehityskohteista, jonka esittelemme kohta kohdalta läpi ja jonka saatte tämän jälkeen työkaluksi omien digikanavienne toimintakyvyn parantamiseen.
Digiluotaimen sisällössä ei itse asiassa ole meille mitään ihmeellistä tai erikoista – päinvastoin. Se on osa normaalia prosessiamme, ja teemmekin vastaavia katsauksia, analyyseja ja yhteenvetoja asiakkaillemme jatkuvasti. Olemme nähneet, miten asiat selkiintyvät ja tavoitteet kirkastuvat pienellä avulla ja asiantuntijan taustoituksella. Tästä syystä haluamme tarjota asiantuntijoidemme palveluja myös kevyemmällä otteella, helposti tilattavan täsmätuotteen muodossa.
Digiluotaimella olet taas oikealla kurssilla, vältät karikot ja varmistat matkasi suotuisan jatkumisen tietoverkkojen aalloilla. Tutustu tarkemmin Digiluotaimen sisältöihin, täytä taustakartoitus ja laita meidät töihin!
Digiluotain, 1500 eur + alv
Palvelu sisältää:
• Taustakysely
• Digikanavien sekä sivustodatan katselmointi ja analyysi
• Yhteenveto ja suositukset näkyvyyden kasvattamiseksi