Blogi | 23.09.2022

Onko olemassa oikeasti kuvaavaa sanaa siihen tilanteeseen, kun on hirvittävän surullinen ja hirvittävän innoissaan samaan aikaan? Sellainen pitäisi nyt löytyä, kun oma tie Bermudalla päättyy.

Haikea on aika hyvä. Sen merkitys on kuitenkin pääasiallisesti surussa ja kaipaamisessa, eikä se tuo esille harmituksen tärkeää toista puolta. Katkeransuloinen pääsee myös jotenkuten lähelle, mutta senkin sävy on surumielisen puolella. Liikuttava, koskettava – sinne päin, mutta ei ihan kuitenkaan.

Bermudan porukassa on onneksi se hyvä puoli, että ei ole pakko löytää täydellistä sanaa muutoksen äärellä. Kyllä te tiedätte.

No ällöttäväksihän tämä heti meni, mutta menköön. Se täytyy nyt vain sallia, kun on kerran ihan tarkoituksella luotu sellainen työyhteisö, josta lähteminen tekee oikeasti tiukkaa. Uudet mahdollisuudet, kokemukset ja opit toisaalla kutkuttavat jo ihan nurkan takana, mutta se ei poista silti surua heippojen sanomisesta.

Nämä ovatkin nimenomaan tärkeäksi tulleelle porukalle heipat (eivät hyvästit), copywriterin tyyliin sopivasti kirjallinen rakkaudenosoitus sekä muistutus muille, että ihan hyvästä syystä täällä aina luukutetaan yhteisön, ilmapiirin ja ihmisten tärkeyttä.

Tiesiksä, et Nicolas Cagen piti alun perin olla Aragorn?

Itsekeskeisesti täytyy tietenkin miettiä olennaisimpina asioina, mitä kaikkea viimeiseltä kolmelta vuodelta on saanut, mitä jää ikävä ja mitä jättää taakseen perintönä.

Ensin ajattelin, että eihän tällainen yhden copyn muualle lähteminen oikeasti niin kummoinen asia ole – työt rullaavat eteenpäin ja päivittäin mennään uutta kohti.

Eikä olekaan. Mutta kyllä tästä ajasta myös jää kaikenlaista isoa ja pientä Bermudan historian lehdille havisemaan. Edes yhden lyhyehköksi jääneen luvun verran.

Täällä tone of voice eli yrityksen äänensävy muodostui puolivahingossa omaksi tavaramerkiksi. Siitä seurasi vuosien varrella paljon kovaa työtä ja aiheen tutkimista, hyvää keskustelua, podcast-jakso ja paljon materiaalia tulevaisuuden töitä ajatellen.

Täällä copywriterista muovaantui parissa vuodessa kirjoittaja, jolla on osaamista myös muussa markkinoinnin suunnittelutyössä. Ideointiin ja konseptointiin löytyi täysin uusia malleja, ja niissä on saanut näyttää osaamistaan useaan otteeseen.

Täällä kamala Nicolas Cage -muki herätti hilpeyttä, samoin näyttelijään liittyvä turhanpäiväinen nippelitieto. Kaikenlaisia sisäisiä vitsejä kehittyi myös muun muassa TikTok vastaan Instagram Reels -kettuilusta, Cheekin urasta, tequilasta, terveisin-ilmaisun korvikkeista, kurkkumoposta ja englannin kielen parhaista ilmaisuista, kuten scrumptious-sanasta.

Varsinkin mainittuja tulee ikävä, ja paljon muutakin. Hyvillä mielin silti toimiston ovi avautuu ja sulkeutuu bermudiaanina viimeistä kertaa.

Koska sellasta se on. Sillai kai, kuis muuten. Ja niin edelleen. Kyllä te tiedätte.

<3: Oona

Läppäreitä ei vahingoitettu tämän blogitekstin kuvauksissa.

Viimeisimmät artikkelit

Saara Airaksinen

Ihmiset

Saara Airaksinen
Lue lisää

B2B-markkinoinnin uusi aika alkaa!

Uutiset

03.01.2023

B2B-markkinoinnin uusi aika alkaa!
Lue lisää

Milloin olet katsonut digikanaviesi pinnan alle?

Blogi

22.11.2022

Milloin olet katsonut digikanaviesi pinnan alle?
Lue lisää

Ville Toimela

Ihmiset

22.11.2022

Ville Toimela
Lue lisää

Brändi pukeutuu juhlaan

Case

22.11.2022

Brändi pukeutuu juhlaan
Lue lisää

Me emme luo työnantajamielikuvia

Blogi

02.11.2022

Me emme luo työnantajamielikuvia
Lue lisää

Finla Työterveys: 16 myyttiä työterveydestä

Case

02.11.2022

Finla Työterveys: 16 myyttiä työterveydestä
Lue lisää

Kuulostaako yrityksesi karhealta vai lempeältä?

Blogi

26.10.2022

Kuulostaako yrityksesi karhealta vai lempeältä?
Lue lisää

Uudet puitteet hybridityölle

Blogi

17.10.2022

Uudet puitteet hybridityölle
Lue lisää

Open Studios avaa Bermudan ovet 4.10.

Uutiset

20.09.2022

Open Studios avaa Bermudan ovet 4.10.
Lue lisää

Kasvua, muutosta ja nimitysuutisia

Uutiset

25.08.2022

Kasvua, muutosta ja nimitysuutisia
Lue lisää

Oscar Software: Oscarin arvoinen brändiuudistus

Case

25.08.2022

Oscar Software: Oscarin arvoinen brändiuudistus
Lue lisää