Kun yrityksen vuosikymmen vaihtuu, herää johtoportaassa kysymys, tilataanko juhlateltta ja Kaija Koo – vai riittäisikö kakkukahvit & konjakki henkilöstön kahvitauolla? Yleensä näkyvyysnakki napsahtaa markkinointiosastolle. Asiakkaamme Haarla viettää 60. juhlavuottaan, ja on oiva esimerkki siitä, miten yrityksen tarina ja brändi ansaitsevat juhlavuoden arvoiset toimenpiteet myös markkinoinnissaan.

Tarina ja ihmiset juhlavuoden ytimessä

Haarlan historia on pitkä ja siksi sen yritystarina kiinnostaa – eikä ihme! Vuosiin mahtuu paljon värikkäitä tarinoita, jotka ovat olleet myös Haarlan juhlavuoden materiaalien ytimessä.

Suunnittelimme Haarlalle visuaalista ilotulitusta tarjoavan juhlajulkaisun, joka kuljettaa lukijaansa mielenkiintoisesti historian havinasta nykyhetkeen ja tulevaisuuteenkin. Siinä ääneen pääsivät niin asiakkaat, sidosryhmät ja oma henkilöstö. (Lue juhlajulkaisu Issuussa!)

Yrityksen brändihahmolle ”Haarla Guylle” piirrettiin juhlakuteet niskaan, ja hän seikkaili juhlatunnelmissa niin kutsuprosessista aina juhlatilaisuuden asfalttipiirokseen saakka.  

Juhlavuoden suunnittelun ydinajatuksena oli, että materiaalia ei tehdä pelkästään itse juhlaa ajatellen, vaan siitä saa ammennettua sisältöä monipuolisesti ja pitkällä aikavälillä.  Tämä ajatus mielessä Haarlan tarinaa kiteytettiin myös brändivideon muotoon. Vaikka sen ensi-ilta olikin 60-vuotisjuhlassa, video ei silti vanhene heti seuraavan aamun valjettua. Katso video tästä:

“Pitkään jatkunut yhteistyö Haarlan kanssa näkyy projektien sujuvuudessa. Bermuda tietää jo valmiiksi miltä Haarla näyttää ja kuulostaa. Haarla puolestaan tietää, että voi luottaa Bermudan tekevän laadukasta jälkeä.” 

– Sanna Männistö , asiakaspäällikkö, Bermuda 

Juhlavuosi huipentuu yritysjuhlaan

Haarla ei tilannut juhlatelttaa eikä Kaija Koota, mutta juhli näyttävästi Tampereella syksyllä 2022. Tapahtuman järjestäminen aloitettiin hyvissä ajoin jo keväällä tiiviillä yhteistyöllä Haarlan, Tapahtumatuotanto Insitun ja Bermudan välillä. Insitun Tommi Saarela kuvailee projektin kulkua: ”Yhteistyö oli selkeää ja sujuvaa. Kaikki sujui oletuksien mukaan.”

”Ideoita Haarlan kanssa voi heitellä vapaasti puolin ja toisin – niitä liikaa sensuroimatta missään välissä. Se jättää mahdollisuuden ajatusten ja ideoiden muokkaantumiselle vielä projektin loppuvaiheillakin.”
– Graafinen suunnittelija, Jatta Miettinen, Bermuda

Juhlaa varten Bermuda suunnitteli mm.

  • Kutsu 60-vuotisjuhlaan
  • Tapahtumasivu (web)
  • Juhlavuoden julkaisu
  • Haarla Birthday Guy -piirros ja animaatio sosiaaliseen mediaan
  • Haarla-avatar generaattori henkilöstölle
  • Haarla brändivideo
  • Drinkkiliput
  • Onnenpyörä
  • Pelimerkit
  • Opastukset juhlapaikalle; opaskyltit ja kartta
Onnea vielä Haarla upeasta 60-vuoden historiasta!

Juhlavuosi, lanseeraus tai kampanja edessä?

Ota meidät avuksi, suunnitellaan yhdessä!

Lue lisää asiakkaistamme

Lue yritysten kokemuksia Bermudasta ja tutustu tekemiimme projekteihin.

Finla Työterveys: 16 myyttiä työterveydestä

Case

Finla Työterveys: 16 myyttiä työterveydestä
Lue lisää

Oscar Software: Oscarin arvoinen brändiuudistus

Case

Oscar Software: Oscarin arvoinen brändiuudistus
Lue lisää

Extron: Muoviteollisuuden tulevaisuus tarvitsee Arkkitehteja

Case

Extron: Muoviteollisuuden tulevaisuus tarvitsee Arkkitehteja
Lue lisää

AGCO Power: Voimaa muutokseen

Case

AGCO Power: Voimaa muutokseen
Lue lisää

Paljon onnea 20-vuotias Kauppakeskus Arabia!

Case

Paljon onnea 20-vuotias Kauppakeskus Arabia!
Lue lisää

Cloudpermit Oy:n Lupapiste: Kun kriteerit ovat korkealla, käyttäjäkokemus ratkaisee

Case

Cloudpermit Oy:n Lupapiste: Kun kriteerit ovat korkealla, käyttäjäkokemus ratkaisee
Lue lisää

Vesivek: Asiakaslehti on tehokas tapa tavoittaa oikeat ihmiset

Case

Vesivek: Asiakaslehti on tehokas tapa tavoittaa oikeat ihmiset
Lue lisää

Lakea: Monimuotoinen yhteistyö

Case

Lakea: Monimuotoinen yhteistyö
Lue lisää

Visit Tampere: Tehokasta kotimaanmatkailun markkinointia Tampereen tahtiin

Case

Visit Tampere: Tehokasta kotimaanmatkailun markkinointia Tampereen tahtiin
Lue lisää

FinDHC: Kun kaukolämpö sai kasvot

Case

FinDHC: Kun kaukolämpö sai kasvot
Lue lisää

Långvik: Wellness verkossa

Case

Långvik: Wellness verkossa
Lue lisää

Kaso-Ovi – Myyntiä ja tunnettuutta digimarkkinoinnilla

Case

Kaso-Ovi – Myyntiä ja tunnettuutta digimarkkinoinnilla
Lue lisää