Palvelut

Markkinoinnin automaatio

Markkinoinnin automaatio on ollut yksi alan trendaavimmista puheenaiheista ja vuosikaudet, mutta mitä se oikeastaan pitää sisällään? Pohjimmiltaan kyse on siitä, kuinka voit huomioida kohderyhmäsi vielä kohdennetummin.

Entistä kohdennetumpaa huomiointia


Markkinoinnin automaatio on helppoa mieltää sähköpostiosoitteiden keräämiseksi ladattavan sisällön avull a, joka aloittaa tarkoin hiotun tapahtumien ketjun. Yksinkertaisimmillaan kyse voi olla potentiaalista asiakasta polullaan eteenpäin ohjaavasta uutiskirjeiden ketjusta, mutta markkinoinnin automaatio mahdollistaa paljon muutakin.

Eikä automaation hyödyntäminen edes aina edellytä sivustokävijän sähköpostin kinuamista – tunnistamattomiakin kävijöitä on mahdollista ryhmitellä heidän käyttäytymisensä perusteella.

Paljon enemmän, kuin uutiskirjeketjuja

Markkinoinnin automaatiolla voidaan esimerkiksi

  • segmentoida sivustokävijöitä
  • hankkia ja rikastaa liidejä myynnille
  • tarjoilla sivustolla dynaamisesti eri sisältöjä eri segmenteille
  • näyttää sivustolla erilaisia toimintakehotteita eri käyttäjille
  • luoda segmenteille tarkemmin kohdennettuja laskeutumissivuja
  • rakentaa niitä uutiskirjeketjuja

Kukapa tietää, ehkä tämänkin sivun sisältöjen lukeminen saa aikaan automaattisten tapahtumien ketjun?

Etkö löydä etsimääsi?

Laita meille viestiä Soita Ukolle