Bermuda – maailman tamperelaisin mainostoimisto – 

Ei uhka, vaan mahdollisuus

Monia yrityksiä koskevat esimerkiksi täsmälliset WGAC-kriteeristön mukaiset velvoitteet, mutta itse asiassa kaikkien muidenkin yritysten on syytä olla selvillä erilaisista käytettävyys- ja saavutettavuusseikoista. Ne ovat monille suunnittelijoillemme sydämen asia.

Hakukoneetkin ovat ottaneet saavutettavuus- ja käytettävyysasiat huomioon, ja siksi jo mainittujen hyvien syiden listan jatkoksi voi lisätä myös SEO:n. Tuemme asiakkaidemme matkaa kohti mahdollisimman käytettävää ja saavutettavaa palvelua montaa eri näkökulmaa silmällä pitäen.

Aina käyttäjien ehdoilla

Käytettävyyden ja saavutettavuuden parantamisessa lähdetään aina pohjalta liikkeelle – siitä, missä nyt mennään.

Tutustumme sivustoosi käytettävyyden ja saavutettavuuden näkökulmasta sekä laadimme sen pohjalta raportin ja kehityssuunnitelman jatkotoimenpiteille. Saavutettavuusauditoinnissa huomioidaan tarvittaessa esimerkiksi velvoittava WGAC-saavutettavuustaso tai muu yritystäsi koskeva virallinen tai epävirallinen standardi.

Käytettävyys- ja saavutettavuusauditiointiin sisältyy tyypillisesti:

  • Sivuston sisällön havainnointi ja analysointi
  • Sisällön mittaaminen eri työkaluilla käytettävyyden ja saavutettavuuden kannalta
  • Tulosten raportointi ja yhteenveto
  • Toimenpidesuunnitelman laatiminen
  • Tuloksien ja toimenpiteiden läpikäynti esimerkiksi erillisessä, yhteisessä tilaisuudessa

SEO/hakukoneoptimoinnin kartoitus

Verkkosivuston hakukonenäkyvyyden varmistaminen ja sen tilanteen arvioiminen on keskeinen osa sivuston jatkuvaa kehittämistä. Kartoitus on myös oiva lähtökohta sivuston hakukoneoptimoinnin aloittamiselle tai tehostamiselle.

Luonnollista luotettavuutta

Google-haun tuloksilla on paljon merkitystä myös sen kannalta, mitä hakutuloksiin ilmestyy maksetun mainonnan alapuolelle. Omastakin kokemuksesta tiedämme, että niin sanottu luonnollinen näkyvyys tuntuu usein luotettavammalta kuin maksettu. Luonnollinen näkyvyys saavutetaan oikeilla hakusanoilla ja jokaisella sivulla olevalla omalla, laadukkaalla ja kattavalla sisällöllä.

Ne sisällöt me löydämme ja määrittelemme kattavan hakusanakartoituksen avulla.

Tehokkuus ja sujuvuus käsi kädessä

SEO:n kannalta olennaisten asioiden kartoituksessa muodostamme realistisen ja syvällisen käsityksen sivustosi hakukonenäkyvyyden tilasta. Analyysi tehdään asiantuntijan havainnoinnin sekä erilaisten SEO-työkalujen avulla.

Lopputuloksena on monesta näkökulmasta tarkasteltu päätelmä näkyvyyden tilasta sekä selkeä suunnitelma hakukoneoptimoinnin toteuttamisesta. Ammattitaitoamme on huolehtia, että sisältöjen luontevuus ja yrityksesi tone of voice säilyy optimoinnista huolimatta. Ne eivät poissulje toisiaan, vaan voivat myös toimia toistensa tukena.

Hakukoneoptimoinnin kartoitukseen sisältyy tyypillisesti:

  • Yhteinen tapaaminen, jossa tutustutaan yrityksen SEO:n nykytilaan
  • Tavoitteiden asettaminen
  • Käytönnön tarpeiden, kuten järjestelmäoikeuksien, läpikäynti
  • SEO-kartoituksen tekeminen
  • Tuloksien raportointi
  • Tuloksien läpikäynti ja jatkotoimenpiteiden määritteleminen

Teknologiaratkaisujen kartoitus

Kaiken kokoisissa yrityksissä ja yhteisöissä hankitaan erilaisia tietojärjestelmiä muuttuviin tarpeisiin, ja yhtäkkiä niiden määrä saattaa yllättää – tai niistä ei olla enää edes täysin kärryillä. Sen lisäksi, että autamme kartoittamaan järjestelmiesi tilan, tuemme myös niiden käytön tehoastamista ja seurantaa.

Aika pyyhkiä pölyt

Markkinointiteknologian järjestelmät kehittyvät ja muuttuvat nopeasti, eikä siksi ole kovinkaan tavatonta, jos järjestelmiä pääsee kerääntymään vuosien varrella nurkkiin pyörimään.

Markkinointiteknologioiden kartoitusprojektimme on tehty järjestelmälabyrintin selvittäjäksi. Tutustumme yrityksesi nykytilanteeseen, tuemme ajantasaisen seurannan saavuttamista sekä autamme varmistamaan, että käytössä oleva ratkaisukokonaisuutesi on mahdollisimman toimintakykyinen.

Ajan tasalle – ja vähän siitä eteenpäin

Millainen rooli teknologiajärjestelmillä pitäisi olla yrityksen toiminnassa? Millaista arvoa järjestelmien tulisi tarjota?

Teknologiaratkaisuiden kartoituksen ytimessä on kulkea johdonmukaisesti yrityksen järjestelmävalikoiman läpi ja peilata sitä yrityksen tarjontaan, tavoitteisiin ja toimintatapoihin.

Teknologiaratkaisuiden kartoitukseen sisältyy tyypillisesti

  • Yhteinen palaveri, jossa tutustutaan yrityksen nykyisiin järjestelmiin
  • Nykyisten ratkaisuiden roolien selvitys
  • Ohjelmistojen toimintakyvyn ja ajantasaisuuden arviointi
  • Vaihtoehtoisten ratkaisuiden selvitys ja ehdottaminen
  • Kartoituksen dokumentointi
  • Raportointi ja jatkotoimenpiteiden määrittely

Tutustu myös

Digimarkkinointi on keskeinen osa modernin markkinoinnin toteutusta. Suunnittelemme tehokkaat ja asiakkaitasi kiinnostavat kampanjat eri kanaviin – teemme yhteistyötä ihan kaikkien kanavien kanssa.

Lue lisää

Automaatiotyönkulkujen suunnittelu ja erilaiset järjestelmäintegraatiot. Monelta yritykseltä löytyy tänä päivänä hyvä markkinoinnin automaatiojärjestelmä. Mutta kuinka moni tietää, miten hyödyntää sitä sen koko potentiaalissa? Jos et ole ihan varma, selvitetään ihmeessä. Tarjoamme myös järjestelmien välisten integraatioiden suunnittelua ja toteutusta.

Lue lisää

Orgaaninen hakukonenäkyvyys on yksi sivuston menestyksen keskeisimmistä kulmakivistä. Teknisen SEO-palvelumme avulla käännämme valokeilan sivustoasi kohti.

Lue lisää

WordPress-verkkosivustot, extranet-palvelut, asiakasportaalit, verkkokaupat ja asiointipalvelut. WordPress on maailman käytetyin julkaisujärjestelmä. Toteutamme monenkokoiset ja -näköiset verkkopalvelut WordPress-pohjaisesti oman teemapohjamme päälle kokonaisuuksiksi, jotka jäävät mieleen.

Lue lisää

Etkö löydä etsimääsi?

Markkinointi ei ole aina niin yksioikoista, että oikeat ratkaisut löytyisivät suoraan kaupan hyllyltä.
Jos et siis löydä etsimääsi – tai et vaikka vielä edes tiedä, mitä etsit – anna meidän toimia oppaanasi.

Etenkin meidän Jarkko on etevä kaveri kysymään oikeat kysymykset!