Blogi | 30.08.2021

Minulla oli suuri etuoikeus toteuttaa jo puolen vuosikymmenen ikäinen haave viettää pidempi aika koti-isänä kahden lapseni kanssa. Oli viimeinen hetki ennen esikoisen eskarin alkamista, joten työvuoteni 2021 alkoi varsinaisesti vasta elokuulta. En kyllästy ilmaisemaan kiitostani bermudalaisille siitä, että tämä saatiin järjestymään niin kivuttomasti. Meillä on upea ryhmä, jossa on kasvupotentiaalia vielä valtavasti, kunhan kasvulle antaa tilaa. Minkäänlaista epävarmuutta Bermudan pärjäämisestä en kokenut.

Sen lisäksi, että minulla oli laatuaikaa lasten kanssa, minulla oli laatuaikaa omine ajatuksineni. Sain miettiä Bermudankin tulevaisuutta uudesta perspektiivistä.

Meidän pitkäikäinen sloganimme on ”uskalla olla enemmän”. Vuonna 2020 nostimme vielä erityiseksi kehitysteemaksemme rohkeuden. Etäisyys auttoi kuitenkin huomaamaan, miten paljon silti luomme itsellemme ”entä jos” -tyylisiä jarruja. Olemme omistajina aina kokeneet, että meidän tavoitteemme eivät saa olla ristiriidassa kenenkään työpaikan varmuuden kanssa. Ja ironista kyllä, meissä on luonnostaan tiettyä ”uho on tuho” -asennetta. Kun katsoin etäämmältä, aloin vahvemmin kyseenalaistaa Bermudan orgaanisen kasvun varovaisuuden – vakaudestaan huolimatta.

En ollut toki ajatusteni kanssa yksin. Aloitettuamme Bermudan toisen vuosikymmenen viime syksynä, oli vahva yhteinen näkemyksemme painaa kaasua kohti seuraavaa tasoa. Se oli entistä helpompaa merkittävän asiakaskontaktin taannoin haastettua meitä: ”Onko Bermudalla uskallusta kasvaa asiakkaan kanssa?”

Me emme tietenkään ole saari, vaikka nimestämme niin voisi päätellä. Me heijastamme olosuhteita, joissa asiakkaamme toimivat. Niinpä olemme kiinnittäneet muutamia motivaattoreita, joihin pyrimme omalla kehityksellämme vastaamaan.

Winning team

Tehokkain ja inspiroivin yhteistyö syntyy, kun tilaajan ja toimittajan joukot sulautuvat yhdeksi optimaalisesti toimivaksi tiimiksi. Rekrytoinnista ja kulttuurimme kehityksestä lähtien pyrimme palvelumalliin, jossa mukaudumme aidosti parisuhteen toiseen osapuoleen niin, ettemme tuijottele toisiamme vain ihastuneina yli pöydällä makaavien viinereiden, vaan rinnakkain – katseet samaan suuntaan.

Markkinoinnin johtaminen

Liian usein markkinoinnin heikko lenkki on yhä se, että prosessi ei ole tarpeeksi määrätietoinen, aktiivinen ja johdettu. Osa asiakkaamme maailmaan mukautumista on se, että tarjoamme ratkaisuja markkinoinnin johtamiseen.

Myyntiprosessin tehostaminen

Markkinoinnin arvo mitataan myynnissä. Mitä suoremmin voimme vaikuttaa itse myyntiprosessin tehokkuuteen, sen palkitsevampaa meille ja asiakkaalle. Niinpä etsimme jatkuvasti parempia ratkaisuja esim. jälleenmyyjäverkoston hallintaan vahvistamalle sekä asiakkaidemme liiketoiminnan strategista ymmärrystä että teknisiä valmiuksiamme.

Keväällä hallituksemme päättikin alkaa pumpata digijuuristamme voimaa entistä vahvemman MarTech-haaran kasvattamiseksi.

Uskomme siis entistä vahvemmin, että osaamisemme sekä palvelumme leventäminen ja syventäminen kasvavalla rohkeudella, on asiakkaitamme parhaiten palveleva strategia. Luomme lisää tarjontaa, uskoen sen luomaan kysyntään. Koska kysyntä = asiakashyöty.

Ja äärimmäisen luontevalta tuntuu ottaa markkinointiteknologia fokukseemme, jotta on entistä selvempää, että Bermuda on myös digitoimisto. Markkinointistrateginen näkemyksemme ei ole katoamassa, vaan niin ikään vahvistumassa. Mutta digitoimistossa ovat juuremme. Näemme palvelun tukemisessa teknisillä ratkaisuilla kiihtyvää kasvua itsellemme sekä asiakkaillemme.



Viimeisimmät artikkelit

Saara Airaksinen

Ihmiset

Saara Airaksinen
Lue lisää

B2B-markkinoinnin uusi aika alkaa!

Uutiset

03.01.2023

B2B-markkinoinnin uusi aika alkaa!
Lue lisää

Milloin olet katsonut digikanaviesi pinnan alle?

Blogi

22.11.2022

Milloin olet katsonut digikanaviesi pinnan alle?
Lue lisää

Ville Toimela

Ihmiset

22.11.2022

Ville Toimela
Lue lisää

Brändi pukeutuu juhlaan

Case

22.11.2022

Brändi pukeutuu juhlaan
Lue lisää

Me emme luo työnantajamielikuvia

Blogi

02.11.2022

Me emme luo työnantajamielikuvia
Lue lisää

Finla Työterveys: 16 myyttiä työterveydestä

Case

02.11.2022

Finla Työterveys: 16 myyttiä työterveydestä
Lue lisää

Kuulostaako yrityksesi karhealta vai lempeältä?

Blogi

26.10.2022

Kuulostaako yrityksesi karhealta vai lempeältä?
Lue lisää

Uudet puitteet hybridityölle

Blogi

17.10.2022

Uudet puitteet hybridityölle
Lue lisää

Viimeinen päivä bermudiaanina

Blogi

23.09.2022

Viimeinen päivä bermudiaanina
Lue lisää

Open Studios avaa Bermudan ovet 4.10.

Uutiset

20.09.2022

Open Studios avaa Bermudan ovet 4.10.
Lue lisää

Kasvua, muutosta ja nimitysuutisia

Uutiset

25.08.2022

Kasvua, muutosta ja nimitysuutisia
Lue lisää