Luettavissa 3 minuutissa

Kasvamme kasvattaaksemme

Minulla oli suuri etuoikeus toteuttaa jo puolen vuosikymmenen ikäinen haave viettää pidempi aika koti-isänä kahden lapseni kanssa. Oli viimeinen hetki ennen esikoisen eskarin alkamista, joten työvuoteni 2021 alkoi varsinaisesti vasta elokuulta. En kyllästy ilmaisemaan kiitostani bermudalaisille siitä, että tämä saatiin järjestymään niin kivuttomasti. Meillä on upea ryhmä, jossa on kasvupotentiaalia vielä valtavasti, kunhan kasvulle antaa tilaa. Minkäänlaista epävarmuutta Bermudan pärjäämisestä en kokenut.

Sen lisäksi, että minulla oli laatuaikaa lasten kanssa, minulla oli laatuaikaa omine ajatuksineni. Sain miettiä Bermudankin tulevaisuutta uudesta perspektiivistä.

Meidän pitkäikäinen sloganimme on ”uskalla olla enemmän”. Vuonna 2020 nostimme vielä erityiseksi kehitysteemaksemme rohkeuden. Etäisyys auttoi kuitenkin huomaamaan, miten paljon silti luomme itsellemme ”entä jos” -tyylisiä jarruja. Olemme omistajina aina kokeneet, että meidän tavoitteemme eivät saa olla ristiriidassa kenenkään työpaikan varmuuden kanssa. Ja ironista kyllä, meissä on luonnostaan tiettyä ”uho on tuho” -asennetta. Kun katsoin etäämmältä, aloin vahvemmin kyseenalaistaa Bermudan orgaanisen kasvun varovaisuuden – vakaudestaan huolimatta.

En ollut toki ajatusteni kanssa yksin. Aloitettuamme Bermudan toisen vuosikymmenen viime syksynä, oli vahva yhteinen näkemyksemme painaa kaasua kohti seuraavaa tasoa. Se oli entistä helpompaa merkittävän asiakaskontaktin taannoin haastettua meitä: ”Onko Bermudalla uskallusta kasvaa asiakkaan kanssa?”

Me emme tietenkään ole saari, vaikka nimestämme niin voisi päätellä. Me heijastamme olosuhteita, joissa asiakkaamme toimivat. Niinpä olemme kiinnittäneet muutamia motivaattoreita, joihin pyrimme omalla kehityksellämme vastaamaan.

Winning team

Tehokkain ja inspiroivin yhteistyö syntyy, kun tilaajan ja toimittajan joukot sulautuvat yhdeksi optimaalisesti toimivaksi tiimiksi. Rekrytoinnista ja kulttuurimme kehityksestä lähtien pyrimme palvelumalliin, jossa mukaudumme aidosti parisuhteen toiseen osapuoleen niin, ettemme tuijottele toisiamme vain ihastuneina yli pöydällä makaavien viinereiden, vaan rinnakkain – katseet samaan suuntaan.

Markkinoinnin johtaminen

Liian usein markkinoinnin heikko lenkki on yhä se, että prosessi ei ole tarpeeksi määrätietoinen, aktiivinen ja johdettu. Osa asiakkaamme maailmaan mukautumista on se, että tarjoamme ratkaisuja markkinoinnin johtamiseen.

Myyntiprosessin tehostaminen

Markkinoinnin arvo mitataan myynnissä. Mitä suoremmin voimme vaikuttaa itse myyntiprosessin tehokkuuteen, sen palkitsevampaa meille ja asiakkaalle. Niinpä etsimme jatkuvasti parempia ratkaisuja esim. jälleenmyyjäverkoston hallintaan vahvistamalle sekä asiakkaidemme liiketoiminnan strategista ymmärrystä että teknisiä valmiuksiamme.

Keväällä hallituksemme päättikin alkaa pumpata digijuuristamme voimaa entistä vahvemman MarTech-haaran kasvattamiseksi.

Uskomme siis entistä vahvemmin, että osaamisemme sekä palvelumme leventäminen ja syventäminen kasvavalla rohkeudella, on asiakkaitamme parhaiten palveleva strategia. Luomme lisää tarjontaa, uskoen sen luomaan kysyntään. Koska kysyntä = asiakashyöty.

Ja äärimmäisen luontevalta tuntuu ottaa markkinointiteknologia fokukseemme, jotta on entistä selvempää, että Bermuda on myös digitoimisto. Markkinointistrateginen näkemyksemme ei ole katoamassa, vaan niin ikään vahvistumassa. Mutta digitoimistossa ovat juuremme. Näemme palvelun tukemisessa teknisillä ratkaisuilla kiihtyvää kasvua itsellemme sekä asiakkaillemme.



Viimeisimmät artikkelit

Ihmiset
03.09.2021
Miiro Paananen
Lue lisää
Case
21.05.2021
Långvik: Wellness verkossa
Lue lisää
Ihmiset
17.05.2021
Pinja Hänninen
Lue lisää
Ihmiset
17.05.2021
Erika Lindström
Lue lisää
Blogi
14.05.2021
Miten käy mainostajien kun keksipurkki tyhjenee?
Lue lisää
Blogi
27.04.2021
Suppilomainonta kuljettaa käyttäjän askel kerrallaan kohti konvertoitumista
Lue lisää
Blogi
06.04.2021
Kansainvälistyvän yrityksen verkkosivuston muutos – ota nämä huomioon
Lue lisää
Blogi
29.03.2021
Mitä tehdä sivustolle, kun Suomen markkinat jäävät liian pieneksi?
Lue lisää
Webcast
19.03.2021
Kun Suomi ei riitä! -webinaari
Lue lisää
Case
05.03.2021
Kaso-Ovi – myyntiä ja tunnettuutta digimarkkinoinnilla
Lue lisää
Case
02.03.2021
Pintos: Brändinostetta uusilla kuvilla ja viesteillä
Lue lisää
Case
27.01.2021
Tampereen kaupunki: Tavara-aseman siirto
Lue lisää