Kohtalokas puhelinsoitto 90-luvun lopussa vei Timon kirjoittamaan radiomainoksia, eikä siltä tieltä ollut paluuta. Eri tyylit ja toimialat suvereenisti hallitseva tekstivelho on paljasjalkainen Tampereen kasvatti, jonka rohkeat ideat ja tarinan taju yllättävät kerta toisensa jälkeen niin asiakkaat kuin työkaveritkin.

Timo tunnetaan kuvia kumartamattomana kirjoittajana, jonka ehtymättömät ideat puhaltavat henkeä asiakkaiden viestintään toimialasta riippumatta. Timo ja Timon kerronta haastavat vanhat tavat ja jäävät asiakkaiden mieleen.
”Tämä herättää kunnioitusta asiakkaiden keskuudessa”, kertoo myyntijohtaja Ukko Järvinen. ”llman sopivasti hullua copyamme ja hänen tekstejään olisimme vain kumiseva vaski tai helisevä symbaali.”
Timo valtaa tyhjän sivun pelottomasti ja täyttää sen merkityksillä ja tarinoilla, jotka vievät lukijan mukanaan. Kokeneen copyn kielentaju ja korkeat laatukriteerit eivät vapise tiukankaan deadlinen paineessa. Hän kertoo mistä tahansa, millä tahansa tyylillä, lyhyesti tai pitkästi.
”Mistä ihmeestä ne kaikki huiput ja häriintyneet ideat oikein kumpuavat?”
– Mika Kihlakaski, suunnittelujohtaja
Toimistolla Timon leppoisasti myhäilevän olemuksen takaa pilkahtavat usein terävä äly ja poikkeuksellinen huumorintaju. Bermudan jengi onkin jo tottunut siihen, että Timon avatessa sanaisen arkkunsa hetken päästä nauretaan vedet silmissä ja vatsalihakset krampissa.
Huumorin lisäksi Timo tunnetaan Bermudan tietopankkina, jonka yleissivistys kilpailee varsin tasaväkisesti Wikipedian koko sisällön kanssa. Tämä tekee mitä erilaisimpien asiakkaiden maailmaan solahtamisesta luontevaa.
Kotioloissaan 70-vuotiaassa rintamiestalossa Timo katselee dokumentteja, lukee kirjoja epätodennäköisistä aiheista ja korjaa teknisiä laitteita autoista syntikoihin vaimon ja neljän kissan seurassa.