Wirepas seilaa teollisen internetin aallonharjalla. Pienen ajan sisälle on mahtunut paljon hienoja investointiuutisia, uusia yhteistyökumppaneita, toimistojen avaaminen kuuteen uuteen maahan ja uusia solmuverkon käyttökohteita. Lähes loputtomiin skaalautuvan protokollan kehittänyt asiakkaamme on kerännyt varsin ansaittua näkyvyyttä ja houkuttanut luoksensa kovan kaartin kovia tekijöitä niin kansainvälisesti kuin Suomessakin. 

 

Miten kaikki alkoi

Yhteistyömme lähti täyteen vauhtiin Wirepasin tarinan kirkastamisesta. Haasteena oli kertoa varsin teknisestä asiasta mahdollisimman tehokkaasti siten, että se herättää mielenkiinnon myös niissä päättäjissä, jotka eivät verkkoteknologian saloihin ja IoT:n mahdollisuuksiin ole vielä tutustuneet. Tässä yleisössä teknistä dataa enemmän vetoavat bisnesmahdollisuudet ja loppuasiakkaalle tarjottavat hyödyt. Määritimme yhdessä asiakkaan, strategiajohtaja Mika Kihlakasken ja AD Heikki Hujalan kanssa Wirepasin brändi-identiteetin.

Tarina ja identiteetti eivät itsessään vielä hyödytä ketään, vaan sitä pitää elää, sen pitää näkyä tuotteessa ja palvelussa ja se pitää välittää eteenpäin. Kukaan ei tiedä paremmin asiakkaistamme kuin nuo asiakkaat itse. Wirepasin kaltaisessa uutta teknologiaa edustavassa yrityksessä, jota vetävät raudanlujat tekijät, on tuo totuus normaaliakin todempi. Tarina lähtee aina nimenomaan asiakkaastamme, ja siksikin kyse on yhteistyöstä eikä liukuhihnatoimituksesta. Bermudan tehtävä on auttaa löytämään tarina ja kiteyttää se kohderyhmiään mahdollisimman puhuttelevaan muotoon sekä tekstinä että graafisesti.

 

Tarinaa kaikissa kanavissa

Kiteytetty merkitys tulee myös kertoa, että strateginen työ tuottaisi tuloksia. Aloitimme Wirepas.com-sivustolla, videolla, messuosastolla sekä myyntitilanteita tukevalla esittelysetillä ja teknisellä esitteellä. Pohja oli luotu.

Yhteistyömme jatkui arjen markkinointiviestinnän tuella, oli kyseessä sitten brändin vieminen uusille messuosastoille, roll-upeista tai pitsauspresentaatioiden graafisesta ilmeestä. Samaan aikaan saimme julkaista uutisia yrityksestä,
jonka Piilaakso-potentiaalin Kauppalehti ennusti aivan oikein
joka vakuuttaa sijoittajat
ja joka kasvaa kohinalla

Missä mennään nyt

Nyt elämme Wirepasin viestinnän toista kehitysvaihetta vahvistamalla pari vuotta sitten valettua pohjaa. Tulokset osoittivat määritetyn luonto- ja parviälyvertauskuvan odotettuakin toimivammaksi, joten vahvistimme sen käyttöä sekä toimme vielä tujauksen konkretiaa ja käytännönläheisyyttä IoT:n mahdollistajan tarjoamiin liiketoimintamahdollisuuksiin.

Esimerkiksi sensoriapplikaatioista kerromme videolla, jossa luovan johtajamme Sami Partasen notkea piirrosjälki yhdistyy lämminhenkiseen kertojaääneen. Tuloksena myös vähemmän tekniset asiakkaat ymmärtävät helposti sovelluksen edut.

Samalla päivitimme myös sivuston vastaamaan uudistettua ilmettä ja uudistetun strategian tuomia muutoksia viestinnän painopisteisiin. Kesästä 2016 lähtien kädenjälkemme on näkynyt myös muiden muassa Wirepasin toimistojen ilmeessä ja Wirepasin kesällä 2017 järjestämässä partner-tapahtumassa, Wirepas Go:ssa:

 

Yhteistyöllä eteenpäin

Tiiviin ja toimivan yhteistyön on mahdollistanut kiinteä yhteydenpito ja ajatustenvaihto. Wirepasin pääedustaja yhteistyössämme on viimeisen kahden vuoden ajan ollut viestintä- ja markkinointijohtaja Sebastian Linko. Sebastian on pitänyt yhteistyömme elävänä ja vastavuoroisena. Yhteistyömme hyödyntää Sebastianin kunnioitusta herättävää kokemusta sekä visiota Bermudan tuodessa pöytään osaamisensa sen ilmaisukeinoissa ja toteutuksissa. Sparrailu syventää näkemystä molemmin puolin ja mahdollistaa jatkuvan kehityksen.

 

Lue myös kevään 2015 kirjoitus Wirepasin maailmanennätyksestä.

 

Share on LinkedInTweet about this on TwitterShare on Facebook

Lue lisää asiakkaistamme

Lue yritysten kokemuksia Bermudasta ja tutustu tekemiimme projekteihin.

Brändivideo
21.12.2017
Javasko: Vastuullisen koneenrakentajan uusi ilme
Lue lisää
Case
01.12.2017
Injeq: Älyneulalla maailmalle
Lue lisää
Case
03.08.2017
Cargotec Kalmar: Huipputeknologiasta selkeästi
Lue lisää
Case
28.07.2017
Edupoli: verkkovertailun voittaja
Lue lisää
Case
08.06.2017
Telatek Service: heittäydy tarinoiden vietäväksi
Lue lisää
Case
27.02.2017
Visura: perheyrityksen uudet kasvot verkossa
Lue lisää
Case
17.01.2017
Nordic Caraway: maailman suurimman uusi ilme
Lue lisää
Brändivideo
22.12.2016
Kuninkaankulma: Ruokakaupan markkinointia ilman tarjouksia
Lue lisää
Case
26.10.2016
Ultimes Business Garden: Lippulaivalle sivusto
Lue lisää
Case
07.09.2016
Vilkas: kampanjoita verkkokauppojen verkkokaupalle
Lue lisää
Case
06.06.2016
Orbis: tuotekauppiaasta ratkaisevaksi kumppaniksi
Lue lisää
Case
17.05.2016
VAAO: Yksi sivusto – tuhansia käyttäjiä
Lue lisää
Case
03.02.2016
Hella: Bermuda toi valoa sisävalaisinbrändiin
Lue lisää
Case
03.02.2016
Skanska Luminary: Brändi ensin, monttu sitten
Lue lisää
Case
03.02.2016
Savox: Kypärä tulevaisuuden taistelijalle
Lue lisää
Case
03.02.2016
ISS-palvelut: Duunihoroskooppi
Lue lisää