Kun Kauppakeskus Arabian 20-vuotissynttärit alkoivat häämöttää horisontissa, sai Bermudan kauppakeskustiimi kiinnostavan ideointikokonaisuuden käsiinsä. Miten yhdistää kauppakeskuksen tyylikäs ja luonnonläheisyyttä korostava brändi synttäri-ilakointiin ja uuteen asiakaslehteen, johon kaivataan perinteisten tarjousten rinnalle asiakkaiden tärkeyttä aiempaakin enemmän korostavaa sisältöä?

Kuten tätä nykyä Bermudalla on tapana, heti uuden projektin alkumetreillä käännytään yhteisen ideointialustan puoleen. Tavoitteena on, että niin rajattuun tiimiin kuuluvat kuin vierailevatkin tähdet pääsevät jakamaan ajatuksiaan aina konsepteista ja viesteistä visuaalisiin lähtöihin asti silloin, kun itselle sopii.

Vaikka yleensä asiakkaalle esitellään edes joten kuten rajattuja ja viimeisteltyjä ideoita, Arabian 20-vuotisjuhlan suunnittelussa päätimme kokeilla uudenlaista lähestymistapaa. Yhteisessä asiakaspalaverissa läväytimme ruudulle koko ideointiboardimme, johon oli koottu niin harkittuja kuin kokeilevampiakin ajatuksia.

”On upeaa tehdä töitä kumppanin kanssa, joka ymmärtää jo puolesta sanasta asiakkaan vision ja tarjoaa rohkeasti uutta – lopputulos on aina Bermudan kanssa tyylikkään viimeistelty. Kauppakeskus Arabian juhlavuoden ilme syntyi poikkeuksellisen vaivattomasti, ja Bermudan sitoutuminen sekä paneutuminen brändiin ja asiakkaan bisnekseen näkyi koko projektin ajan. Synttärit olivat tyylikkäät ja kiitosta tuli niin vuokralaisilta kuin asiakkailta!”

Jenna Vehka-aho, kauppakeskuspäällikkö

Rohkea lähestymistapa sekä yhteinen suunnan etsiminen alusta alkaen kannatti, sillä ideoiden alkujen joukosta löytyi useampi lähtö, joihin tarttua. Jatkojalostukseen pääsivät heti ajatus kauppakeskuksen ihmisten tarinoiden kertomisesta sekä kiiltävä, luonnonläheinen pronssin sävy, joka sai inspiraationsa pronssihääpäivästä – eli avioliitosta puhuttaessa 20. hääpäivästä.

Kuvakaappaus Kauppakeskus Arabian 20-vuotisjuhlan ideoinnista.

Kärkiviesti taipuu kampanjaviestiksi

Tärkein tavoite syntymäpäivien kokonaisuuden suunnittelussa oli säilyttää Arabian brändin tunnelma mutta samalla tuoda sen rinnalle uusia, laadukkuutta huokuvia ja kiinnostavia elementtejä. Lisäksi tärkeäksi yksityiskohdaksi nostettiin Kauppakeskus Arabian työntekijöiden ja asiakkaiden huomioiminen – ovathan he tärkeä osa kauppakeskuksen historian eri vaiheita.

Alustavat visuaaliset elementit ja synttärijuhlien viestit aloittivat matkansa kohti valmiita tuotoksia käsi kädessä. Samat elementit kuljettivat molempia eteenpäin: pronssin sävy, yhteiset vuodet, tyylikkään ja laadukkaan juhlailmeen tavoittelu sekä muistot ja tarinat vuosien varrelta.

Lopputuloksen ytimessä komeilevat Kauppakeskus Arabian omista kärkiviesteistä ideansa saaneet variaatiot “Vierelläsi jo 20 vuotta” ja ”Vierelläsi tänään ja huomenna” -viestit sekä tyylikäs visuaalinen kokonaisuus. Sen muodostavat pronssinen 20 vuotta -teksti, tummanvihreä väri sekä Arabian aaltoileva patterni.

Rohkeita lähtöjä ideoinnista koodaukseen asti

Käytännössä Arabian 20. juhlavuoden kampanjamateriaalin loivat lopulta uusi juhlalehti, visuaalisten elementtien ja viestien tuominen päivitetylle verkkosivulle sekä juhlavuoteen ja sen päätapahtumaan liittyvä mainonta aina animoiduista digiscreeneistä abribus-mainoksiin asti.

Koko juhlalehti toteutettiin tiiviissä yhteistyössä jokaista yksityiskohtaa myöten. Sisällön suunnittelu, haastattelut, tarjousten ja tarinoiden sisältöjen koordinointi Kauppakeskus Arabian vuokralaisten kanssa sekä visuaaliset palaset syntyivät bermudalaisten työpöydillä tehokkaassa aikataulussa.

”Asiakaslehtiä olemme tehneet aikaisemminkin, mutta tämä lehti erottuu muista erityisen juhlavalla tunnelmalla sekä ihanilla vuokralaisten tarinoilla. Vaikka lehdessä on useampi sivu tarjouksia, se ei kuitenkaan ole mikään mainoslehti, vaan tarjouksetkin ovat juhlatunnelmissa. Kampanjan suunnittelun ja toteutuksen aikana kuultiin paljon innostuksen ja ilon kiljahduksia koko tiimissä asiakasta myöten. Siis rehellistä työn iloa!”

Tuire Hänninen, asiakaspäällikkö, Bermuda

Juhlalehden sivuille kirjoitettiin peräti viisi tarinaa kauppakeskuksen liikkeiden ihmisistä, joista osa on ollut mukana kauppakeskuksen toiminnassa sen historian alusta asti. Niiden lisäksi lehdestä löytyy Kauppakeskus Arabian historian vaiheita kuvaava aikajana sekä useampi pienempi nosto kauppakeskuksen värikkäästä arjesta.

Visuaaliset taidonnäytteet ylsivät asiakaslehdestä Kauppakeskus Arabian verkkosivujen animointiin asti. Uutena kokeiluna sivustolle koodattiin leijumaan pronssisia 20 vuotta -logoja luomaan entistäkin näyttävämpää juhlatunnelmaa.

Lue lisää asiakkaistamme

Lue yritysten kokemuksia Bermudasta ja tutustu tekemiimme projekteihin.

Brändi pukeutuu juhlaan

Case

Brändi pukeutuu juhlaan
Lue lisää

Finla Työterveys: 16 myyttiä työterveydestä

Case

Finla Työterveys: 16 myyttiä työterveydestä
Lue lisää

Oscar Software: Oscarin arvoinen brändiuudistus

Case

Oscar Software: Oscarin arvoinen brändiuudistus
Lue lisää

Extron: Muoviteollisuuden tulevaisuus tarvitsee Arkkitehteja

Case

Extron: Muoviteollisuuden tulevaisuus tarvitsee Arkkitehteja
Lue lisää

AGCO Power: Voimaa muutokseen

Case

AGCO Power: Voimaa muutokseen
Lue lisää

Cloudpermit Oy:n Lupapiste: Kun kriteerit ovat korkealla, käyttäjäkokemus ratkaisee

Case

Cloudpermit Oy:n Lupapiste: Kun kriteerit ovat korkealla, käyttäjäkokemus ratkaisee
Lue lisää

Vesivek: Asiakaslehti on tehokas tapa tavoittaa oikeat ihmiset

Case

Vesivek: Asiakaslehti on tehokas tapa tavoittaa oikeat ihmiset
Lue lisää

Lakea: Monimuotoinen yhteistyö

Case

Lakea: Monimuotoinen yhteistyö
Lue lisää

Visit Tampere: Tehokasta kotimaanmatkailun markkinointia Tampereen tahtiin

Case

Visit Tampere: Tehokasta kotimaanmatkailun markkinointia Tampereen tahtiin
Lue lisää

FinDHC: Kun kaukolämpö sai kasvot

Case

FinDHC: Kun kaukolämpö sai kasvot
Lue lisää

Långvik: Wellness verkossa

Case

Långvik: Wellness verkossa
Lue lisää

Kaso-Ovi – Myyntiä ja tunnettuutta digimarkkinoinnilla

Case

Kaso-Ovi – Myyntiä ja tunnettuutta digimarkkinoinnilla
Lue lisää