Luettavissa 2 minuutissa

B2B-myyntimiehen taivas ja helvetti

Suomen vienti vetää taas! Oli KiKyllä sen kanssa mitään tekemistä tai ei. Nyt suomalaisella teknologialla ja innovaatioilla olisi tilausta maailmalla. Kun tämä vain osattaisiin hyödyntää.

B2B-maailma on perinteisesti ollut myyntivetoista, päätökset on tehty lounaspalavereissa, sopimukset saunakabineteissa, puhelimen luuri on ollut päätyökalu uusien asiakkaiden kalastelussa. Markkinointi ja viestintä on ollut sitä mainososaston liirumlaarumia.

B2B ja asiakassuhteet

Eipä sillä – asiakassuhteet, niiden kehittäminen ja verkostojen merkitys eivät ole kadonneet minnekään. Mutta niiden rakentamisen, ylläpidon ja kehittämisen keinot ovat muuttumassa radikaalisti. Asiakaskäyttäytymisen muutos on väistämätön bisneksestä riippumatta.

Vaikka henkilökohtaisuus ja oma persoona ovat edelleen valttia asiakassuhteita luodessa, yrityksen uskottavuutta ei voi rakentaa vain tähtimyyjien varaan.

Asiantuntijuus pitää lunastaa kaikissa kanavissa, idea ja hyöty ymmärtää lukematta viittä sivua tuotekuvausta, brändin ydin pitää olla liiketoimintastrategian ytimessä. Ja sen pitää näkyä ja kuulua.

Myynnin ja markkinoinnin työkalupakki

Edelleen kovin monet teknologiayritykset yrittävät vakuuttaa argumentaatiolla, joka pursuaa ominaisuuksia ja teknisiä yksityiskohtia. Sosiaalisella mediallakaan ei ole niin väliä ”kun ei meidän asiakkaat siellä hengaa”. Todellako? Vai voisiko olla niin, että myös asiakkaan oma duuni, ratkaistavat ongelmat, tavat kommunikoida, odotukset ja mahdollisuudet etsiä uusia ratkaisuja ovat ehkä muuttuneet?

Hyvä pelisilmä on toki edelleen arvossaan ja myyntimies voi olla edelleen asiakkaalleen ratkaisijakunkku – kunhan työkalupakki ja yrityksen palvelukokemus on ajan tasalla. Tai sitten on ehkä aika panna krakat naulaan.

Miksi tämä vuodatus? Haluamme auttaa! Ja totta kai – tarjota omaa osaamistamme sinun bisneksesi parantamiseen: https://bermuda.fi/b2b/

Viimeisimmät artikkelit

Ihmiset
13.01.2021
Annika De Kooter
Lue lisää
Rekry
05.01.2021
Haussa strateginen suunnittelija
Lue lisää
Blogi
17.12.2020
Käyttäjäpolkujen suunnittelulla ja testauksella parempia sivustokokemuksia
Lue lisää
Blogi
16.12.2020
Kuinka Google Analytics 4 vaikuttaa sivustoosi?
Lue lisää
Blogi
27.11.2020
Brändipuhelimesta haloo, kuuluuko?
Lue lisää
Blogi
20.11.2020
Lapsen oikeudet ja vähän isänkin
Lue lisää
Ihmiset
17.11.2020
Sanni Kivipelto
Lue lisää
Blogi
09.11.2020
B2B-jälleenmyynti, parisuhde ja partnerikokemus
Lue lisää
Webcast
05.11.2020
Huono jälleenmyyjäkokemus kasvun jarruna
Lue lisää
Case
03.11.2020
Treon: Tuotevideot täyttämään puuttuva palanen IoT-firman viestintään
Lue lisää
Blogi
19.10.2020
Käytettävyyttä käyttäjän ehdoilla
Lue lisää
Case
13.10.2020
Visiot todeksi videolla
Lue lisää