Luettavissa 2 minuutissa

B2B-myyntimiehen taivas ja helvetti

Suomen vienti vetää taas! Oli KiKyllä sen kanssa mitään tekemistä tai ei. Nyt suomalaisella teknologialla ja innovaatioilla olisi tilausta maailmalla. Kun tämä vain osattaisiin hyödyntää.

B2B-maailma on perinteisesti ollut myyntivetoista, päätökset on tehty lounaspalavereissa, sopimukset saunakabineteissa, puhelimen luuri on ollut päätyökalu uusien asiakkaiden kalastelussa. Markkinointi ja viestintä on ollut sitä mainososaston liirumlaarumia.

B2B ja asiakassuhteet

Eipä sillä – asiakassuhteet, niiden kehittäminen ja verkostojen merkitys eivät ole kadonneet minnekään. Mutta niiden rakentamisen, ylläpidon ja kehittämisen keinot ovat muuttumassa radikaalisti. Asiakaskäyttäytymisen muutos on väistämätön bisneksestä riippumatta.

Vaikka henkilökohtaisuus ja oma persoona ovat edelleen valttia asiakassuhteita luodessa, yrityksen uskottavuutta ei voi rakentaa vain tähtimyyjien varaan.

Asiantuntijuus pitää lunastaa kaikissa kanavissa, idea ja hyöty ymmärtää lukematta viittä sivua tuotekuvausta, brändin ydin pitää olla liiketoimintastrategian ytimessä. Ja sen pitää näkyä ja kuulua.

Myynnin ja markkinoinnin työkalupakki

Edelleen kovin monet teknologiayritykset yrittävät vakuuttaa argumentaatiolla, joka pursuaa ominaisuuksia ja teknisiä yksityiskohtia. Sosiaalisella mediallakaan ei ole niin väliä ”kun ei meidän asiakkaat siellä hengaa”. Todellako? Vai voisiko olla niin, että myös asiakkaan oma duuni, ratkaistavat ongelmat, tavat kommunikoida, odotukset ja mahdollisuudet etsiä uusia ratkaisuja ovat ehkä muuttuneet?

Hyvä pelisilmä on toki edelleen arvossaan ja myyntimies voi olla edelleen asiakkaalleen ratkaisijakunkku – kunhan työkalupakki ja yrityksen palvelukokemus on ajan tasalla. Tai sitten on ehkä aika panna krakat naulaan.

Miksi tämä vuodatus? Haluamme auttaa! Ja totta kai – tarjota omaa osaamistamme sinun bisneksesi parantamiseen: https://bermuda.fi/b2b/

Viimeisimmät artikkelit

Ihmiset
03.09.2021
Miiro Paananen
Lue lisää
Blogi
30.08.2021
Kasvamme kasvattaaksemme
Lue lisää
Case
21.05.2021
Långvik: Wellness verkossa
Lue lisää
Ihmiset
17.05.2021
Pinja Hänninen
Lue lisää
Ihmiset
17.05.2021
Erika Lindström
Lue lisää
Blogi
14.05.2021
Miten käy mainostajien kun keksipurkki tyhjenee?
Lue lisää
Blogi
27.04.2021
Suppilomainonta kuljettaa käyttäjän askel kerrallaan kohti konvertoitumista
Lue lisää
Blogi
06.04.2021
Kansainvälistyvän yrityksen verkkosivuston muutos – ota nämä huomioon
Lue lisää
Blogi
29.03.2021
Mitä tehdä sivustolle, kun Suomen markkinat jäävät liian pieneksi?
Lue lisää
Webcast
19.03.2021
Kun Suomi ei riitä! -webinaari
Lue lisää
Case
05.03.2021
Kaso-Ovi – myyntiä ja tunnettuutta digimarkkinoinnilla
Lue lisää
Case
02.03.2021
Pintos: Brändinostetta uusilla kuvilla ja viesteillä
Lue lisää