Uutiset | 10.08.2016
60 % suomalaisista käy vuosittain mökillä ja 40 % vierailee ulkomailla. Mutta tiedätkö, mitä juuri sinun asiakkaasi tekivät viime kesänä? Syyskuun 8. päivänä kolme yritystä kertoo, miten asiakastieto muutetaan asiakasymmärryksen kautta vaikuttaviksi toimenpiteiksi ja kasvuksi.
Digitoimisto Bermuda ja asiakkuuskokemuksen asiantuntija Inspiratio kohtasivat toisensa henkilöstöalan asiantuntijayritys HR4:n verkkosivu-uudistuksen ja markkinoinnin automaatioprojektin yhteydessä. Yritysten osaamisalueet täydensivät hankkeessa sujuvasti toisiaan ja markkinointiviestintä ja asiakasymmärrys kulkevat muutenkin käsi kädessä. Niinpä tuntui luontevalta pitää yhdessä aamiaistilaisuus, jossa case-esimerkin kertoo yhteinen asiakas HR4.
Aamiaisella suomalaisista nauttii puuroa 36 % ja muroja 18 %. Mutta tilasto on vain tilasto, kun halutaan luoda maaliin osuvaa ja kohdennettua markkinointia. Todellinen asiakkaan tunteminen lähtee kohdennetun datan keräämisestä ja sen muuttamisesta aidoksi ymmärrykseksi. Aamiaistilaisuuden osapuolten puheenvuoroissa onkin selkeä kuljetus: Datasta ymmärrykseen (Inspiratio), Ymmärryksestä vaikuttavuuteen (Bermuda) ja Vaikuttavuudesta tulokseen (HR4).
”Dataa keräävät kaikki, mutta miten se muutetaan tuloksiksi?”, heittää ilmaan Bermudan osuuden vetävä konseptisuunnittelija Sami Nieminen. ”Kun eri lähteistä peräisin oleva asiakastieto yhdistetään ja sitä analysoi joukko eri alojen osaajia, alkaa data saada lihaa luiden ympärille.”
Tilaisuus järjestetään Helsingissä Cafe Köketissä, Aleksanterinkatu 28. Jos haluat aloittaa torstaisi asiakasymmärrystä vahvistavalla aamiaisella, ilmoittaudu mukaan täällä.