Luettavissa 3 minuutissa

TTY:n brändijohtaja katsoo Bermudaa asiakkaan silmin

Jaana Kaartinen on todellinen markkinoinnin ja brändin rakentamisen rautarouva, jonka pitkä ura on vienyt Helsingin mainostoimistoista Alma Median ja Aamulehden myynnin kehittämisen ja brändijohtamisen tehtäviin. Kuluva vuosi on tuonut jälleen uusia tuulia Bermudan hallituspaikan ja TTY:n brändijohtajan tehtävän muodossa.

Yli kymmenkunta vuotta Jaana Kaartisen elämä pyöri yhtäältä Alma Median ja Aamulehden brändityön, myynnin kehittämisen ja tutkimustoiminnan muodostaman päivätyön parissa, toisaalta taas yleishyödyllisten järjestöjen kuten SOS-lapsikylän ja Mannerheimin Lastensuojeluliiton hallituksissa.

”Hallitustyö oli minulle alkujaan pikemminkin työn vastapainoa”, Kaartinen kertoo. ”Toisaalta moni yhdistys vastaa taseeltaan keskikokoista yritystä, eli mistään puuhastelusta ei todellakaan ole kysymys.”

Asiakasnäkökulmaa Bermudalle

Jaanan pitkän uran aikana luodusta kontaktiverkostosta on ollut paljon hyötyä, kun yrityksille esitellään järjestöjen toimintaa ja tukimahdollisuuksia. Samainen verkosto toi alkuvuodesta Kaartisen kokemukselle uuden käyttökohteen, kun Bermudan asiakastilaisuudessa tavattu Mika Kihlakaski ehdotti paikkaa yrityksensä hallituksessa.

”Molemmat näkivät, että pitkä kokemukseni mainonnasta ja töiden kilpailutuksesta niin myyjän kuin ostajankin puolelta auttaisivat katsomaan Bermudaa uudelta kantilta”, luonnehtii Kaartinen. ”Olivat bermudalaisten omat näkemykset kuinka hyviä tahansa, ne tulevat silti talon sisältä.”

Hallituksen uusi vahvistus saikin omien sanojensa mukaan muistuttamaan alusta alkaen monta kertaa tärkeimmästä: miltä tämä tai tämä asia näyttää asiakkaan silmin. Myös yksilöllinen tutustuminen kuhinkin työntekijään oli heti kärkeen Kaartisen työlistalla.

”Hallitustyötä voi tehdä monella tasolla”, linjaa myös HHJ:n hallitusjäsen- sekä puheenjohtajakoulutukset läpikäynyt Kaartinen. ”Itse haluan olla läsnä muuallakin kuin kokouksissa.”

Jaanan lisäksi Bermudan hallituksen jäseniä ovat Mika Kihlakaski (hpj), Jarkko Caven, Tommi Sani, Sami Partanen sekä Vesa Tauriainen.

Tekniikan brändiä vahvistamaan

Vuoden kuluessa myös Jaanan päätyö on kokenut tuulettamista. ”Alma Median jälkeen kaipasin etäisyyttä suuriin yrityksiin”, hän kertoo. ”Ajattelin toiminnanjohtajan paikkaa jostakin sopivasta yhdistyksestä.” Kohtalo kuitenkin puuttui peliin ja pian Kaartinen aloitti uuden työn TTY:n brändijohtajana.

”Yliopisto on erilainen kuin yritysmaailma”, Kaartinen innostuu. ”Saa tehdä työtä nuorten innostuneiden opiskelijoiden ja tutkijoiden kanssa kansainvälisellä huipputasolla.”

Kaartisen uuteen toimenkuvaan kuuluu mm. huolehtiminen siitä, että Tampereen teknillinen yliopisto houkuttelee jatkossakin lahjakkaita uusia oppilaita ja hyvää yritysyhteistyötä. Brändijohtajan pesti on TTY:llä aivan uusi ja tulosta viestintä- ja kumppanuusyksiköiden yhdistämisestä.

”Tämä on sikäli hauskaa, että vastaavaa ei ole ennen ollut”, Kaartinen nauraa. ”Ei voi ainakaan kukaan tulla sanomaan, että näin on ennenkin tehty!”

 

Tutustu tästä Bermudan asiakkaisiin.

 

Viimeisimmät artikkelit

Blogi
27.11.2020
Brändipuhelimesta haloo, kuuluuko?
Lue lisää
Blogi
20.11.2020
Lapsen oikeudet ja vähän isänkin
Lue lisää
Ihmiset
17.11.2020
Sanni Kivipelto
Lue lisää
Blogi
09.11.2020
B2B-jälleenmyynti, parisuhde ja partnerikokemus
Lue lisää
Webcast
05.11.2020
Huono jälleenmyyjäkokemus kasvun jarruna
Lue lisää
Case
03.11.2020
Treon: Tuotevideot täyttämään puuttuva palanen IoT-firman viestintään
Lue lisää
Blogi
19.10.2020
Käytettävyyttä käyttäjän ehdoilla
Lue lisää
Case
13.10.2020
Visiot todeksi videolla
Lue lisää
Case
05.10.2020
Mahdoton mahdolliseksi: Kreaten brändin kirkastus oli rosoinen ja rouhea
Lue lisää
Case
28.09.2020
Haarla: Raaka osaaminen on parhaimmillaan taidetta
Lue lisää
Blogi
17.09.2020
10 vuotta eikä ilman suota
Lue lisää
Case
10.08.2020
Kauppakeskukset Arabia ja Duo: brändiuudistus
Lue lisää