Uutiset | 29.10.2015
Syyskuun suorakirjeessä tiedustelimme mitä mainostoimiston tehtävistä koetaan tärkeimmiksi. Vastaukset yllättivät meidät. Esimerkiksi printtityöt muistettiin nostaa useammankin vastaajan toimesta, mutta videotyötä ei sen sijaan juurikaan mainittu. Näkemys mainostoimiston tehtävistä on siis mielestämme osittain vanhentunut.
Etenkin mobiili video on vuoden 2016 nouseva trendi sosiaalisessa mediassa ja markkinoinnissa. Bermuda vahvistaakin nimenomaan video-osastoaan. Tästä konkreettisin esimerkki on Karu Films Oy:n kanssa solmittu yhteistyö.
Videoita tuottava Karu Films Oy on muuttanut tänä vuonna Bermudan naapuriksi ja alivuokralaiseksi. Suureksi kateudeksemme Karun toimisto onkin muotoutunut pikavauhtia omaamme tyylikkäämmäksi, mutta onneksi myös suunniteltu videoyhteistyö naapurin kanssa on päässyt syksyn mittaan täyteen vauhtiin.
”Karu Films on muodostunut korvaamattomaksi avuksi videotuotannoissamme”, kertoo Bermudan luova johtaja Tommi Sani. ”Kun tuotantoon on osaavaa apua, voin itse keskittyä aiempaa enemmän projektien päältä katsomiseen ja ohjaamiseen”.
Karun jälkeä on nähty jo tuottamissamme animaatioissa, TV-spoteissa ja tuote-esittelyissä – niin kuvauksen, editoinnin kuin animoinninkin saralla. Yrityksen tekijäkaarti jakaa bermudamaisen innon tehdä iskevää ja tarinallista jälkeä kunkin tuotannon puitteissa.
”Puhumme samaa kieltä”, toteaa Karu Filmsin kalifi Lauri Kuusela. ”Yhdessä suunnittelemalla pystymme kertomaan asiakkaan tarinan tehokkaasti ja taloudellisesti, ja seinänaapurina oleminen tietysti helpottaa pikapalaverin järjestämistä”.
Esimerkki Bermudan ja Karu Filmsin yhteistyöstä on nähtävissä vaikkapa täällä: youtu.be/ZJccZJS99aM »
Nyt puhuu videokäsikirjoittaja – lue myös: Videon keittiötesti