Luettavissa 4 minuutissa

Know-hau tuli Bermudalle

Syksyn mittaan Bermuda on suosinut rekrytoinnissaan asiakkuuspäälliköitä, konseptisuunnittelijoita ja koiria. Esittelemmekin nyt kolme uusinta työntekijäämme.

Kaisa Malkamäki, asiakkuuspäällikkö

Kaisa on omien sanojensa mukaan ”Jyväskylässä syntynyt ja Lahesta kotoisin”, mutta reitti on ehtinyt kulkea myös Coloradon, Mikkelin ja Ruotsin kautta ennen rantautumista Tampereelle vuosituhannen vaihteessa. Kaisan urahistoria on vähintään yhtä monipolvinen kuin asuinpaikat, sillä koettu on niin makeisten myyntiedustusta Leafilla kuin cateringin kehittämistä Kangasalla sekä markkinoinnin koordinointia Skanskalla.

”Jossakin vaiheessa totesin, että myyntiedustajana porhaltaminen pimeässä ja lumisateessa porojen ja hirvien seassa saa riittää.” muistelee Kaisa uransa käännekohtaa. ”Skanskalla olikin sitten monta vuotta mielenkiintoista projektityötä ja hienoja uusia kohteita.”

Skanskalla Kaisa myös törmäsi ensimmäistä kertaa Bermudaan. ”Mieleen jäi kuva luovasta toimistosta, jossa on hyvä meininki”, hän kertoo. ”Niinpä päädyin myöhemmin ottamaan yhteyttä Mika Kihlakaskeen ja kysymään, mikä täällä on tilanne.”

Erinäisten vaiheiden jälkeen Kaisa päätyikin yhdistämään opiskelun ja asiakkuuspäällikön työn Bermudalla. Opittavaa uudessa alassa on riittänyt, mutta Kaisa on ottanut paikkansa hienosti haltuun. ”Opiskeluista löytyy varmasti uutta ammennettavaa suoraan työssä hyödynnettäväksi”, hän kertoo. ”Lisäksi voin käyttää verkostojani Bermudan hyväksi.”

Kaisa tuntee löytäneensä kotinsa Bermudalta. ”Myynti ja markkinointi on oma juttu”, hän kertoo. ”Älyttömän hienoa olla markkinoinnin ytimessä ja ideoiden juurilla.”

Vapaa-aikanaan Kaisa huolehtii miehensä kanssa kahdesta lapsesta sekä koirasta, purjehtii ja diggailee maltillisesti Bon Jovia. ”Koko perhe myös laskettelee aina tilaisuuden tullen”, tuore asiakkuuspäällikkö täydentää.

Sami Nieminen, konseptisuunnittelija

Keuruulla syntyneen Sami Niemisen tie on kulkenut Mäntässä hikoiltujen tradenomiopintojen kautta Tampereelle 2002. ”Tein ensimmäiset verkkosivuni vuonna 1998, jolloin ajattelin että ei tästä ainakaan mitään työuraa tule”, hän muistelee opiskeluaikojaan. ”Toisin kuitenkin kävi.”

Tampereella Niemisestä sukeutui mainostoimistoyrittäjä, joka suunnitteli ja toteutti yhden miehen orkesterina markkinointimateriaalia tekstin ja kuvien kautta tekniseen toteutukseen. Hommien keskellä löytyi myös aikaa täydentää koulutusta Tampereen Yliopistossa ja TAMKissa.

”Neljän vuoden jälkeen olisi jo pitänyt palkata lisää väkeä, mutta päätin mennä AD:ksi palkkahommiin”, Sami muistelee. ”Niitä riittikin seitsemäksi vuodeksi kolmessa eri toimistossa.”

Bermudalle Sami tuli konseptisuunnittelijan tittelillä. ”En ole ikinä kokenut olevani niinkään AD vaan markkinointiviestinnän suunnittelija”, Nieminen kertoo. ”Vuodet ovat tuoneet kokonaisnäkemystä suunnitteluun ja käyttöliittymäkokemukseen.”

Bermudalla Sami on sujahtanut uuteen rooliinsa kuin kala veteen. ”Talossa on mahtava yhteishenki ja se välittyy kaikessa. Työntekijöistä välitetään ja heitä pidetään arvossa”, uusi konseptimies kehuu. ”Itse toivon tuovani taloon näkemystä käyttäjäkokemuksesta ja minimalistisesta suunnittelusta sekä auttaa kokonaisuuden miettimistä esimerkiksi tarjousten laatimisvaiheessa.”

Vapaa-aikanaan Sami soittaa kitaraa ja laulaakin joskus bändikuvioissaan. Ulkoilun ja liikunnan ohella myös valokuvaus on rakas harrastus, uusimpana innostuksena timelapse-kuvaus.

Mauno Viitanen, toimistokoira

Vasta vajaan kuuden kuukauden ikäinen Mauno on ensimmäisessä työpaikassaan, mutta kokemusta mediatyöstä karttuu nopeasti. Maunon ydinosaamisaluetta onkin rapistella turpa tohisten ympäri toimistoa retuuttaen erilaisia pikkuesineitä mukanaan.

”Etsimme rekrytointivaiheessa nuorta ja nälkäistä tulevaisuuden osaajaa”, selittää Bermudan toimitusjohtaja Aapo-Lassi Kankaala osa-aikaisen toimistokoiran tarvetta. ”Mauno on molempia, ja lisäksi välitön sekä helposti lähestyttävä.”

Viitanen itse suhtautuu työpaikkaansa kasvun paikkana, ja onkin muutaman kuukauden aikana kasvanut silmissä. ”Bermuda on mahdollisuus oppia arvokkaita työelämätaitoja”, koira summaa ylpeänä. ”Esimerkiksi nurkkiin kuseskelua on tullut selvästi vähennettyä viime viikkoina.”

Mauno uskoo, että hänellä on vielä paljon annettavaa. ”Uskon, että voin jatkossa tuoda toimistolle uusia taukoliikunta- ja päiväunikäytäntöjä”, hän kaavailee. Kollegat eivät olekaan löytäneet uudesta tulokkaasta mitään haukkumisen aihetta.

Viimeisimmät artikkelit

Blogi
27.11.2020
Brändipuhelimesta haloo, kuuluuko?
Lue lisää
Blogi
20.11.2020
Lapsen oikeudet ja vähän isänkin
Lue lisää
Ihmiset
17.11.2020
Sanni Kivipelto
Lue lisää
Blogi
09.11.2020
B2B-jälleenmyynti, parisuhde ja partnerikokemus
Lue lisää
Webcast
05.11.2020
Huono jälleenmyyjäkokemus kasvun jarruna
Lue lisää
Case
03.11.2020
Treon: Tuotevideot täyttämään puuttuva palanen IoT-firman viestintään
Lue lisää
Blogi
19.10.2020
Käytettävyyttä käyttäjän ehdoilla
Lue lisää
Case
13.10.2020
Visiot todeksi videolla
Lue lisää
Case
05.10.2020
Mahdoton mahdolliseksi: Kreaten brändin kirkastus oli rosoinen ja rouhea
Lue lisää
Case
28.09.2020
Haarla: Raaka osaaminen on parhaimmillaan taidetta
Lue lisää
Blogi
17.09.2020
10 vuotta eikä ilman suota
Lue lisää
Case
10.08.2020
Kauppakeskukset Arabia ja Duo: brändiuudistus
Lue lisää