Jos B2B-yrityksen brändi ja sivusto ovat toimineet moitteettomasti tähän saakka Suomen markkinoilla, tarvitseeko mitään muuttaa, kun myynnin katse siirtyy kotimaan rajojen ulkopuolelle?

Voit myös katsoa tallenteen YouTubessa

Mitä kannattaa huomioida, kun suunnitellaan verkkosivustoa kansainvälisille markkinoille – etenkin B2B-bisneksessä?

Webinaarista saat vastauksia seuraaviin kysymyksiin:

  • Mitä strategisia päätöksiä kannattaa pohtia ennen sivuston uudistamista kansainvälisemmäksi?
  • Kuinka lokaalit markkinat ja kulttuurierot tulisi huomioida sivustosisällöissä?
  • Millaisia teknisiä asioita on hyvä huomioida sivustosuunnittelussa ja erityisesti sivuston toimivuuden mittaroinnissa?
  • Miten tukea paikallisia partnereita esimerkiksi liidien tuotannossa?
  • Kieliversiot vai sisällön lokalisointi – mitä kaikkea tulee huomioida sivuston kielikäytettävyydessä?
  • Vinkkejä monikielisen sivuston ylläpitoon aika ja muut resurssit huomioon ottaen

Kenelle?

Markkinointipäälliköille ja -koordinaattoreille, myynti- ja tuotepäälliköille, sisällöntuottajille ja muille kansainvälisen markkinoinnin ja myynnin parissa työskenteleville.

Studiossa:

Tiina Mustaniemi, COO, Haarla Oy
Olli Sairanen, Marketing Specialist, Dynaset Oy
Timo Harju, Johtava web developer, Markkinointitoimisto Bermuda
Maiju Ylikoski, Strateginen suunnittelija, Markkinointitoimisto Bermuda

Moderaattori:
Heidi Wikholm, Strateginen suunnittelija

Puheenvuorot ja keskustelijat:

Tiina Mustaniemi

COO, Haarla Oy

Tiinalla on yli 20 vuotta kokemusta kansainvälisen kaupan liiketoimintaympäristöstä  – myynnin, hankinnan ja toimintojen koordinoinnin rooleissa.

Liiketoiminnan kokonaisvaltainen kehittäminen ja linkittäminen arjen tekemiseen on lähellä sydäntä. Haaveillaan isosti, mutta tehdään pienin askelin, yhdessä, joka päivä. Luovat asiakaslähtöiset ratkaisut, rohkeus kokeilla ja tuoda pöytään jotain ovat oleellisia ainesosia odotukset ylittävän asiakaskokemuksen luomisessa.

Olli Sairanen

Marketing Specialist, Dynaset Oy

Olli on markkinoinnin ja viestinnän umpihankeen latuja sivakoinut, innokas urheilun harrastaja. Työssä hän inspiroituu kaikesta uuden kehittämisestä ja riutuu rutiinien äärellä. Dynasetilla on vierähtänyt jo reilusti yli 8 vuotta markkinoinnin parissa. Kansainvälisessä yrityksessä työskennellessä on kokemusta kertynyt lähes kaikista markkinointiin liittyvistä tehtävistä aina verkkosivustoprojekteista videotuotantojen kautta tuotelanseerauksiin.

Maiju Ylikoski

Strateginen suunnittelija, Bermuda

Näkemystä ja kokemusta myynnin, projektijohdon ja suunnittelijan pestistä kartuttanut Maiju painottaa erityisesti käyttäjälähtöisyyttä ja sivuston liiketoiminnallista merkitystä. Sivustoprojekteissa Maiju on aktiivisesti mukana alkumetrien ideoinnista testaukseen ja jatkokehitykseen.

maiju.ylikoski(a)bermuda.fi

Timo Harju

Johtava web developer, Bermuda

Timo johtaa Bermudan web-kehitystiimiä, päätyökalunaan WordPress. Timolle tärkeintä on sivustojen käytettävyys ja että suunnittelussa huomioidaan loppukäyttäjä. Aiemmin omaa web-kehitystä tekevää yritystä pyörittänyt Timo toimii myynnissä ja projekteissa teknisenä suunnittelijana ja toteuttajana.

timo.harju(a)bermuda.fi

Haarla Oy on perheyritys, jolla on yli 60 vuoden kokemus raaka-aineiden ja ratkaisujen toimittamisesta elintarviketeollisuuden monipuoliseen käyttöön. Palvelun korkea laatu muodostuu huolella valittujen tavarantoimittajien verkostosta, optimoidusta logistiikasta sekä pitkälle kehitetyistä prosesseista – kaikista niistä hyvistä valinnoista, jotka vuosikymmenten kokemus auttaa tekemään.

Dynaset on maailman johtava hydrauligeneraattorien, -korkeapainepesurien ja -kompressorien valmistaja. Yrityksen teknologiset ratkaisut lisäävät liikkuvien työkoneiden tuottavuutta aina pienistä ajoneuvoista suuriin työkoneisiin. Innovatiiviset hydraulilaitteet muuntavat liikkuvan työkoneen hydraulitehon sähköksi, korkeapainevedeksi, paineilmaksi, magneettitehoksi, tärinäksi, paineenkohotukseen ja alipaineeksi. Dynaset on suomalainen kasvuyritys, joka toimii globaaleilla markkinoilla kaikissa teollistuneissa maissa. Yrityksellä nopeasti kasvava jälleenmyyjäverkosto.

Bermuda on 2010 perustettu B2B:n parissa kannuksensa ansainnut markkinointiviestintä- ja palvelumuotoilutoimisto. Rakennamme hyvään asiakasymmärrykesen pohjaavia yritystarinoita markkinointi- ja brändistrategioista tuotelanseerauksiin sekä myynnintukimateriaaleista online-mainontaan. Digiorientoituneena toimistona haluamme yhdistää markkinoinnin ja myynnin hyödyntäen tämän päivän mahdollisuuksia parhaalla mahdollisella tavalla.

Viimeisimmät artikkelit

Case
21.05.2021
Långvik: Wellness verkossa
Lue lisää
Ihmiset
17.05.2021
Pinja Hänninen
Lue lisää
Ihmiset
17.05.2021
Erika Lindström
Lue lisää
Blogi
14.05.2021
Miten käy mainostajien kun keksipurkki tyhjenee?
Lue lisää
Blogi
27.04.2021
Suppilomainonta kuljettaa käyttäjän askel kerrallaan kohti konvertoitumista
Lue lisää
Blogi
06.04.2021
Kansainvälistyvän yrityksen verkkosivuston muutos – ota nämä huomioon
Lue lisää
Blogi
29.03.2021
Mitä tehdä sivustolle, kun Suomen markkinat jäävät liian pieneksi?
Lue lisää
Case
05.03.2021
Kaso-Ovi – myyntiä ja tunnettuutta digimarkkinoinnilla
Lue lisää
Case
02.03.2021
Pintos: Brändinostetta uusilla kuvilla ja viesteillä
Lue lisää
Case
27.01.2021
Tampereen kaupunki: Tavara-aseman siirto
Lue lisää
Ihmiset
13.01.2021
Annika De Kooter
Lue lisää
Blogi
17.12.2020
Käyttäjäpolkujen suunnittelulla ja testauksella parempia sivustokokemuksia
Lue lisää