Jos B2B-yrityksen brändi ja sivusto ovat toimineet moitteettomasti tähän saakka Suomen markkinoilla, tarvitseeko mitään muuttaa, kun myynnin katse siirtyy kotimaan rajojen ulkopuolelle?

Voit myös katsoa tallenteen YouTubessa

Mitä kannattaa huomioida, kun suunnitellaan verkkosivustoa kansainvälisille markkinoille – etenkin B2B-bisneksessä?

Webinaarista saat vastauksia seuraaviin kysymyksiin:

  • Mitä strategisia päätöksiä kannattaa pohtia ennen sivuston uudistamista kansainvälisemmäksi?
  • Kuinka lokaalit markkinat ja kulttuurierot tulisi huomioida sivustosisällöissä?
  • Millaisia teknisiä asioita on hyvä huomioida sivustosuunnittelussa ja erityisesti sivuston toimivuuden mittaroinnissa?
  • Miten tukea paikallisia partnereita esimerkiksi liidien tuotannossa?
  • Kieliversiot vai sisällön lokalisointi – mitä kaikkea tulee huomioida sivuston kielikäytettävyydessä?
  • Vinkkejä monikielisen sivuston ylläpitoon aika ja muut resurssit huomioon ottaen

Kenelle?

Markkinointipäälliköille ja -koordinaattoreille, myynti- ja tuotepäälliköille, sisällöntuottajille ja muille kansainvälisen markkinoinnin ja myynnin parissa työskenteleville.

Studiossa:

Tiina Mustaniemi, COO, Haarla Oy
Olli Sairanen, Marketing Specialist, Dynaset Oy
Timo Harju, Johtava web developer, Markkinointitoimisto Bermuda
Maiju Ylikoski, Strateginen suunnittelija, Markkinointitoimisto Bermuda

Moderaattori:
Heidi Wikholm, Strateginen suunnittelija

Puheenvuorot ja keskustelijat:

Tiina Mustaniemi

COO, Haarla Oy

Tiinalla on yli 20 vuotta kokemusta kansainvälisen kaupan liiketoimintaympäristöstä  – myynnin, hankinnan ja toimintojen koordinoinnin rooleissa.

Liiketoiminnan kokonaisvaltainen kehittäminen ja linkittäminen arjen tekemiseen on lähellä sydäntä. Haaveillaan isosti, mutta tehdään pienin askelin, yhdessä, joka päivä. Luovat asiakaslähtöiset ratkaisut, rohkeus kokeilla ja tuoda pöytään jotain ovat oleellisia ainesosia odotukset ylittävän asiakaskokemuksen luomisessa.

Olli Sairanen

Marketing Specialist, Dynaset Oy

Olli on markkinoinnin ja viestinnän umpihankeen latuja sivakoinut, innokas urheilun harrastaja. Työssä hän inspiroituu kaikesta uuden kehittämisestä ja riutuu rutiinien äärellä. Dynasetilla on vierähtänyt jo reilusti yli 8 vuotta markkinoinnin parissa. Kansainvälisessä yrityksessä työskennellessä on kokemusta kertynyt lähes kaikista markkinointiin liittyvistä tehtävistä aina verkkosivustoprojekteista videotuotantojen kautta tuotelanseerauksiin.

Maiju Ylikoski

Strateginen suunnittelija, Bermuda

Näkemystä ja kokemusta myynnin, projektijohdon ja suunnittelijan pestistä kartuttanut Maiju painottaa erityisesti käyttäjälähtöisyyttä ja sivuston liiketoiminnallista merkitystä. Sivustoprojekteissa Maiju on aktiivisesti mukana alkumetrien ideoinnista testaukseen ja jatkokehitykseen.

maiju.ylikoski(a)bermuda.fi

Timo Harju

Johtava web developer, Bermuda

Timo johtaa Bermudan web-kehitystiimiä, päätyökalunaan WordPress. Timolle tärkeintä on sivustojen käytettävyys ja että suunnittelussa huomioidaan loppukäyttäjä. Aiemmin omaa web-kehitystä tekevää yritystä pyörittänyt Timo toimii myynnissä ja projekteissa teknisenä suunnittelijana ja toteuttajana.

timo.harju(a)bermuda.fi

Haarla Oy on perheyritys, jolla on yli 60 vuoden kokemus raaka-aineiden ja ratkaisujen toimittamisesta elintarviketeollisuuden monipuoliseen käyttöön. Palvelun korkea laatu muodostuu huolella valittujen tavarantoimittajien verkostosta, optimoidusta logistiikasta sekä pitkälle kehitetyistä prosesseista – kaikista niistä hyvistä valinnoista, jotka vuosikymmenten kokemus auttaa tekemään.

Dynaset on maailman johtava hydrauligeneraattorien, -korkeapainepesurien ja -kompressorien valmistaja. Yrityksen teknologiset ratkaisut lisäävät liikkuvien työkoneiden tuottavuutta aina pienistä ajoneuvoista suuriin työkoneisiin. Innovatiiviset hydraulilaitteet muuntavat liikkuvan työkoneen hydraulitehon sähköksi, korkeapainevedeksi, paineilmaksi, magneettitehoksi, tärinäksi, paineenkohotukseen ja alipaineeksi. Dynaset on suomalainen kasvuyritys, joka toimii globaaleilla markkinoilla kaikissa teollistuneissa maissa. Yrityksellä nopeasti kasvava jälleenmyyjäverkosto.

Bermuda on 2010 perustettu B2B:n parissa kannuksensa ansainnut markkinointiviestintä- ja palvelumuotoilutoimisto. Rakennamme hyvään asiakasymmärrykesen pohjaavia yritystarinoita markkinointi- ja brändistrategioista tuotelanseerauksiin sekä myynnintukimateriaaleista online-mainontaan. Digiorientoituneena toimistona haluamme yhdistää markkinoinnin ja myynnin hyödyntäen tämän päivän mahdollisuuksia parhaalla mahdollisella tavalla.

Viimeisimmät artikkelit

Podcast
20.01.2022
Jakso 4: Hiljainen tieto
Lue lisää
Ihmiset
20.12.2021
Juha Tyrni
Lue lisää
Ihmiset
16.12.2021
Minna-Elina Hakomäki
Lue lisää
Ihmiset
16.12.2021
Veikko Sorvaniemi
Lue lisää
Podcast
01.12.2021
Jakso 3: Markkinointibudjettimme pienenee, mikä avuksi?
Lue lisää
Case
09.11.2021
FinDHC: Kun kaukolämpö sai kasvot
Lue lisää
Rekry
01.11.2021
Etsimme WordPress-kehittäjiä
Lue lisää
Podcast
20.10.2021
Jakso 2: Kuka puhuu, kenelle ja miksi? Haussa käänteentekevä tone of voice
Lue lisää
Podcast
05.10.2021
Jakso 1. Käsissä langat, palapelin palat ja pallo – vai miten se markkinoinnin johtaminen menikään?
Lue lisää
Ihmiset
03.09.2021
Miiro Paananen
Lue lisää
Blogi
30.08.2021
Kasvamme kasvattaaksemme
Lue lisää
Case
21.05.2021
Långvik: Wellness verkossa
Lue lisää