Luettavissa 2 minuutissa

Markkinointityö yläkoululaisen näkökulmasta

Tänään olen töissä tamperelaisen markkinointiyhtiön, Bermudan toimistolla.

Tulin tänne opiskelemaan minkälaista kaupunkityöelämä on, ja sain idean Bermudan toimitusjohtajalta Jarkko Cavenilta, että kirjoittaisin heidän blogiinsa, siitä minkälaista on työskennellä markkinointialalla.

En voi tietenkään antaa mitään tarkempaa informaatiota itse koska en kunnolla työskentele tällä alalla, mutta voin kertoa siitä, miltä tämä työ vaikuttaa sellaisen ihmisen näkökulmasta, joka tähän työhön ei niin suuresti ole perehtynyt.

Markkinointi on siis oman käsitykseni mukaan sitä, että yritykset antavat sen vastuun että heidän asiakkaansa saavat tietoa yrityksestä markkinointitiimille, joka sitten valmistaa logoja, mainoksia, tiedotteita jne, sille tietylle yritykselle, vähän niinkuin uutisointia, mutta maailman tapahtumista kertomisen sijaan kerrot jonkun yrityksen tapahtumista ja aikeista.

Yhden päivän kokemuksella, markkinointi vaikuttaa aika rauhalliselta hommalta, täältä löytyy mukava työympäristö ja mukavia ihmisiä, ja vaikka täällä jutellaan niitä näitä kohtuullisesti, hommat saadaan silti tehtyä, ainakin luulen.

Nyt kun olen ollut täällä pari päivää, olen päässyt tekemään enemmän erilaisia asioita, olen esimerkiksi päässyt kuuntelemaan projektiin liittyvää palaveria, ja olen päässyt tarkistamaan nettisivua jonka parissa täällä ollaan työskennelty.

Nettisivun tarkistelu osoittautui kiinnostavaksi hommaksi, koska kun tarkastelin sivua, sain nähdä mitä tapahtuu kun joku asia ei toimi niin kuin on tarkoitus. Kiinnostavaa oli myös se että eri selaimilla oli erilaisia ongelmia.

Markkinointi vaikuttaa kyllä sellaiselta työltä mistä minäkin saattaisin kiinnostua, tänne sopii monenlaisia ihmisiä joilla on eri kiinnostukset, jos sinua kiinnostaa koodaaminen, täällä valmistetaan nettisivuja koodauksen avulla, jos olet taiteellinen, täällä voi suunnitella grafiikoita ja logoja, jos sinusta löytyy luovaa puolta voit toimia täällä ideoitsijana.

Toivottavasti tämä lyhyt teksti antoi sinulle jonkinlaisen mielikuvan siitä, että minkälaista on työskennellä markkinoinnin parissa.

Tekstin on kirjoittanut 14-vuotias alastarolainen Eero Taimi, joka oli viikon tutustumassa työelämään Tampereella sekä Bermudan toimistolla, että K-Supermarket Kuninkaankulmassa. Eero oli Bermudalla hyvänä apuna esim. uuden työntekijän koneen asennustoimissa sekä pian julkaistavan sivuston testaamisessa.

Viimeisimmät artikkelit

Blogi
27.11.2020
Brändipuhelimesta haloo, kuuluuko?
Lue lisää
Blogi
20.11.2020
Lapsen oikeudet ja vähän isänkin
Lue lisää
Ihmiset
17.11.2020
Sanni Kivipelto
Lue lisää
Blogi
09.11.2020
B2B-jälleenmyynti, parisuhde ja partnerikokemus
Lue lisää
Webcast
05.11.2020
Huono jälleenmyyjäkokemus kasvun jarruna
Lue lisää
Case
03.11.2020
Treon: Tuotevideot täyttämään puuttuva palanen IoT-firman viestintään
Lue lisää
Blogi
19.10.2020
Käytettävyyttä käyttäjän ehdoilla
Lue lisää
Case
13.10.2020
Visiot todeksi videolla
Lue lisää
Case
05.10.2020
Mahdoton mahdolliseksi: Kreaten brändin kirkastus oli rosoinen ja rouhea
Lue lisää
Case
28.09.2020
Haarla: Raaka osaaminen on parhaimmillaan taidetta
Lue lisää
Blogi
17.09.2020
10 vuotta eikä ilman suota
Lue lisää
Case
10.08.2020
Kauppakeskukset Arabia ja Duo: brändiuudistus
Lue lisää