Luettavissa 2 minuutissa

Markkinointityö yläkoululaisen näkökulmasta

Tänään olen töissä tamperelaisen markkinointiyhtiön, Bermudan toimistolla.

Tulin tänne opiskelemaan minkälaista kaupunkityöelämä on, ja sain idean Bermudan toimitusjohtajalta Jarkko Cavenilta, että kirjoittaisin heidän blogiinsa, siitä minkälaista on työskennellä markkinointialalla.

En voi tietenkään antaa mitään tarkempaa informaatiota itse koska en kunnolla työskentele tällä alalla, mutta voin kertoa siitä, miltä tämä työ vaikuttaa sellaisen ihmisen näkökulmasta, joka tähän työhön ei niin suuresti ole perehtynyt.

Markkinointi on siis oman käsitykseni mukaan sitä, että yritykset antavat sen vastuun että heidän asiakkaansa saavat tietoa yrityksestä markkinointitiimille, joka sitten valmistaa logoja, mainoksia, tiedotteita jne, sille tietylle yritykselle, vähän niinkuin uutisointia, mutta maailman tapahtumista kertomisen sijaan kerrot jonkun yrityksen tapahtumista ja aikeista.

Yhden päivän kokemuksella, markkinointi vaikuttaa aika rauhalliselta hommalta, täältä löytyy mukava työympäristö ja mukavia ihmisiä, ja vaikka täällä jutellaan niitä näitä kohtuullisesti, hommat saadaan silti tehtyä, ainakin luulen.

Nyt kun olen ollut täällä pari päivää, olen päässyt tekemään enemmän erilaisia asioita, olen esimerkiksi päässyt kuuntelemaan projektiin liittyvää palaveria, ja olen päässyt tarkistamaan nettisivua jonka parissa täällä ollaan työskennelty.

Nettisivun tarkistelu osoittautui kiinnostavaksi hommaksi, koska kun tarkastelin sivua, sain nähdä mitä tapahtuu kun joku asia ei toimi niin kuin on tarkoitus. Kiinnostavaa oli myös se että eri selaimilla oli erilaisia ongelmia.

Markkinointi vaikuttaa kyllä sellaiselta työltä mistä minäkin saattaisin kiinnostua, tänne sopii monenlaisia ihmisiä joilla on eri kiinnostukset, jos sinua kiinnostaa koodaaminen, täällä valmistetaan nettisivuja koodauksen avulla, jos olet taiteellinen, täällä voi suunnitella grafiikoita ja logoja, jos sinusta löytyy luovaa puolta voit toimia täällä ideoitsijana.

Toivottavasti tämä lyhyt teksti antoi sinulle jonkinlaisen mielikuvan siitä, että minkälaista on työskennellä markkinoinnin parissa.

Tekstin on kirjoittanut 14-vuotias alastarolainen Eero Taimi, joka oli viikon tutustumassa työelämään Tampereella sekä Bermudan toimistolla, että K-Supermarket Kuninkaankulmassa. Eero oli Bermudalla hyvänä apuna esim. uuden työntekijän koneen asennustoimissa sekä pian julkaistavan sivuston testaamisessa.

Viimeisimmät artikkelit

Ihmiset
03.09.2021
Miiro Paananen
Lue lisää
Blogi
30.08.2021
Kasvamme kasvattaaksemme
Lue lisää
Case
21.05.2021
Långvik: Wellness verkossa
Lue lisää
Ihmiset
17.05.2021
Pinja Hänninen
Lue lisää
Ihmiset
17.05.2021
Erika Lindström
Lue lisää
Blogi
14.05.2021
Miten käy mainostajien kun keksipurkki tyhjenee?
Lue lisää
Blogi
27.04.2021
Suppilomainonta kuljettaa käyttäjän askel kerrallaan kohti konvertoitumista
Lue lisää
Blogi
06.04.2021
Kansainvälistyvän yrityksen verkkosivuston muutos – ota nämä huomioon
Lue lisää
Blogi
29.03.2021
Mitä tehdä sivustolle, kun Suomen markkinat jäävät liian pieneksi?
Lue lisää
Webcast
19.03.2021
Kun Suomi ei riitä! -webinaari
Lue lisää
Case
05.03.2021
Kaso-Ovi – myyntiä ja tunnettuutta digimarkkinoinnilla
Lue lisää
Case
02.03.2021
Pintos: Brändinostetta uusilla kuvilla ja viesteillä
Lue lisää