Luettavissa 2 minuutissa

Revi meistä kaikki irti!

Kiristyneessä kilpailussa ei mukavalle oman kokoiseen poteroon kaivautumiselle ole sijaa. Roolista riippumatta kaikki bermudalaisetkin ovat asiakaspalvelijoita, asiantuntijoita ja loppujen lopuksi myyjiä.

 

Myyntityössä kuulee usein asiakkaan pudottelevan sellaisia termejä kuin kiristynyt kilpailu, erottuvuustekijät, ostoikkuna, löydettävyys, mielenkiinnon herättäminen jne. jne. Nämä termit, monien kaltaistensa ohella, tuntuvat aika toimialariippumattomilta. Päädynkin usein miettimään samoja haasteita luovan työn toimiston henkilöstön näkökulmasta: kuinka asiakkaan palveleminen on jatkuvaa myynnin tekemistä.

 

Valintakysymyksiä

Kuka pääsee mukaan pitchaamaan? Keneltä löytyy eniten asiakasta innostava ja asiakkaalle hyötyjä tuottava idea? Miten työntekijät saadaan innostumaan asiakkuudesta, ymmärtämään asiakkaan haasteet, asiakkaan bisneksen ja löytämään oman arvontuottomahdollisuuden siinä? Miten innostetaan ihmiset avaamaan idea-arkkunsa ja astumaan tarpeeksi syvälle asiakkaan maailmaan? Mikä herättää mielenkiinnon työntekijässä tai tiimissä? Kaikki kysymyksiä, joissa keskipisteessä ovat ihmiset ja heidän osaamisensa eri puolet.

 

Totista työtä

Luova ala, mainostoimistot ja markkinointi mielletään helposti puuhasteluksi, jossa poltetaan asiakkaan rahaa mukavaan fiilistelyyn ja bisneksen kepeään viihteellistämiseen. Katin kontit. Markkinoinnin suunnittelu on raakaa, järjestelmällistä duunia. Asiakkaan bisneksen ymmärtämistä, alaan tutustumista, kilpailijoista erottumista, ajatusten jäsentämistä. Hitosti keskinkertaisia ideoita, joista jalostuneen kultakimpaleen löydyttyä pitää se muovata tuottamaan asiakkaalle arvoa. Idea, suunnitelma, kampanja tai systemaattinen tekeminen pitää konkretisoida ja perustella. Sen pitää luoda merkitystä ja sen pitää löytyä digin tietotulvasta. Asiakas tekee markkinoinnissa investoinnin, jonka pitää tuottaa itsensä takaisin.

 

Metsä syntyy puista

Bermudassa, kuten muissakin luovan työn toimistoissa, ihmiset ovat tärkeintä. Bermuda on juuri niin hyvä kuin siellä työskentelevät ihmiset. Toki prosessien pitää olla kunnossa, mutta loppujen lopuksi todellista arvoa asiakkaalle tuottavat tekijät itse. Intohimo, asiantuntijuus, kiinnostus ja ongelmaratkaisukyky ovat tämän asiakaspalvelutyön kulmakiviä. Niistä kumpuavat ne suunnitelmat, konseptit, kirjoitukset, kuvat ja visualisoinnit, käyttöliittymät tai videot, joista asiakas saa lisäarvoa ja apua tuotteensa ja palvelunsa konkretisoimiseen. Näillä meidän asiakkaamme palvelee paremmin omia asiakkaitaan, loistaa heidän silmissään, myy enemmän ja rakentaa omaa bisnestään kasvun tiellä.

 

Haasta meidät

Me Bermudassa haluamme puhua nykyisten ja tulevien asiakkaiden kiristyneestä kilpailusta, kilpailun tuoksinassa erottumisesta, löydettävyydestä ja mielenkiinnon herättämisestä asiakkaan asiakkaiden ostoikkunan ollessa auki. Me innostumme asiakkaiden haasteista ja niiden konkreettisesta ratkaisemisesta. Sitä me teemme työksemme ja siinä me olemme hyviä. Haasta meidät!

Viimeisimmät artikkelit

Blogi
27.11.2020
Brändipuhelimesta haloo, kuuluuko?
Lue lisää
Blogi
20.11.2020
Lapsen oikeudet ja vähän isänkin
Lue lisää
Ihmiset
17.11.2020
Sanni Kivipelto
Lue lisää
Blogi
09.11.2020
B2B-jälleenmyynti, parisuhde ja partnerikokemus
Lue lisää
Webcast
05.11.2020
Huono jälleenmyyjäkokemus kasvun jarruna
Lue lisää
Case
03.11.2020
Treon: Tuotevideot täyttämään puuttuva palanen IoT-firman viestintään
Lue lisää
Blogi
19.10.2020
Käytettävyyttä käyttäjän ehdoilla
Lue lisää
Case
13.10.2020
Visiot todeksi videolla
Lue lisää
Case
05.10.2020
Mahdoton mahdolliseksi: Kreaten brändin kirkastus oli rosoinen ja rouhea
Lue lisää
Case
28.09.2020
Haarla: Raaka osaaminen on parhaimmillaan taidetta
Lue lisää
Blogi
17.09.2020
10 vuotta eikä ilman suota
Lue lisää
Case
10.08.2020
Kauppakeskukset Arabia ja Duo: brändiuudistus
Lue lisää