Luettavissa 2 minuutissa

Revi meistä kaikki irti!

Kiristyneessä kilpailussa ei mukavalle oman kokoiseen poteroon kaivautumiselle ole sijaa. Roolista riippumatta kaikki bermudalaisetkin ovat asiakaspalvelijoita, asiantuntijoita ja loppujen lopuksi myyjiä.

 

Myyntityössä kuulee usein asiakkaan pudottelevan sellaisia termejä kuin kiristynyt kilpailu, erottuvuustekijät, ostoikkuna, löydettävyys, mielenkiinnon herättäminen jne. jne. Nämä termit, monien kaltaistensa ohella, tuntuvat aika toimialariippumattomilta. Päädynkin usein miettimään samoja haasteita luovan työn toimiston henkilöstön näkökulmasta: kuinka asiakkaan palveleminen on jatkuvaa myynnin tekemistä.

 

Valintakysymyksiä

Kuka pääsee mukaan pitchaamaan? Keneltä löytyy eniten asiakasta innostava ja asiakkaalle hyötyjä tuottava idea? Miten työntekijät saadaan innostumaan asiakkuudesta, ymmärtämään asiakkaan haasteet, asiakkaan bisneksen ja löytämään oman arvontuottomahdollisuuden siinä? Miten innostetaan ihmiset avaamaan idea-arkkunsa ja astumaan tarpeeksi syvälle asiakkaan maailmaan? Mikä herättää mielenkiinnon työntekijässä tai tiimissä? Kaikki kysymyksiä, joissa keskipisteessä ovat ihmiset ja heidän osaamisensa eri puolet.

 

Totista työtä

Luova ala, mainostoimistot ja markkinointi mielletään helposti puuhasteluksi, jossa poltetaan asiakkaan rahaa mukavaan fiilistelyyn ja bisneksen kepeään viihteellistämiseen. Katin kontit. Markkinoinnin suunnittelu on raakaa, järjestelmällistä duunia. Asiakkaan bisneksen ymmärtämistä, alaan tutustumista, kilpailijoista erottumista, ajatusten jäsentämistä. Hitosti keskinkertaisia ideoita, joista jalostuneen kultakimpaleen löydyttyä pitää se muovata tuottamaan asiakkaalle arvoa. Idea, suunnitelma, kampanja tai systemaattinen tekeminen pitää konkretisoida ja perustella. Sen pitää luoda merkitystä ja sen pitää löytyä digin tietotulvasta. Asiakas tekee markkinoinnissa investoinnin, jonka pitää tuottaa itsensä takaisin.

 

Metsä syntyy puista

Bermudassa, kuten muissakin luovan työn toimistoissa, ihmiset ovat tärkeintä. Bermuda on juuri niin hyvä kuin siellä työskentelevät ihmiset. Toki prosessien pitää olla kunnossa, mutta loppujen lopuksi todellista arvoa asiakkaalle tuottavat tekijät itse. Intohimo, asiantuntijuus, kiinnostus ja ongelmaratkaisukyky ovat tämän asiakaspalvelutyön kulmakiviä. Niistä kumpuavat ne suunnitelmat, konseptit, kirjoitukset, kuvat ja visualisoinnit, käyttöliittymät tai videot, joista asiakas saa lisäarvoa ja apua tuotteensa ja palvelunsa konkretisoimiseen. Näillä meidän asiakkaamme palvelee paremmin omia asiakkaitaan, loistaa heidän silmissään, myy enemmän ja rakentaa omaa bisnestään kasvun tiellä.

 

Haasta meidät

Me Bermudassa haluamme puhua nykyisten ja tulevien asiakkaiden kiristyneestä kilpailusta, kilpailun tuoksinassa erottumisesta, löydettävyydestä ja mielenkiinnon herättämisestä asiakkaan asiakkaiden ostoikkunan ollessa auki. Me innostumme asiakkaiden haasteista ja niiden konkreettisesta ratkaisemisesta. Sitä me teemme työksemme ja siinä me olemme hyviä. Haasta meidät!

Viimeisimmät artikkelit

Ihmiset
22.06.2022
Janika Keskitalo
Lue lisää
Rekry
20.06.2022
Etsimme WordPress-kehittäjiä
Lue lisää
Case
10.06.2022
Extron: Muoviteollisuuden tulevaisuus tarvitsee Arkkitehteja
Lue lisää
Blogi
23.05.2022
Käytätkö Analyticsia? Kävijädatasi saattaa pian kadota
Lue lisää
Case
04.05.2022
AGCO Power: Voimaa muutokseen
Lue lisää
Case
02.05.2022
Paljon onnea 20-vuotias Kauppakeskus Arabia!
Lue lisää
Blogi
02.05.2022
Mitä markkinointitoimistolta halutaan?
Lue lisää
Blogi
19.04.2022
Koodarina markkinointitoimistossa
Lue lisää
Rekry
14.04.2022
Haussa freelance-copywriter
Lue lisää
Case
13.04.2022
Cloudpermit Oy:n Lupapiste: Kun kriteerit ovat korkealla, käyttäjäkokemus ratkaisee
Lue lisää
Webcast
04.04.2022
Markkinointiteknologiat – Mitä apua!?
Lue lisää
Case
29.03.2022
Vesivek: Asiakaslehti on tehokas tapa tavoittaa oikeat ihmiset
Lue lisää