Luettavissa 3 minuutissa

Uusi saitti, miten niitä oikein tehdään?

Vaikka yksinkertaisenkin sivuston suunnittelu vaikuttaa muutamalta napin painallukselta, pitää se sisällään kuitenkin paljon erilaisia toimintoja ­– ei se WordPress automaattisesti sivuja tee. Kirkas tarina ja visuaalinen ilotulitus aukeavat jokaiselle ensisilmäyksellä, mutta mitä jos pellin alla ei kaikki olekaan kunnossa?

Tein itse ja säästin, oikeasti.

WordPress on maailman käytetyin sisällönhallintajärjestelmä ja siihen saatavien valmisteemojen määrä on myös sen mukainen. Valmiit ja halvat (joskus jopa ilmaiset) teemat ovat helppo syy kyseenalaistaa sivustojen hintoja, koska kuka tahansa osaa lisätä niihin tekstiä ja vaihtaa kuvat uusiin. Palveleeko tämä kuitenkaan toimintaasi, saako se yrityksesi näyttämään ammattimaiselta, onko halpaa ja hyvää olemassa?

Meillä lähtökohtana on aina Bermudan oma WordPress-teema, jonka olemme tiimin yhteistyöllä ja kehityksellä luoneet. Oma teema mahdollistaa jokaisen osan räätälöinnin asiakkaan mukaan ja me myös tiedämme mitä mikäkin koodi tekee.

Valmisteemoissa ongelma on usein turhien ja käyttämättömien koodien ja lisäosien määrä, ne hidastavat sivua ja tekevät sen päivittämisestä hankalaa. Itse suunnitellussa teemassa puolestaan lähtökohtana ovat vain kaikista välttämättömimmät osat, joten turhia asioita ei löydy, koska kaikki ominaisuudet voidaan lisätä tarpeen vaatiessa. Valmiiksi optimoitu ja jäsennelty pohja on hyvä lähtökohta kaikenkokoisille sivustoille, mutta myös helppo jatkokehitettävä sivuston kasvaessa. Ja kun teeman on rakentanut itse, sitä on myös mielekästä kehittää ja parantaa jatkuvasti.

Tarvitsenko ATK-ajokorttia sivujen päivitykseen?

Vaikka keskitymme tarkasti räätälöimään sivut asiakkaan näköiseksi, keskitymme myös aina päivitettävyyteen ja sisällönhallintaan. WordPressin hallintapuoli voi ensikertalaiselle näyttää tekniseltä, joten teemme sivujen päivityksestä mahdollisimman helppoa ja yksinkertaista käyttäjälle. Kuten omassa teemassammekin, turhat asiat voidaan poistaa sekoittamasta. Sisällön syöttö ja muokkaus ovat helppoa loogisen käyttöliittymän ja tietysti meidän laatimien käyttöohjeiden ja opastuksen avulla.

Sivuston toteutustapoja on yhtä paljon, kuin tekijöitäkin. Bermudallakin toteutustapoja on ollut monia ja ne ovat kehittyneet ja muuttuneet ajan myötä. Kaikki ratkaisut ovat olleet tekijöiden näköisiä ja yhteinen suunnittelu on jäänyt vähemmälle. Kuitenkin viimeaikana kolmen tekijän yhteinen tekeminen ei suju mutkattomasti, jos ei yhteisiä käytäntöjä ja tapoja suunnitella yhdessä. Tämän vuoksi Bermudan vasta julkaistu sivustokin on kaikkien tekijöiden yhteistyön tulos. Oma sivusto on kuitenkin aina erikoistapaus, siinä on hyvä alusta toteuttaa uusia villityksiä ja se elää koko ajan, koska tunnetusti sehän ei ole ikinä valmis.

Bermudan tapa tehdä sivustoja ei ole välttämättä kaikille sopiva tai edullisin, mutta pystymme tarjota perustellun ratkaisun kaiken kokoisille projekteille. Hyvin mietityillä lähtökohdilla pystymme nopeammin siirtymään rakenteeseen, kun voimme luottaa, että pohja on järjestelmällinen ja valmiiksi optimoitu.

Mutta onko hyvin jäsennellystä sisällöstä hyötyä, jos sivut eivät aukea mobiililaitteella tai muuten vain toimivat hitaasti? Tästä lisää seuraavassa blogissani.

 

Lue lisää Bermudan tavasta suunnitella sivusto. 

Onko mielessä uusi sivusto?

Viimeisimmät artikkelit

Blogi
27.11.2020
Brändipuhelimesta haloo, kuuluuko?
Lue lisää
Blogi
20.11.2020
Lapsen oikeudet ja vähän isänkin
Lue lisää
Ihmiset
17.11.2020
Sanni Kivipelto
Lue lisää
Blogi
09.11.2020
B2B-jälleenmyynti, parisuhde ja partnerikokemus
Lue lisää
Webcast
05.11.2020
Huono jälleenmyyjäkokemus kasvun jarruna
Lue lisää
Case
03.11.2020
Treon: Tuotevideot täyttämään puuttuva palanen IoT-firman viestintään
Lue lisää
Blogi
19.10.2020
Käytettävyyttä käyttäjän ehdoilla
Lue lisää
Case
13.10.2020
Visiot todeksi videolla
Lue lisää
Case
05.10.2020
Mahdoton mahdolliseksi: Kreaten brändin kirkastus oli rosoinen ja rouhea
Lue lisää
Case
28.09.2020
Haarla: Raaka osaaminen on parhaimmillaan taidetta
Lue lisää
Blogi
17.09.2020
10 vuotta eikä ilman suota
Lue lisää
Case
10.08.2020
Kauppakeskukset Arabia ja Duo: brändiuudistus
Lue lisää