Luettavissa 2 minuutissa

Suutareista, lapsista ja kengistä

Perustimme blogin. Siunaa ja varjele! Ja ei, tässä ei merkittävää ole se, että digitaalinen markkinointiyritys perustaa blogin. Oleellinen kysymys on se, että miten ihmeessä se otti neljä vuotta?

On tässä ollut kaikenlaista

Kaikille lie blogin arvo itsessään jo tuttua. Toimivan blogin siis. Sisällöllinen mielipidemarkkinointi on parasta markkinointia. Päivittyvä sisältö on herkkua hakukoneoptimoinnille. Ja niin edelleen. En osaa sanoa monelleko asiakkaallemme olemme blogin tai blogeja perustaneet ja niihin sisältöä tuottaneet. Mutta millä perustelemme sen nolon seikan, että meiltä se kesti todellakin lähes neljä vuotta firman perustamisesta?

Markkinointi on vaikeaa. Mikään ei ole niin vaikeaa markkinointia, kuin itsensä markkinointi. Mitenkäs teillä niiden sisäisten projektien kanssa? Meillä tuppaa jäämään vähän asiakasduunien jalkoihin. Ja tässä on yksi törkeimmistä esimerkeistä siinä, miten pitkään voi kiireisempien varjolla siirtää näinkin yksinkertaista ja pientä omaa kehitysaskelta.

Hirsi omassa silmässä

Tätähän me toki saarnaamme asiakkaillemmekin jatkuvasti. Tehkää te se minkä te osaatte parhaiten. Antakaa meidän tehdä se, minkä me teemme parhaiten.

Miten vaikeaa onkaan tehdä itsestään oma asiakkaansa. Mutta vaikka suutarin mukuloilta ovat puuttuneet jalkineet neljä vuotta, ei koskaan ole myöhäistä parantaa tapojaan. Alleviivaankin, että jos ja kun oma liiketoimintasi kärsii siitä, että tällaiset omat pienet selkeät kehitysaskeleet jäävät tekemättä, niin pyydä toki apua! (Yhteystiedot sivun alalaidassa.)

Mitä on luvassa?

Toki yritämme blogissamme seurata markkinoiden trendejä ja nostaa framille mielenkiintoisia ilmiötä. Mutta etenkin pyrimme kriittisesti arvioimaan totuuksia ylikuumien hittitermien takana. Turhan usein näkee lapsen lipeävän pesuveden mukana. Onko sittenkään järkevää tehdä kaikki, mikä ”kuuluu tehdä”?

Toki aiomme myös raottaa verhoa omiin kulisseihimme. Mitä Bermudassa tapahtuu? Mikä tämä mysteeriryhmä on? Minkälaisia kutkuttavia töitä tällä loihditaan?

No, vannomatta paras. Totuus on, että kukaan ei vielä tiedä mitä tästä syntyy. Mutta heikko se on hiihtää ennen kuin on sukset jalassa. Koitettu on.

Viimeisimmät artikkelit

Blogi
27.11.2020
Brändipuhelimesta haloo, kuuluuko?
Lue lisää
Blogi
20.11.2020
Lapsen oikeudet ja vähän isänkin
Lue lisää
Ihmiset
17.11.2020
Sanni Kivipelto
Lue lisää
Blogi
09.11.2020
B2B-jälleenmyynti, parisuhde ja partnerikokemus
Lue lisää
Webcast
05.11.2020
Huono jälleenmyyjäkokemus kasvun jarruna
Lue lisää
Case
03.11.2020
Treon: Tuotevideot täyttämään puuttuva palanen IoT-firman viestintään
Lue lisää
Blogi
19.10.2020
Käytettävyyttä käyttäjän ehdoilla
Lue lisää
Case
13.10.2020
Visiot todeksi videolla
Lue lisää
Case
05.10.2020
Mahdoton mahdolliseksi: Kreaten brändin kirkastus oli rosoinen ja rouhea
Lue lisää
Case
28.09.2020
Haarla: Raaka osaaminen on parhaimmillaan taidetta
Lue lisää
Blogi
17.09.2020
10 vuotta eikä ilman suota
Lue lisää
Case
10.08.2020
Kauppakeskukset Arabia ja Duo: brändiuudistus
Lue lisää