Luettavissa 2 minuutissa

Suutareista, lapsista ja kengistä

Perustimme blogin. Siunaa ja varjele! Ja ei, tässä ei merkittävää ole se, että digitaalinen markkinointiyritys perustaa blogin. Oleellinen kysymys on se, että miten ihmeessä se otti neljä vuotta?

On tässä ollut kaikenlaista

Kaikille lie blogin arvo itsessään jo tuttua. Toimivan blogin siis. Sisällöllinen mielipidemarkkinointi on parasta markkinointia. Päivittyvä sisältö on herkkua hakukoneoptimoinnille. Ja niin edelleen. En osaa sanoa monelleko asiakkaallemme olemme blogin tai blogeja perustaneet ja niihin sisältöä tuottaneet. Mutta millä perustelemme sen nolon seikan, että meiltä se kesti todellakin lähes neljä vuotta firman perustamisesta?

Markkinointi on vaikeaa. Mikään ei ole niin vaikeaa markkinointia, kuin itsensä markkinointi. Mitenkäs teillä niiden sisäisten projektien kanssa? Meillä tuppaa jäämään vähän asiakasduunien jalkoihin. Ja tässä on yksi törkeimmistä esimerkeistä siinä, miten pitkään voi kiireisempien varjolla siirtää näinkin yksinkertaista ja pientä omaa kehitysaskelta.

Hirsi omassa silmässä

Tätähän me toki saarnaamme asiakkaillemmekin jatkuvasti. Tehkää te se minkä te osaatte parhaiten. Antakaa meidän tehdä se, minkä me teemme parhaiten.

Miten vaikeaa onkaan tehdä itsestään oma asiakkaansa. Mutta vaikka suutarin mukuloilta ovat puuttuneet jalkineet neljä vuotta, ei koskaan ole myöhäistä parantaa tapojaan. Alleviivaankin, että jos ja kun oma liiketoimintasi kärsii siitä, että tällaiset omat pienet selkeät kehitysaskeleet jäävät tekemättä, niin pyydä toki apua! (Yhteystiedot sivun alalaidassa.)

Mitä on luvassa?

Toki yritämme blogissamme seurata markkinoiden trendejä ja nostaa framille mielenkiintoisia ilmiötä. Mutta etenkin pyrimme kriittisesti arvioimaan totuuksia ylikuumien hittitermien takana. Turhan usein näkee lapsen lipeävän pesuveden mukana. Onko sittenkään järkevää tehdä kaikki, mikä ”kuuluu tehdä”?

Toki aiomme myös raottaa verhoa omiin kulisseihimme. Mitä Bermudassa tapahtuu? Mikä tämä mysteeriryhmä on? Minkälaisia kutkuttavia töitä tällä loihditaan?

No, vannomatta paras. Totuus on, että kukaan ei vielä tiedä mitä tästä syntyy. Mutta heikko se on hiihtää ennen kuin on sukset jalassa. Koitettu on.

Viimeisimmät artikkelit

Podcast
20.01.2022
Jakso 4: Hiljainen tieto
Lue lisää
Ihmiset
20.12.2021
Juha Tyrni
Lue lisää
Ihmiset
16.12.2021
Minna-Elina Hakomäki
Lue lisää
Ihmiset
16.12.2021
Veikko Sorvaniemi
Lue lisää
Podcast
01.12.2021
Jakso 3: Markkinointibudjettimme pienenee, mikä avuksi?
Lue lisää
Case
09.11.2021
FinDHC: Kun kaukolämpö sai kasvot
Lue lisää
Rekry
01.11.2021
Etsimme WordPress-kehittäjiä
Lue lisää
Podcast
20.10.2021
Jakso 2: Kuka puhuu, kenelle ja miksi? Haussa käänteentekevä tone of voice
Lue lisää
Podcast
05.10.2021
Jakso 1. Käsissä langat, palapelin palat ja pallo – vai miten se markkinoinnin johtaminen menikään?
Lue lisää
Ihmiset
03.09.2021
Miiro Paananen
Lue lisää
Blogi
30.08.2021
Kasvamme kasvattaaksemme
Lue lisää
Case
21.05.2021
Långvik: Wellness verkossa
Lue lisää