Blogi | 03.09.2014

Perustimme blogin. Siunaa ja varjele! Ja ei, tässä ei merkittävää ole se, että digitaalinen markkinointiyritys perustaa blogin. Oleellinen kysymys on se, että miten ihmeessä se otti neljä vuotta?

On tässä ollut kaikenlaista

Kaikille lie blogin arvo itsessään jo tuttua. Toimivan blogin siis. Sisällöllinen mielipidemarkkinointi on parasta markkinointia. Päivittyvä sisältö on herkkua hakukoneoptimoinnille. Ja niin edelleen. En osaa sanoa monelleko asiakkaallemme olemme blogin tai blogeja perustaneet ja niihin sisältöä tuottaneet. Mutta millä perustelemme sen nolon seikan, että meiltä se kesti todellakin lähes neljä vuotta firman perustamisesta?

Markkinointi on vaikeaa. Mikään ei ole niin vaikeaa markkinointia, kuin itsensä markkinointi. Mitenkäs teillä niiden sisäisten projektien kanssa? Meillä tuppaa jäämään vähän asiakasduunien jalkoihin. Ja tässä on yksi törkeimmistä esimerkeistä siinä, miten pitkään voi kiireisempien varjolla siirtää näinkin yksinkertaista ja pientä omaa kehitysaskelta.

Hirsi omassa silmässä

Tätähän me toki saarnaamme asiakkaillemmekin jatkuvasti. Tehkää te se minkä te osaatte parhaiten. Antakaa meidän tehdä se, minkä me teemme parhaiten.

Miten vaikeaa onkaan tehdä itsestään oma asiakkaansa. Mutta vaikka suutarin mukuloilta ovat puuttuneet jalkineet neljä vuotta, ei koskaan ole myöhäistä parantaa tapojaan. Alleviivaankin, että jos ja kun oma liiketoimintasi kärsii siitä, että tällaiset omat pienet selkeät kehitysaskeleet jäävät tekemättä, niin pyydä toki apua! (Yhteystiedot sivun alalaidassa.)

Mitä on luvassa?

Toki yritämme blogissamme seurata markkinoiden trendejä ja nostaa framille mielenkiintoisia ilmiötä. Mutta etenkin pyrimme kriittisesti arvioimaan totuuksia ylikuumien hittitermien takana. Turhan usein näkee lapsen lipeävän pesuveden mukana. Onko sittenkään järkevää tehdä kaikki, mikä ”kuuluu tehdä”?

Toki aiomme myös raottaa verhoa omiin kulisseihimme. Mitä Bermudassa tapahtuu? Mikä tämä mysteeriryhmä on? Minkälaisia kutkuttavia töitä tällä loihditaan?

No, vannomatta paras. Totuus on, että kukaan ei vielä tiedä mitä tästä syntyy. Mutta heikko se on hiihtää ennen kuin on sukset jalassa. Koitettu on.

Viimeisimmät artikkelit

Saara Airaksinen

Ihmiset

Saara Airaksinen
Lue lisää

B2B-markkinoinnin uusi aika alkaa!

Uutiset

03.01.2023

B2B-markkinoinnin uusi aika alkaa!
Lue lisää

Milloin olet katsonut digikanaviesi pinnan alle?

Blogi

22.11.2022

Milloin olet katsonut digikanaviesi pinnan alle?
Lue lisää

Ville Toimela

Ihmiset

22.11.2022

Ville Toimela
Lue lisää

Brändi pukeutuu juhlaan

Case

22.11.2022

Brändi pukeutuu juhlaan
Lue lisää

Me emme luo työnantajamielikuvia

Blogi

02.11.2022

Me emme luo työnantajamielikuvia
Lue lisää

Finla Työterveys: 16 myyttiä työterveydestä

Case

02.11.2022

Finla Työterveys: 16 myyttiä työterveydestä
Lue lisää

Kuulostaako yrityksesi karhealta vai lempeältä?

Blogi

26.10.2022

Kuulostaako yrityksesi karhealta vai lempeältä?
Lue lisää

Uudet puitteet hybridityölle

Blogi

17.10.2022

Uudet puitteet hybridityölle
Lue lisää

Viimeinen päivä bermudiaanina

Blogi

23.09.2022

Viimeinen päivä bermudiaanina
Lue lisää

Open Studios avaa Bermudan ovet 4.10.

Uutiset

20.09.2022

Open Studios avaa Bermudan ovet 4.10.
Lue lisää

Kasvua, muutosta ja nimitysuutisia

Uutiset

25.08.2022

Kasvua, muutosta ja nimitysuutisia
Lue lisää