Luettavissa 6 minuutissa

10 vuotta eikä ilman suota

”Joo, mikä ettei, kivahan se on vähän muistella ja summata…”

Näin ajatteli satunnainen toimitusjohtaja, kun kollegat kyselivät irtoaisiko blogikirjoitus 10 vuoden kunniaksi, kun tosiaan tässä pyöreää syntymäpäiväänsä tämä yhteinen Bermudamme viettää.

Nokian Raskaiden Renkaiden upea synttärimuistaminen

Tuijotettuaan hetken valkoista ruutua, hän päätyi miettimään, että mitä se sellainen ”eikä suotta” -sanontakin tarkoittaa. Viittaahan tuo sanonta kuitenkin selvästi positiiviseen ajanjaksoon, vaikka kantasanamielessä voisi äkkipoika ajatella, että merkitys olisi sama kuin ”eikä ilman suota”. Sillä on aavistuksen negatiivisempi sävy, mutta ei sekään väärin ole. Kyllähän kaiken uuden rakentamisen kansallinen kantaviitteemme on ”suo, kuokka ja Jussi”. Eikä tässä touhussa joka päivä tossukaan niin kuivalta tunnu, onhan tässä rämeensä pitkospuita vailla.

Heti kohta näppäimistön vangiksi jäänyt raasu tuskastui, että jatkuvastiko tässä pitää olla muistelemassa. Vastahan minä muistelin taaksepäin jopa yli Bermudan perustamisen…

Täyttäessään arvokasta palstatilaa joutavuuksilla hän huomasi, että vuosikymmentä voi muistella niin monesta eri kulmasta, että kirjoitukselle on huomattavan vaikea keksiä mitään järkevää yhtenäistä näkökulmaa. Pitäisikö minun nyt saada tähän terävää insightia asiakkaan maailmasta ja alan muutoksesta, käydä läpi referenssejä ja vakuuttaa siinä sivussa kasvavalla osaamisella. Uusi normaali pitää varmasti mainita ja datan merkitys.

Haluaisin kuitenkin koittaa tunne edellä.

Ja ainoa aito tie siihen on palata kesään 2010.

Lämmin kesäilta on kääntymässä yöksi. Parvekkeelle sijoitettu puutarhakeinu kiikkuu hiljaa häilyessäni unen ja valveen rajamailla. Näennäisen levollista raukeutta varjostaa epävarmuus. Kaikesta. Ei ole aavistustakaan mitä syksyllä tapahtuu, kun päättyneen työsuhteen palkat lakkaavat juoksemasta. Olen kokenut aina onnekkaasti päätyneeni johonkin hyvään. Ja nyt mietin onko säkä jo käytetty loppuun. Pois tutusta ja turvallisesta. Alamäki alkakoon.

Mitään rationaalista syytä siihen ei ole, mutta jostain puolittaisen unen puolelta nousee valvemieleenkin vahva tunne, että kaikki järjestyy.

Kolmen kollegan kanssa on toki jo käyty läpi mahdollisuutta perustaa oma yritys jatkamaan suljetun toimiston työtä ja yhteistä 10-vuotista työhistoriaa. Mutta yrittäjähenkeä nelikosta on vaikea löytää. Kaikki muu kuin tuttuun omaan suunnittelupainotteiseen työhön liittyvä hiukan pelottaa. Osataanko me? Jaksetaanko me? Onneksi jo aiemmin yrittäjäpuolelle irtautunut ex-kollega on porukan jatkona nostamassa itsetuntoa.

Strategiaa hiomassa Kyrösjärven rantamaisemissa ilman sähkön kaltaisia kotkotuksia. Fläppitaulukin pääsi saunaan ja uimaan.

Rohkeutta se toki vaatii. Mutta sitä koitamme viljellä työyhteisöömme edelleen. Yksikään hieno tarina ei synny siten, että kaikki meni just niinku suunniteltiin eikä ollu mitään haasteita. Kun kinkereille halutaan joku kertomaan sykähdyttäviä muistoja omilta matkoiltaan, niin ei siellä ole pakettimatkailija näyttämässä dioja miten Thaimaan reissulla kaikki aikataulut pitivät eikä kukaan sairastunut buffetista. Kyllä siellä on seikkailija, joka on pistänyt itsensä likoon välillä henkensäkin kaupalla.

Joten niin vain löydämme itsemme kaupparekisteristä.

Yritys saa nimen Bermuda.

Nimi on noussut mieleen liiketoimintastrategiaa fläpille piirtäessä ilmestyneestä kolmiosta, jossa toiminnan kehystävän kolmion kärjissä lukevat markkinointi, myynti ja palvelunkehitys. Nimeä ei heti valita ylivertaiseksi suosikiksi. Yllättävän paljon jarruttaa se, että domain bermuda.fi on varattu. Domainin haltija kieltäytyy lopulta 500 euron tarjouksesta jo ensin myönnyttyään. Tarjousta ei koroteta, mutta tämän ei lopulta anneta kuitenkaan olla este, joten toiminta käynnistyy domainin bermudamedia.fi hellässä huomassa. 10 vuotta myöhemmin edelleen joidenkin asiakkaiden suussa olemme Bermuda Media, joten jo kuopatun pidemmän domainin perimä elää. (Myöhemmin domainin aiempi haltija jätti sen uudelleenrekisteröimättä ja mainittu tamperelainen markkinointitoimisto nappasi sen haltuunsa terhakasti.)

On huumaava tunne tehdä työtä ns. itselle. Olla vastuussa kaikesta hyvässä ja pahassa. Tunnetta kestää yllättävän pitkään. Vuosia. Toki jossain vaiheessa koittaa uusi normaali (tulihan se sieltä!) ja työn teko omassa yrityksessä on arkea siinä missä mikä tahansa. Toiminta vakiintuu, vastuut jakautuvat ja työpäivät normalisoituvat.

Ensimmäisen toimiston seinää pääsi maalaamaan mm. perustajien jälkeen pitkäaikaisin bermdalainen, (nykyinen) myyntijohtaja Ukko.

Yhtäkkiä on mennyt 10 vuotta. Bermuda on kasvanut Pirkanmaan suurimpien toimistojen joukkoon. Parikymmentä päätä elää Bermudan arkea neljän perustajan ohella. Toimintaa kiusaavat mm. pandemian kaltaiset häiriötekijät, mutta tilanne on vahva ja vakaa. Tulevaisuutta värittävät moninkertaisesti enemmän haaveet kuin huolet.

Epidemiaeristyksen aikana toimiston autiudesta omiin harvoihin etäpäiviin siirtyessäni huomaan perustaneeni etäpisteen parvekkeelle tuohon samaiseen pihakeinuun, jossa kymmenen kesää aiemmin epävarmuus muuttui oudoksi levollisuudeksi. Kone lepää välillä pienellä pihapöydällä, jolla paremman puutteessa skoolattiin ensimmäisellä tyhjällä toimistolla avaimet saatuamme.

Skoolaus ensimmäisen toimiston avainten saamisen kunniaksi.

On helppo lähettää terveiset siihen aikaan itselleni, että paras on vasta edessä. Ole huoletta. Kaikki järjestyy. Hieno tarina alkaa.

Tiedän, että kuulen, vaikken heti ymmärrä.

Tuo levollisuus on Bermudan pyhimpiä kirjoittamattomia arvoja.

On sanomatta selvää, että asiakkaamme ovat olemassaolomme oikeuttajat tästä sisäsiittoisesta kirjoituksesta huolimatta. Parhaissa asiakassuhteissa meillä on heidänkin vuokseen velvollisuus pitää itsestämme huolta.

Mutta haluan olla vielä hetken siinä itsekkäässä tunteessa 10 vuoden takana, jolloin oli tarve keksiä omalle olemassaololle tarkoitusta. Pakko oli paras muusa. Bermuda perustettiin omaksi työpaikaksi.

Jos minulta kysytään parhaita hetkiä kymmenen vuoden varrelta, mieleen nousevat kärkipäässä ne hetket, kun kuulen työkaverin tehneen asuntokaupan. Tieto siitä, että Bermuda on jonkinlainen osa kivijalkaa, jonka päälle uusi koti rakentuu, on palkitseva tärkeimmillä mittareilla.

Bermuda ei ole vain perustajiensa juttu. Seuraavan kymmenen vuoden haaveet ja tavoitteet liittyvät siihen, miten jokainen bermudalainen löytää oman supervoimansa ja nostaa siten yhteisen työpaikkamme ylemmäs ja ylemmäs tasolle, josta voimme ylla ylpeitä. Jokaisen bermudalaisen tehtävä on saada kaveri loistamaan. Ja siten Bermudan tehtävä on saada asiakas loistamaan.

Pitkospuita on jo pitkä pätkä. Ja eteenpäin niitä latoo hieno kasvava joukko.

Bermuda – hyvä yritys. (Oli pakko.)

”Ei suotta”: kantana v.-vartalo suo- (suoda), johon ilm. on liittynyt partikkelinjohdin –tta  (vrt. että, jotta); merkityksen kehitys ehkä ’mielellään’> ’huvin vuoksi’> ’turhaan’ (vrt. suottailla ’tehdä jtak huvin vuoksi, pilailla’)

Toimiston kävelevän (enemmän se kyllä istuu) wikipedian suosiollisella avustuksella lähteenä kysy.fi

Viimeisimmät artikkelit

Case
10.08.2020
Kauppakeskukset Arabia ja Duo: brändiuudistus
Lue lisää
Case
30.06.2020
Iloa ja eteenpäin vievää voimaa sivustolle
Lue lisää
Blogi
16.06.2020
Mahdollisuuksia aukeaa, kun kilpailijat vetävät käsijarrusta – Bermudan Koronan aika -kysely
Lue lisää
Blogi
26.05.2020
Markkinointitoimisto Bermuda saapui länsirannikolle
Lue lisää
Case
25.05.2020
Sisäilmalähetti: ”Stop kurnutukselle!” – Palvelun lanseeraus tarinallistamisen keinoin
Lue lisää
Case
13.05.2020
Fortum: Teollisuuden digimurroksen vauhdittajat
Lue lisää
Blogi
12.05.2020
Videomainonta digimarkkinoinnin ehdoin
Lue lisää
Blogi
04.05.2020
Youtube – maailman suurin kalmisto
Lue lisää
Blogi
29.04.2020
Vinkkejä poikkeusajan yritysviestintään
Lue lisää
Webcast
22.04.2020
Kaappaa huomio videolla -maksuton webinaari 19.5. klo 11-12
Lue lisää
Case
07.04.2020
Olkoon Voimia kanssasi – Bermuda elävöitti Pirkanmaan Voimian strategian
Lue lisää
Blogi
17.03.2020
Koronasta jälleenrakennukseen
Lue lisää
Uutiset
16.03.2020
Kymmenen vuotta täyttävä Markkinointitoimisto Bermuda vahvistaa hallitustaan ja etsii tulevaisuutta juuriltaan
Lue lisää
Case
10.03.2020
Finla Työterveys Oy: Avajaiskampanja
Lue lisää
Ihmiset
09.03.2020
Paavo Tuomensalo-Porkka
Lue lisää
Blogi
04.03.2020
Design-mysteeri: brändikuvittaminen
Lue lisää
Case
27.02.2020
Wirepas uskaltaa uudistaa
Lue lisää
Ihmiset
21.02.2020
Ville ”Ykä” Yrjölä
Lue lisää
Ihmiset
20.02.2020
Jatta Miettinen
Lue lisää
Blogi
22.01.2020
Erityisesti B2B-asiakaskokemus on tunnetta
Lue lisää
Blogi
20.01.2020
Muutos pelottaa ja jännittää
Lue lisää
Uutiset
17.01.2020
Jotakin vanhaa, paljon uutta – Sini Norta auttaa Bermudaa löytämään juurensa ketterillä keinoilla
Lue lisää
Webcast
08.01.2020
Asiakaskokemus – tekoja vai tunnetta?
Lue lisää
Blogi
20.12.2019
Markkinointitoimiston megatrendit 2019
Lue lisää
Ihmiset
13.12.2019
Oona Kujala – kolme sanaa, joihin voit luottaa
Lue lisää
Blogi
27.11.2019
Onnistuneen B2B-tuotelanseerauksen kaava, osa 2/2
Lue lisää
Ihmiset
21.11.2019
Marko Vilkman
Lue lisää
Blogi
31.10.2019
Keskimäärin lähes normaali – tasapainoilua luovuuden ytimessä
Lue lisää
Case
30.10.2019
Murskaavaa ylivoimaa: Metson MX-tuotesarjan julkaisussa perhe on paras
Lue lisää
Blogi
29.10.2019
B2B-tuotteen anatomia – kaikki kunnossa lanseeraukseen?
Lue lisää
Webcast
16.10.2019
Oletko tuotelanseerauksien Shakespeare?
Lue lisää
Uutiset
11.10.2019
Tommi Salonen osaksi Bermudan hallitusta – tavoitteena haastaa ja tuoda esille uudenlaisia ratkaisuja
Lue lisää
Uutiset
09.10.2019
Miljoonan kerätyn euron rajapyykki rikottu – Taysin uusi lastensairaala on saanut ensimmäiset potilaansa
Lue lisää
Case
01.10.2019
Bronto Skylift – korkeuksiin kurottamista
Lue lisää
Blogi
25.09.2019
Kolmen vuoden matka lastenklinikan tukena
Lue lisää
Blogi
21.08.2019
Harjoittelu Bermudalla – Graafinen suunnittelu 101
Lue lisää
Uutiset
14.08.2019
OpenStudios 23.8. – Avoimet ovet Bermudalla
Lue lisää
Case
18.06.2019
METSO: Launch & Crush! Globaalin teknologiayrityksen uudet tuotteet ja uudet tarinat
Lue lisää
Blogi
11.06.2019
The ABC of planning when entering new markets
Lue lisää
Case
05.06.2019
Andritz Hydro: myyntimateriaalit kotimaan markkinoille
Lue lisää
Case
27.05.2019
Finla Oy: Verkkosivusto ja tunnettuuden kasvattamista
Lue lisää
Webcast
15.05.2019
Kansainvälistyminen kiikarissa?
Lue lisää
Ihmiset
15.04.2019
Rebekka Orbinski
Lue lisää
Blogi
25.03.2019
Tehoa markkinointiin ulkoistamalla
Lue lisää
Blogi
18.03.2019
Ostohousut jalassa – mutta kenestä on SEO-kumppaniksi?
Lue lisää
Blogi
14.03.2019
Pohjoismainen WordCamp
Lue lisää
Ihmiset
06.03.2019
Tuire Hanninen
Lue lisää
Case
22.02.2019
Sisäilmalähetti: Tilankäyttäjiä suojaamassa
Lue lisää
Blogi
24.01.2019
Näin teet sen fiksusti – 4 tapaa kirjoittaa parempaa markkinointia, osa 2/2
Lue lisää
Blogi
17.01.2019
Kyllä, yrityksesi tekee sen väärin – 5 yleisintä virhettä markkinointiteksteissä, osa 1/2
Lue lisää
Blogi
08.01.2019
Tarvitseeko B2B-yritys hakukoneoptimointia?
Lue lisää
Blogi
12.12.2018
Mitä Marketing Business Battle opetti markkinoinnin ammattilaiselle?
Lue lisää
Blogi
27.11.2018
Hakukone­optimointi – Mitä ja miksi?
Lue lisää
Blogi
15.11.2018
Business 2 business. Past 2 future.
Lue lisää
Blogi
13.11.2018
Työnantaja­mielikuva perse edellä puuhun
Lue lisää
Case
30.10.2018
Nokian Raskaat Renkaat & Valtra: Snowrace ja suomalainen kylähulluus
Lue lisää
Blogi
22.10.2018
Keskusteleeko sivustosi käyttäjän kanssa?
Lue lisää
Case
04.10.2018
Husky Intelligence: kansainvälistä brändinostetta
Lue lisää
Ihmiset
04.10.2018
Petteri Laakso
Lue lisää
Blogi
22.09.2018
Mitä maksaa? Osa 4 : Nopea ja hidas markkinointidata
Lue lisää
Ihmiset
14.09.2018
Heidi Wikholm
Lue lisää
Case
10.09.2018
Tays tukisäätiö: Lahjoitussivustolla arvostetaan elämää
Lue lisää
Ihmiset
09.09.2018
Joona Valkeala
Lue lisää
Blogi
04.09.2018
Taysin uudelle lastensairaalalle kerätty jo yli puoli miljoonaa euroa
Lue lisää
Case
29.08.2018
TeacherGaming: Visuaalista identiteettiä etsimässä
Lue lisää
Blogi
21.08.2018
Lastensairaala-golf jo toistamiseen Tampereella
Lue lisää
Blogi
06.08.2018
Markkinointityö yläkoululaisen näkökulmasta
Lue lisää
Blogi
13.06.2018
Mitä maksaa? Osa 3: Lisäkustannusten ennaltaehkäisy
Lue lisää
Case
01.06.2018
Injeq: Mullistavalla älyneulalla maailmalle
Lue lisää
Blogi
23.05.2018
B2B-myyntimiehen taivas ja helvetti
Lue lisää
Uutiset
14.05.2018
GDPR ja nettisivustosi
Lue lisää
Blogi
18.04.2018
Mitä maksaa? Osa 2: Markkinointitoimistojen vertailu ja kilpailutus
Lue lisää
Blogi
24.03.2018
Behind the Scenes – Bermudan logo
Lue lisää
Blogi
14.03.2018
Mitä maksaa? Osa 1: Tarve ja tahto
Lue lisää
Case
09.02.2018
Pirte: Mitattavaa työhyvinvointia
Lue lisää
Ihmiset
29.01.2018
Tiia Heikkinen
Lue lisää
Blogi
26.01.2018
Luovuus on yliarvostettua?
Lue lisää
Blogi
28.12.2017
Miksi sivustosi ei ole koskaan valmis
Lue lisää
Case
21.12.2017
Javasko: Vastuullisen koneenrakentajan uusi ilme
Lue lisää
Blogi
05.12.2017
Normaalista poikkeavat ideatkaan eivät erotu ilman veroistansa tarinaa
Lue lisää
Blogi
23.11.2017
Kasvuyritykset, Slush ja erottautuminen. Ei niin simppeli juttu.
Lue lisää
Blogi
22.11.2017
Uusi saitti, miten niitä oikein tehdään?
Lue lisää
Blogi
28.09.2017
Somemanagerin kolme kirousta
Lue lisää
Uutiset
20.09.2017
Turpaan vaan! Business Battle pe 13.10.
Lue lisää
Ihmiset
19.09.2017
Anu Mäki
Lue lisää
Blogi
15.09.2017
Miten mainostoimistossa ideoidaan?
Lue lisää
Ihmiset
02.09.2017
Toimistokana
Lue lisää
Uutiset
01.09.2017
TTY:n tuore brändijohtaja katsoo Bermudaa asiakkaan silmin
Lue lisää
Uutiset
17.08.2017
Avoimet ovet Bermudassa 30.8.
Lue lisää
Rekry
16.08.2017
Miksi ja miten hakea Bermudalle töihin?
Lue lisää
Case
03.08.2017
Cargotec Kalmar: Huipputeknologiasta selkeästi
Lue lisää
Ihmiset
31.07.2017
Anne Niemi
Lue lisää
Ihmiset
31.07.2017
Jimi Heitto
Lue lisää
Ihmiset
31.07.2017
Matti Tanskanen
Lue lisää
Case
28.07.2017
Edupoli: verkkovertailun voittaja
Lue lisää
Blogi
06.07.2017
Aatteleppa omalle kohalles – viisi vinkkiä arkipäivän empatiaan
Lue lisää
Blogi
16.06.2017
Trubaduurin henkisiä työkaluja toimistokäyttöön. Ehkä.
Lue lisää
Case
08.06.2017
Telatek Service: heittäydy tarinoiden vietäväksi
Lue lisää
Uutiset
05.06.2017
Bermudalaisten lounasmatka 5.–16.6.
Lue lisää
Uutiset
26.05.2017
TTY:n brändijohtaja katsoo Bermudaa asiakkaan silmin
Lue lisää
Ihmiset
20.05.2017
Jarkko Caven
Lue lisää
Uutiset
08.05.2017
Berjantai 19.5. – tiedonjanon sammutusta ja muutenkin
Lue lisää
Ihmiset
14.04.2017
Katja Uvarova
Lue lisää
Case
27.02.2017
Visura: perheyrityksen uudet kasvot verkossa
Lue lisää
Blogi
07.02.2017
Miksi sivustosi repsottaa?
Lue lisää
Ihmiset
25.01.2017
Timo Tuomola
Lue lisää
Case
17.01.2017
Nordic Caraway: maailman suurimman uusi ilme
Lue lisää
Case
22.12.2016
Kuninkaankulma: Ruokakaupan markkinointia ilman tarjouksia
Lue lisää
Ihmiset
20.12.2016
Sami Partanen
Lue lisää
Blogi
15.12.2016
Bermudalaiset hyvänteossa. Vielä ehdit sinäkin mukaan!
Lue lisää
Uutiset
08.12.2016
Bermuda ja Tampereen Lastenklinikan Tuki Ry haluavat joululahjasi!
Lue lisää
Uutiset
06.12.2016
Bermuda ja Pirkanmaan rakentaja Visura Oy yhteistyöhön
Lue lisää
Blogi
02.12.2016
Asiakas on aina oikeassa
Lue lisää
Ihmiset
23.11.2016
Maiju Ylikoski
Lue lisää
Ihmiset
09.11.2016
Tommi Sani
Lue lisää
Ihmiset
09.11.2016
Ukko Järvinen
Lue lisää
Blogi
09.11.2016
Miksi muutosjohtaminen epäonnistuu aina – tai ainakin melkein aina?
Lue lisää
Uutiset
04.11.2016
Kaksi uutta tekijää, monta uutta tarinaa
Lue lisää
Case
26.10.2016
Ultimes Business Garden: Lippulaivalle sivusto
Lue lisää
Ihmiset
25.10.2016
Timo Harju
Lue lisää
Uutiset
04.10.2016
Tiedämme, mitä teit viime kesänä 27.10.2016
Lue lisää
Ihmiset
03.10.2016
Heikki Hujala
Lue lisää
Case
07.09.2016
Vilkas: kampanjoita verkkokauppojen verkkokaupalle
Lue lisää
Uutiset
10.08.2016
Bermudan ja Inspiration aamiaistilaisuus tarjoaa lihaa asiakasdatan ympärille
Lue lisää
Blogi
09.08.2016
Data on hyvä renki, mutta huono isäntä
Lue lisää
Uutiset
07.08.2016
Open Studios 1.9.2016
Lue lisää
Blogi
09.06.2016
Tunne * Järki * Asenne = X
Lue lisää
Case
06.06.2016
Orbis: tuotekauppiaasta ratkaisevaksi kumppaniksi
Lue lisää
Case
17.05.2016
VAAO: Yksi sivusto – tuhansia käyttäjiä
Lue lisää
Blogi
12.05.2016
Työnäytepalvelu – ilmaisen työvoiman loputon lähde?
Lue lisää
Uutiset
26.04.2016
Kaikki tiet vievät Bermudaan – Maiju ja Katja esittäytyvät
Lue lisää
Blogi
13.04.2016
Huominen on tänään
Lue lisää
Blogi
06.04.2016
Saako mainostoimiston kuriin silittelemällä vai olemalla bitch?
Lue lisää
Blogi
01.04.2016
Häiritsevä totuus mainostekstien takana
Lue lisää
Ihmiset
23.03.2016
Mika Kihlakaski
Lue lisää
Blogi
09.03.2016
Revi meistä kaikki irti!
Lue lisää
Ihmiset
26.02.2016
Jon Judén
Lue lisää
Blogi
24.02.2016
Tiesitkö: päättäjäkin on ihminen
Lue lisää
Blogi
12.02.2016
Juuri oikeanlaista kemiaa
Lue lisää
Uutiset
10.02.2016
Suutarin lapselle uusi sivusto, video ja lehti
Lue lisää
Uutiset
03.02.2016
Know-hau tuli Bermudalle
Lue lisää
Case
03.02.2016
Hella: Bermuda toi valoa sisävalaisinbrändiin
Lue lisää
Case
03.02.2016
Skanska Luminary: Brändi ensin, monttu sitten
Lue lisää
Case
03.02.2016
Savox: Kypärä tulevaisuuden taistelijalle
Lue lisää
Case
03.02.2016
ISS-palvelut: Duunihoroskooppi
Lue lisää
Uutiset
29.10.2015
Karut naapurit vievät Tommin työt
Lue lisää
Blogi
26.10.2015
Videon keittiötesti
Lue lisää
Blogi
04.08.2015
Hirvittävä tunnustus
Lue lisää
Blogi
29.04.2015
Selaushistoria ja markkinoinnin automaatio
Lue lisää
Uutiset
19.03.2015
Ex nihilo nihil – Käyttäjäkokemuksia tyhjästä?
Lue lisää
Uutiset
10.03.2015
Wirepas rikkoi maailmanennätyksen
Lue lisää
Blogi
01.12.2014
Rakkaudesta tarinoihin
Lue lisää
Blogi
11.11.2014
Hypen lapset
Lue lisää
Blogi
30.10.2014
Videoproduktio, tarina ja herpes
Lue lisää
Blogi
16.10.2014
Torilla tavataan!
Lue lisää
Uutiset
08.10.2014
”No saitteko tästä mitään tolkkua?”
Lue lisää
Blogi
26.09.2014
Näkyvyys nolla, tuuli itäkaakosta…
Lue lisää
Blogi
22.09.2014
Tuntemattomia kaveripyyntöjä Facebookissa
Lue lisää
Blogi
03.09.2014
Suutareista, lapsista ja kengistä
Lue lisää