Visuaalisen ilmeen lisäksi tilasimme Bermudalta sivustouudistuksen, mutta saimme myös syvällisempää brändinkehitystä, mikä oli hieno yllätys.
Timo Elomaa, Injeq Chief Operating Officer
Injeq on tamperelainen lääketeknologia-alan startup, jonka liiketoiminnan moottorina on vallankumouksellinen älyneula. Injeqin IQ-Needle perustuu ihmisen kudoksia tunnistavaan teknologiaan, ja se mahdollistaa erityisesti selkäydinnäytteiden turvallisemman ja nopeamman ottamisen.
Tavoitteena kansainvälistyminen
Injeq on ottanut tavoitteekseen saada IQ-Needle-älyneulan vuoden 2018 aikana Suomen, Skandinavian ja Euroopan markkinoille. Yritys keräsi kattavasti pääomaa useilta sijoittajilta, ja tuotteen ensimmäisistä kliinisistä kokeista on saatu erinomaista palautetta. Alkutaipaleen haasteena on kuitenkin ollut uskottavuus uutena ja verrattain pienenä toimijana. Siihen haasteeseen tartuimme yhteistyössä Injeqin kanssa.

Tarkempi kohderyhmä taustatutkimuksella
Aloitimme markkinoinnin suunnittelemisen taustakyselyllä ja Ymmärrys-työpajallamme, joiden kautta tutustuimme tarkemmin tuotteen ominaisuuksiin sekä kohderyhmiin. Injeqin pääkohderyhmä on lastenlääkärit, sillä vastasyntyneiden sekä pienten lasten kudokset ovat pehmeämpiä ja mittasuhteet pienempiä, minkä myötä selkäydinpistokset ovat normaalia riskialttiimpia toimenpiteitä. Älyneulalle valikoitui kaksi tärkeintä potilasryhmää: akuuttia lymfaattista leukemiaa sairastavat lapset sekä lapsipotilaat, joilla epäillään aivokalvontulehdusta.

Lastenlääkärit joutuvat kamppailemaan jatkuvien onnistumispaineiden ja kiireen keskellä, ja virheiden välttäminen sekä potilaan hyvinvointi ovat heille erityisen tärkeitä. Injeqin ja IQ-Needlen markkinointiviestien oli siis tärkeää vastata juuri noihin huolenaiheisiin.
”Olette olleet alusta saakka tosi hyviä kuuntelemaan! Olemme kuin osa teidän tiimiä.”
– Timo Elomaa, Injeq Chief Operating Officer
Kärkiviestit edellä
Suunnittelimme Injeqille viisi alustavaa kärkiviestiä, jotka päätyivät rytmittämään luomaamme yritysesittelyä. Samaan aikaan visuaalinen tiimimme suunnitteli yritykselle uuden logon, graafisen ohjeiston sekä dokumentit myynnin tueksi.
Seuraavaksi kirjoitimme Injeqin bränditarinan, jossa esitellään ytimekkäästi yrityksen arvot, tavoitteet ja tärkeimmät asiakashyödyt. Bränditarina myös määrittelee yrityksen markkinointiviestinnässään käyttämän äänensävyn. Kärkiviestit tiivistyivät entisestään, ja yrityksen varsinaiseksi ydinviestiksi nostimme sanakolmikon Precision. Care. Confidence. Se kertoo sekä Injeqin oman toiminnan ohjenuorista että siitä, mitä asiakkaat Injeqin tuotteilta saavat.

Tuote on verkkosivun tähti
Yhteistyö jatkui yrityksen verkkosivujen uudistamisella. Suunnittelimme uuden ulkoasun ja sisällön brändille kehittämiemme elementtien mukaisesti. Tarinallisesti etenevä etusivu nostaa IQ-Needlen pääosaan ja tuo selkeästi esille sen ominaisuudet ja hyödyt – sekä lääkärien, potilaiden ja näiden omaisten että välineiden hankkijoiden näkökulmista.
Otimme myös erittäin yksityiskohtaisia valokuvia Injeqin mullistavasta älyneulasta. Teimme verkkosivuille lisäksi animaation, joka havainnollistaa selkeästi, kuinka IQ-Needle toimii käytännössä. Sivusto on näyttävä ja helppolukuinen tietopaketti siitä, kuinka Injeqin kehittämä teknologia helpottaa niin lääkärien kuin potilaidenkin arkea.

”Uudistetun ilmeen ja nettisivuston ansiosta yrityksen uskottavuus nousi kansainväliselle tasolle, minkä vuoksi lopputuotokset toimivat erinomaisesti myös myynnin tukena.”
– Timo Elomaa, Injeq Chief Operating Officer