Projekti on ollut onnistunut ja pysynyt hyvin aikataulussa. Henkilöt, joiden kanssa olemme työskennelleet, ovat olleet todella hyvin valmistautuneita ja päässeet nopeasti perille toiminnastamme.

Mainonta on usein tylsää ja se ei tunnu kiinnostavan oikein ketään. Vaikka saattaisit kuulua kohderyhmään, viestit ovat joko pelkkää taivaanrantojen maalailua tai paperinmakuista lakitekstiä. Usein asiasta syytetään mainostoimistoa, vaikka se on vain toteuttanut asiakkaan toiveita. Siksi me Bermudalla uskomme, että parempia lopputuloksia saadaan vain tiiviillä yhteistyöllä. Sukellamme jokaisessa projektissa syvälle asiakkaan maailmaan, jotta ymmärrämme täysin, mistä heidän tuloksensa syntyy. Sen ansiosta pystymme luomaan kirkkaampia tarinoita, jotka resonoivat vastaanottajissaan.

Lähtötilanne

Telatek Service on korkeatasoisia asennus- ja kunnossapitopalveluita tarjoava yritys, joka toimii monella eri segmentillä: energia-, öljy- ja kaasu-, kaivos-, metalli-, metsä- ja meriteollisuudessa. Asiakkuudet ovat pitkäikäisiä, mutta päätöksenteko on lokeroitunut siiloihin, joten asiakkuuksien laajentaminen on ollut hankalaa. Markkinoinnilta ja myynniltä on puuttunut yhtenäinen linja ja siihen haluttiin muutos.

Kirkastettu tarina resonoi

Bermudaa pyydettiin luomaan Tarinan kirkastuksella uusi, selkeä ja pitkäaikainen suunta sille, miltä Telatek Service jatkossa näyttää ja kuulostaa. Samalla oli tarkoitus löytää keinoja kertoa asiakkaalle syntyvästä lisäarvosta pelkän tekniikan sijaan. Uuden ilmeen täytyi olla ammattimainen ja henkiä yrityksen asennetta ja hyvää yhteishenkeä.

Tunnetta kehiin

B to B -viestinnässä ongelmana on usein se, että puhutaan vain tuotteista ja palveluista sekä niiden erinomaisuuksista. Jotta päästään oikeasti ihon alle, täytyy viestien tarttua tuskiin, joiden parissa asiakkaat päivittäin painivat. Näiden haasteiden ja mahdollisuuksien löytämiseen kannattaa käyttää paljon vaivaa. Sen vuoksi laitoimme Telatek Servicen asiakasrajapinnassa toimivat ihmiset kertomaan, keitä heidän asiakkaansa oikeasti ovat. Työpajoissa löysimme kunkin asiakassegmentin tärkeimmät ongelmakohdat ja mahdollisuudet, mutta sen lisäksi havaitsimme aivan uusia tavoittamisen kanavia.

Uskalla olla luova ja erilainen…

Lopullinen kärkiviesti rakentui ennakoinnin, omistautumisen ja luotettavuuden ympärille. Teollisuudessa kiire, vastuu turvallisuudesta ja tuotantopaineet ovat arkipäivää. Jokainen pysähtynyt, hiljainen minuutti maksaa. Yllätysten minimoimiseksi tarvitaan luottokumppani, joka tuntee sekä toimialan että laitteet ja tietää täsmälleen, miten tuotanto on mahdollisimman tehokasta.

…mutta lupausten on oltava uskottavia

Markkinoinnin ja myynnin täytyy puhua samaa kieltä, jotta se on mahdollisimman tehokasta ja uskottavaa. Siksi annettuihin lupauksiin, käytettäviin termeihin sekä tarjousten ja esitteiden rakenteeseen täytyy kiinnittää erityistä huomiota. Tämän takia meidät otettiin heti alkumetreillä mukaan Telatek Servicen uuden turbiinien kokonaispalvelupaketin tuotteistukseen. Lopputuloksena syntyi myyntimateriaali, joka on räätälöity täsmälleen kohderyhmän tarpeisiin niin sisällöltään kuin puhuttelutavoiltaan.

Vain yhteistyöllä saavutetaan oikea suunta

Vaikka itse tiedän henkilökohtaisen puhuttelun sekä uskottavien ja selkeiden lupausten tärkeyden, ennen jokaista projektia minulle iskee pelko asiakkaan puolesta: ymmärtävätkö projektissa mukana olevat ihmiset, miksi kaikkien panosta tarvitaan. Markkinoinnin ammattilaisten kanssa näistä asioista on helppo puhua, mutta työntekijöiden motivointi sisällön tuottamiseen on usein vaikeaa. Olin todella yllättynyt, miten helposti se kuitenkin onnistui Telatek Servicen kanssa. Saimme luotua työpajoihimme todella inspiroituneen yhteishengen ja sytyimme todella työntekijöiden kertomista tarinoista. Se todella näkyy rohkeassa ja tyylikkäässä lopputuloksessa. Koska tiimimme päätti heittäytyä täysillä mukaan projektiin, myös asiakas uskalsi seurata perässä.

Lue lisää asiakkaistamme

Lue yritysten kokemuksia Bermudasta ja tutustu tekemiimme projekteihin.

Oscar Software: Oscarin arvoinen brändiuudistus

Case

Oscar Software: Oscarin arvoinen brändiuudistus
Lue lisää

Extron: Muoviteollisuuden tulevaisuus tarvitsee Arkkitehteja

Case

Extron: Muoviteollisuuden tulevaisuus tarvitsee Arkkitehteja
Lue lisää

AGCO Power: Voimaa muutokseen

Case

AGCO Power: Voimaa muutokseen
Lue lisää

Paljon onnea 20-vuotias Kauppakeskus Arabia!

Case

Paljon onnea 20-vuotias Kauppakeskus Arabia!
Lue lisää

Cloudpermit Oy:n Lupapiste: Kun kriteerit ovat korkealla, käyttäjäkokemus ratkaisee

Case

Cloudpermit Oy:n Lupapiste: Kun kriteerit ovat korkealla, käyttäjäkokemus ratkaisee
Lue lisää

Vesivek: Asiakaslehti on tehokas tapa tavoittaa oikeat ihmiset

Case

Vesivek: Asiakaslehti on tehokas tapa tavoittaa oikeat ihmiset
Lue lisää

Lakea: Monimuotoinen yhteistyö

Case

Lakea: Monimuotoinen yhteistyö
Lue lisää

Visit Tampere: Tehokasta kotimaanmatkailun markkinointia Tampereen tahtiin

Case

Visit Tampere: Tehokasta kotimaanmatkailun markkinointia Tampereen tahtiin
Lue lisää

FinDHC: Kun kaukolämpö sai kasvot

Case

FinDHC: Kun kaukolämpö sai kasvot
Lue lisää

Långvik: Wellness verkossa

Case

Långvik: Wellness verkossa
Lue lisää

Kaso-Ovi – Myyntiä ja tunnettuutta digimarkkinoinnilla

Case

Kaso-Ovi – Myyntiä ja tunnettuutta digimarkkinoinnilla
Lue lisää

Pintos: Brändinostetta uusilla kuvilla ja viesteillä

Case

Pintos: Brändinostetta uusilla kuvilla ja viesteillä
Lue lisää