Luettavissa 3 minuutissa

Mitä tehtiin:

Olemme olleet tyytyväisiä Bermudan kanssa yhteistyössä tehtyyn materiaaliin. Olemme käyttäneet niitä monipuolisesti esimerkiksi messuilla, asiakastilaisuuksissa ja rekrytoinneissa. Projekti Bermudan kanssa sujui hyvin ja meitä asiakkaana kuunneltiin prosessin aikana.

toimitusjohtaja Antti Kultanen

Andritz Hydro on vesivoimateollisuuden luotettu ja asiantunteva ratkaisutoimittaja Suomessa ja Pohjoismaissa. Globaalin konsernitason brändiviestien tueksi kaivattiin paikallisempaa otetta myynti- ja markkinointimateriaaleihin.

Andritz Hydrolla on vahva historia eritoten kansainvälisesti toimivan emoyhtiönsä Andritzin kautta, mutta myös vesivoimateollisuuden asiantuntijana täällä Tampereella. Paikallisen vesivoiman alkulähteet ylettyvät täällä jopa 1800-luvun puoliväliin saakka. Tammerkoski on edelleen toiminnan keskiössä niin Andritz Hydron testilaboratoriossa kuin alajuoksulla Ratinankaaressa toimivassa pääyksikössä.

Tavoitteenamme oli suunnitella Andritz Hydrolle myyntimateriaalit, jotka tukisivat lokaaleja ostoprosesseja paremmin kuin bränditason markkinointimateriaalit. Toiveena oli myös korostaa Andritz Hydron asiantuntijuutta ja pitkää historiaa paikallisena toimijana.

Asiantuntijuus välittyy aidoista kuvista

Jo ensimmäisessä palaverissa olimme kaikki yhtä mieltä siitä, että aidoilla, paikallisissa kohteissa kuvatuilla valokuvilla on uskottavuuden kannalta valtavan suuri merkitys. Kansainvälinen taustaorganisaatio antaa isommat hartiat, mutta Suomessa tälläkin alalla kotimaiset referenssit painavat kuitenkin enemmän.

Valokuvasimme Tampereella sekä Andritz Hydron pääyksikössä että testilaboratoriossa. Uusissa kuvissa haluttiin korostaa erityisesti asiantuntijoita – heitä, joiden osaamiseen päivittäinen tekeminen perustuu. Oleellista valokuvauksen suunnittelussa oli luonnollisestikin noudattaa emoyhtiön globaalia brändiohjeistoa.

Lisäksi kuvasimme Andritz Hydron asiakkaalla Harjavallassa. Kuvausolosuhteet olivat totisesti poikkeukselliset, sillä koski oli huoltotöiden vuoksi suljettu. Tästä syystä pääsimme ottamaan kuvia turpiinista tulo- ja imuputken puolelta eli turpiinin oikeissa toimintaympäristöissä.

”Vesiteiden tyhjääminen ja telineiden pystytys ovat ison työn takana. Normaalisti turpiinien vesitiet tyhjätään 5 vuoden välein laajempaa vesitietarkastusta ja huoltoa varten”, kertoo markkinointipäällikkö Timo Mäkelä.

Kestävä kehitys suunnittelun selkärankana

Elinkaariajattelu on kestävän kehityksen ytimessä. Kunnossapitokustannuksien huomiointi jo investointivaiheessa on sekä asiakkaan että kunnossapidosta huolehtivan palveluntarjoajan kannalta kriittistä. Toisin sanoen minkä laadun kustannuksissa alussa menettää, sen huoltojen yhteydessä useimmiten myöhemmin voittaa. Andritz Hydron palvelun joustavuus on paikallisen pienyrityksen tasolla, mutta asiantuntijuus ja tuotteiden laatu maailman huippuluokkaa.

On tärkeää havainnollistaa tämä elinkaariajattelu asiakkaan päätöksentekijöille, jotta kokonaiselinkaaren kustannukset tulee huomioitua investointipäätöksen yhteydessä.”
– Antti Kultanen, toimitusjohtaja

Andritz Hydron toimitusjohtajan Antti Kultasen mukaan elinkaariajattelu on oleellista, kun puhutaan vesivoimainvestoinneista. ”Laitoksen käyttöikä voi olla hyvin hoidettuna jopa yli sata vuotta. Peruskorjauksen yhteydessä joudutaan tekemää suurehko alkuinvestointi. Kuitenkin huolella tehdyt peruskorjaukset maksavat itsensä nopeasti takaisin. Parantuneet tekniset arvot ja vähentyvä kunnossapidon ja käyttöhenkilökunnan tarve antavat huomattavaa taloudellista etua omistajalle, ja näin investoinnista tulee erittäin kannattava”, Kultanen summaa.

Myyntimateriaalit sisäiseen ja ulkoiseen käyttöön

Parhaassa tapauksessa myynninedistämistä varten suunnitellut materiaalit palvelevat sekä sisäisen että ulkoisen viestinnän tarpeita. Myyntipresentaatioon jätettiin mahdollisuuksia muokata ja yksilöidä sisältöjä kulloisenkin esityksen tarpeiden mukaan. Andritz Hydron referensseistä keräsimme pohjoismaiset helmet esityksen loppuun.

”Olemme olleet tyytyväisiä Bermudan kanssa yhteistyössä tehtyyn materiaaliin. Olemme käyttäneet niitä monipuolisesti esimerkiksi messuilla, asiakastilaisuuksissa ja rekrytoinneissa. Projekti Bermudan kanssa sujui hyvin ja meitä asiakkaana kuunneltiin prosessin aikana”, Kultanen summaa yhteistyötämme.

Projekti oli pelkästään jo ainutlaatuisten kuvauskohteiden vuoksi vertaansa vailla. Tutustuminen testilaboratorioon sekä Andritz Hydron maailmaan sukeltaminen saivat havahtumaan jälleen kerran tamperelaisen huippuosaamisen tasosta.

Lue lisää asiakkaistamme

Lue yritysten kokemuksia Bermudasta ja tutustu tekemiimme projekteihin.

Case
03.11.2020
Treon: Tuotevideot täyttämään puuttuva palanen IoT-firman viestintään
Lue lisää
Case
13.10.2020
Visiot todeksi videolla
Lue lisää
Case
05.10.2020
Mahdoton mahdolliseksi: Kreaten brändin kirkastus oli rosoinen ja rouhea
Lue lisää
Case
28.09.2020
Haarla: Raaka osaaminen on parhaimmillaan taidetta
Lue lisää
Case
10.08.2020
Kauppakeskukset Arabia ja Duo: brändiuudistus
Lue lisää
Case
30.06.2020
Iloa ja eteenpäin vievää voimaa sivustolle
Lue lisää
Case
25.05.2020
Sisäilmalähetti: ”Stop kurnutukselle!” – Palvelun lanseeraus tarinallistamisen keinoin
Lue lisää
Case
13.05.2020
Fortum: Teollisuuden digimurroksen vauhdittajat
Lue lisää
Case
07.04.2020
Olkoon Voimia kanssasi – Bermuda elävöitti Pirkanmaan Voimian strategian
Lue lisää
Case
10.03.2020
Finla Työterveys Oy: Avajaiskampanja
Lue lisää
Case
27.02.2020
Wirepas uskaltaa uudistaa
Lue lisää
Case
30.10.2019
Murskaavaa ylivoimaa: Metson MX-tuotesarjan julkaisussa perhe on paras
Lue lisää