”Myös B2B-tuotteella pitää olla vahva tarina ja lupaus, joka herättää ja puhuttaa yleisöä. Tuotekehitykseen voidaan käyttää jopa vuosia aikaa, joten myös tuotteen markkinoille vientikin kannattaa suunnitella hyvin.”
Käsikirjoitus onnistuneeseen tuotelanseeraukseen
Katso webinaaritallenne!
Ennen kuin uusi tuote astuu lanseerauksen parrasvaloihin, se vilkaisee peiliin useamman kerran miettimään, ollako vaiko eikö olla. Miltä näytän, erotunko joukosta, osaanko ratkaista oikeat ongelmat? Hallitsenko dialogin ja onko lavasteet kunnossa?
Jotta tuote tuntee roolinsa ja tietää, keitä yleisön joukossa on, se tarvitsee harjoitteluunsa taustajoukoiksi tuotekehitystä, myyntiä ja markkinointia. Siten tuotelanseerauksen tulos on paras mahdollinen – sali on täynnä ja seisovat aplodit varmat.
Webinaarista saat vastauksia seuraaviin kysymyksiin:
Milloin tuote on valmis lanseerattavaksi ja mitä onnistunut tuotelanseeraus edellyttää? Millainen on hyvä markkinoille viennin prosessi?
Mitä uusia keinoja meillä on tuotteen tai palvelun lanseeraamiseen? Millä herätämme asiakkaiden kiinnostuksen ja saamme myynnin käyntiin? Mikä on kumppani- ja jälleenmyyntikanavien rooli ja miten yhteistyötä voisi parantaa?
Kenelle?
Liiketoiminnan ja markkinoinnin kehittäjille, kehitys- ja strategiajohtajille, operatiivisille johtajille, markkinointi- ja myyntijohtajille sekä tuote- ja myyntipäälliköille.
Ohjelma
Puheenvuoro:
Renkaat digitalisoituu – Uuden innovaation kehittäminen ja lanseeraus
Toni Silfverberg, markkinointijohtaja, Nokian Raskaat Renkaat
Puheenvuoro:
Tuotelanseerauksen X askelta – näin se tehdään
Strategiajohtaja Mika Kihlakaski, Bermuda
Syventävä keskustelu päivän teemoista
moderaattorina Heidi Luukkonen
Kuule ensimmäisenä tulevista webinaareistamme – liity postituslistalle!
Tuotelanseerauksen ammattilaiset
Toni Silfverberg
Markkinointijohtaja,
Nokian Raskaat Renkaat
Tonilla on yli kymmenen vuoden verran kokemusta vaativista yritysjohtajan rooleista ja taloushallinnon tehtävistä. Vuosien varrella markkinaosaamista on kertynyt sekä kansainvälisistä että Suomen ja Skandinavian alueen työtehtävistä. Toni on kokenut tekijä niin B2B- ja B2C-liiketoiminnassa, ja hänen erityisosaamisalueitaan ovat raskaat koneet, kuljetusala ja siihen liittyvät laivaston konseptit sekä rakennusala.
toni.silfverberg(a)nokiantyres.com
Mika Kihlakaski
Strategiajohtaja, Bermuda
Brändien ja varsinkin digitaalisen markkinoinnin kanssa peuhaamista ja B2B -tarinoiden rakentamista vuodesta 1995.
Nokian Raskaat Renkaat
Nokian Renkaat kehittää ja valmistaa premium-renkaita ihmisille, jotka arvostavat turvallisuutta ja vastuullisuutta. Pohjoisen perintömme innoittamana Nokian Renkaat valmistavat henkilöautoihin, kuorma-autoihin ja raskaisiin työkoneisiin innovatiivisia tuotteita, jotka tarjoavat mielenrauhaa kaikissa olosuhteissa. Vuonna 2018 yhtiön liikevaihto oli noin 1,6 miljardia euroa ja henkilöstömäärä noin 4 800.
Markkinointitoimisto Bermuda
Bermuda on 2010 perustettu B2B:n parissa kannuksensa ansainnut markkinointiviestintä- ja palvelumuotoilutoimisto. Rakennamme hyvään asiakasymmärrykesen pohjaavia yritystarinoita markkinointi- ja brändistrategioista tuotelanseerauksiin sekä myynnintukimateriaaleista online-mainontaan. Digiorientoituneena toimistona haluamme yhdistää markkinoinnin ja myynnin hyödyntäen tämän päivän mahdollisuuksia parhaalla mahdollisella tavalla.