Webcast | 16.10.2019
”Myös B2B-tuotteella pitää olla vahva tarina ja lupaus, joka herättää ja puhuttaa yleisöä. Tuotekehitykseen voidaan käyttää jopa vuosia aikaa, joten myös tuotteen markkinoille vientikin kannattaa suunnitella hyvin.”
Käsikirjoitus onnistuneeseen tuotelanseeraukseen
Ennen kuin uusi tuote astuu lanseerauksen parrasvaloihin, se vilkaisee peiliin useamman kerran miettimään, ollako vaiko eikö olla. Miltä näytän, erotunko joukosta, osaanko ratkaista oikeat ongelmat? Hallitsenko dialogin ja ovatko lavasteet kunnossa?
Jotta tuote tuntee roolinsa ja tietää, keitä yleisön joukossa on, se tarvitsee harjoitteluunsa taustajoukoiksi tuotekehitystä, myyntiä ja markkinointia. Siten tuotelanseerauksen tulos on paras mahdollinen – sali on täynnä ja seisovat aplodit varmat.
Webinaaristamme saat vastauksia seuraaviin kysymyksiin:
- Milloin tuote on valmis lanseerattavaksi ja mitä onnistunut tuotelanseeraus edellyttää?
- Millainen on hyvä markkinoille viennin prosessi?
- Mitä uusia keinoja meillä on tuotteen tai palvelun lanseeraamiseen?
- Millä herätämme asiakkaiden kiinnostuksen ja saamme myynnin käyntiin?
- Mikä on kumppani- ja jälleenmyyntikanavien rooli ja miten yhteistyötä voisi parantaa?
Katso tästä maksuton webinaaritallenne (julkaistu 5.11.2019):
Webinaarin teema 1:
Renkaat digitalisoituu – Uuden innovaation kehittäminen ja lanseeraus
Toni Silfverberg, Markkinointijohtaja, Nokian Raskaat Renkaat
(Elokuu 2021 lähtien: VP, Markkinointi. ja myyntijohtaja, Sandivik, Surface Drilling division)
Webinaarin teema 2:
Tuotelanseerauksen X askelta – näin se tehdään
Mika Kihlakaski, Strategiajohtaja, Bermuda
Brändien ja varsinkin digitaalisen markkinoinnin kanssa peuhaamista ja B2B -tarinoiden rakentamista vuodesta 1995.
Onko sinun yrityksessä tiedossa lanseeraus tai muu kampanja?
Vaikka kampanjan tai lanseerauksen on tärkeää erottua massasta kirkkaana ja kiinnostavana kokonaisuutena, seuraa suunnitteluprosessi usein samankaltaisia askeleita parhaan lopputuloksen saavuttamiseksi. Kun perusta on kohdillaan, jää luoville ideoille enemmän tilaa ja liikkumavaraa.