”Jo projektin alussa Bermuda lupasi, että tulevat haastamaan aktiivisesti kaikki vanhat näkemyksemme. Näin todella tapahtui ja se taas johti parhaaseen lopputulokseen molempien joutuessa oikeasti perustelemaan kantansa. Nykyinen sivusto tuntuu hyvin omalta ja päivittäminen on mutkatonta. Tulevaisuudessa kehitystyö tulee jatkumaan yhdessä.”
Johanna Kulmala, Marketing Manager, Bronto Skylift
Bronto Skylift on maailman johtava kuorma-autoalustaisten nostolavalaitteiden valmistaja, jonka asiakaskunta ulottuu hyvin laajalle aina palokunnista rakennuttajiin. Luotettavana valmistajana tunnetuksi tullut Bronto Skylift on saanut nimeä myös korkeusennätysten rikkomisesta ja kotimaassa valmistettua kalustoa näkee hyvin usein vaativissa pelastus- ja huoltotehtävissä. Rajoja venyttävä ja rikkova toimintamalli ansaitsikin tätä heijastavan sivuston ja saimme kunnian vastata sen uudistuksesta.
Bronto Skyliftin brändiä ja ilmettä oli uudistettu jo aikaisemmin, mutta uudistus ei ollut vielä yltänyt verkkosivustolle asti. Kattavasti kansainvälisten yleisöjen käytössä ollut sivusto oli siis kipeästi ravistelun tarpeessa. Tämän lisäksi Bronto Skyliftilla oli otettu ensimmäiset askeleet myynnin ja markkinoinnin kehittämiseksi, missä sivuston uudistaminen oli tärkeässä roolissa. Näistä lähtökohdista uudistusta lähdettiinkin tekemään varsin kokonaisvaltaisesti – ulkoasua, sisältöjä ja alustaa myöten.

Näyttävyyttä käyttökokemuksen ehdoilla
Näyttävä ja moderni ulkoasu olivat yksi suunnittelua ohjaavista ajatuksista, mutta projektin alusta asti oli selvää, ettei näyttävyyden nimissä haluttu tehdä kompromisseja käytettävyydessä. Taustalla oli vahva halu varmistaa, että sivusto palvelee Bronto Skyliftin eri asiakaskohderyhmiä mahdollisimman sujuvasti.
Vahvat kävijäpolut ja selkeät toimintakehotteet yhdistyivät luontevasti moderniin ulkoasuun luoden kokonaisuuden, joka on saanut kiitosta sekä Bronto Skyliftin omalta henkilökunnalta, että asiakkailta. Aiemman pirstaloitunutta sisältöä keskitettiin hallitummiksi ja selkeämmiksi kokonaisuuksiksi. Sivustolle teimme rauhallisen ja ilmavan kokonaisilmeen, jolle isot ja näyttävät valokuvat tuovat särmää ja persoonallisuutta.

Käyttökokemuksen kehityksestä kielii sivuston analytiikka. Heti julkaisun jälkeen sivuston välitön poistumisprosentti, sivustolla vietetty aika ja keskimääräisten sivulatausten määrä ovat kaikki parantuneet, kehittyen edelleen vielä parempaan suuntaan.
Aktiivista kehitystyötä
Sivuston julkaisunkin jälkeen kehitystyö jatkuu. Sivusto laajenee uusilla kieliversioilla, eikä jatkokehitys lopu siihen. On kaikkien osapuolien – asiakkaan, sivuston käyttäjien ja kehittäjien – yhteinen intressi jatkaa sivuston kehittämistä seuraamalla analytiikan keräämää tietoa ja arvioimalla sen perusteella, millaisia muutoksia voidaan tehdä.