Finla avasi ovensa Helsingin Munkkisaaressa helmikuussa 2020. Tapahtuman konkreettinen valmistelu alkoi kuitenkin jo neljä kuukautta aiemmin. 10. lokakuuta 2019 Finla ja Bermuda asettivat yhteiseksi tavoitteekseen kertoa uuden työterveysaseman avajaisista pikimmiten sekä nykyisille että tuleville asiakkaille.

Vaikka sataprosenttisesti suomalainen Finla on suuriin kansainvälisiin kilpailijoihinsa nähden haastajan asemassa, sillä on kuitenkin Suomessa jo toistakymmentä työterveysasemaa. Uuden aseman avaaminen varsinkin pääkaupunkiseudulle on aina merkittävä askel eteenpäin, joten Finla ja Bermuda muodostivat tiimin avajaismarkkinointiin. Viestittäviä asioita oli käytännössä kaksi: Munkkisaaresta jatkossa löytyvä aidosti erilainen työterveyspalvelu sekä Finlan järjestämä mielenkiintoinen avajaistapahtuma.

Markkinointikampanja jakautui kolmeen osaan: idean ja konseptin määrittelyyn, keinojen ja materiaalien suunnitteluun sekä markkinoinnin toteutustapojen hahmotteluun eri kanavissa. Tarvittiin siis houkutteleva arvopohjainen konsepti, jonka pohjalta voitiin tuottaa oivaltavat sisällöt kampanjointia varten. Vaikka yhteistyömme Finlan kanssa on syventynyt vuosien aikana, yhteiset suunnittelusessiot osoittautuivat hyödyllisiksi. Ne nostivat esiin erottavia rakennuspalikoita kampanjaidean rungoksi. Ajatuksen ytimen muodostivat Finlan läsnäolo ja välittäminen sekä suomalaisen työn ymmärrys – aito halu pitää asiakkaidensa työntekijät töissä.

”Sitä on liikkeellä. Nimittäin erilaista työterveyttä.”

Näin me sen tahdoimme sanoa. Helsinkiin rantautuu liikkeellä oleva ilmiö, joka on vastaus työelämässä tapahtuvaan jatkuvaan muutokseen. Tämän kansankielisen tokaisun takana ja kasvoina seisoivat Finlan työterveysasiantuntijat, jotka toivottivat alueen yritykset ja työntekijät tervetulleeksi avajaisiin.

Kampanjakokonaisuus

Kampanjan kerrontakeinoina olivat mm. sairaslomatodistusta muistuttavat kutsukirjeet, personoidut sähköpostikirjeet sekä WhatsApp-keskusteluja ja leffateasereitä muistuttavat online-mainokset, jotka kohdennettiin tarkasti Facebookiin ja LinkedIniin. Kokonaisuuden maalina oli Finlan verkkosivuille luotu kampanjasivu. Kampanjakonseptin ja tapahtumasisällön lisäksi sinne koostettiin asiakastarinoita, tulevat webinaarit sekä syitä valita Finla työterveyskumppanikseen.

Vuoden vaihtuessa kampanja julkaistiin maailmalle. Ilmoittautuneiden määrä avajaisiin oli kaikille positiivinen yllätys. Asiakkaiden kiinnostuksen lisäksi myös Finlan oma väki koki konseptin omakseen ja yrityksen sisäistä tiimihenkeä nostattavaksi. Kampanja nosti jalustalle Finlan asiantuntijat ja teki heistä työterveyden uusia sankareita. Ja aivan ansaitusti; ovathan he yhdessä luomassa jotain uutta.

Avajaiset olivat onnistuneet ja tunnelma oli hyvä. Myös online-luvut kertovat, että onnistuimme saamaan viestin perille. Tästä on hyvä jatkaa. Kuin huomaamatta myös konsepti jatkaa elämäänsä ja kasvaa eteenpäin. Sitä on edelleen liikkeellä – Nimittäin erilaista työterveyttä.

Lue lisää asiakkaistamme

Lue yritysten kokemuksia Bermudasta ja tutustu tekemiimme projekteihin.

Case
27.02.2020
Wirepas uskaltaa uudistaa
Lue lisää
Case
30.10.2019
Murskaavaa ylivoimaa: Metson MX-tuotesarjan julkaisussa perhe on paras
Lue lisää
Case
01.10.2019
Bronto Skylift – korkeuksiin kurottamista
Lue lisää
Case
18.06.2019
METSO: Launch & Crush! Globaalin teknologiayrityksen uudet tuotteet ja uudet tarinat
Lue lisää
Case
05.06.2019
Andritz Hydro: myyntimateriaalit kotimaan markkinoille
Lue lisää
Case
27.05.2019
Finla Oy: Verkkosivusto ja tunnettuuden kasvattamista
Lue lisää
Case
22.02.2019
Sisäilmalähetti: Tilankäyttäjiä suojaamassa
Lue lisää
Case
30.10.2018
Nokian Raskaat Renkaat & Valtra: Snowrace ja suomalainen kylähulluus
Lue lisää
Case
04.10.2018
Husky Intelligence: kansainvälistä brändinostetta
Lue lisää
Case
10.09.2018
Tays tukisäätiö: Lahjoitussivustolla arvostetaan elämää
Lue lisää
Case
29.08.2018
TeacherGaming: Visuaalista identiteettiä etsimässä
Lue lisää
Case
01.06.2018
Injeq: Mullistavalla älyneulalla maailmalle
Lue lisää
Case
09.02.2018
Pirte: Mitattavaa työhyvinvointia
Lue lisää
Case
18.01.2018
Etelän Kebab House: Legendaarisen ravintolan uusi aika
Lue lisää
Case
21.12.2017
Javasko: Vastuullisen koneenrakentajan uusi ilme
Lue lisää
Case
03.08.2017
Cargotec Kalmar: Huipputeknologiasta selkeästi
Lue lisää
Case
28.07.2017
Edupoli: verkkovertailun voittaja
Lue lisää
Case
08.06.2017
Telatek Service: heittäydy tarinoiden vietäväksi
Lue lisää
Case
27.02.2017
Visura: perheyrityksen uudet kasvot verkossa
Lue lisää
Case
17.01.2017
Nordic Caraway: maailman suurimman uusi ilme
Lue lisää
Case
22.12.2016
Kuninkaankulma: Ruokakaupan markkinointia ilman tarjouksia
Lue lisää
Case
26.10.2016
Ultimes Business Garden: Lippulaivalle sivusto
Lue lisää
Case
07.09.2016
Vilkas: kampanjoita verkkokauppojen verkkokaupalle
Lue lisää
Case
06.06.2016
Orbis: tuotekauppiaasta ratkaisevaksi kumppaniksi
Lue lisää
Case
17.05.2016
VAAO: Yksi sivusto – tuhansia käyttäjiä
Lue lisää
Case
03.02.2016
Hella: Bermuda toi valoa sisävalaisinbrändiin
Lue lisää
Case
03.02.2016
Skanska Luminary: Brändi ensin, monttu sitten
Lue lisää
Case
03.02.2016
Savox: Kypärä tulevaisuuden taistelijalle
Lue lisää
Case
03.02.2016
ISS-palvelut: Duunihoroskooppi
Lue lisää