Finla avasi ovensa Helsingin Munkkisaaressa helmikuussa 2020. Tapahtuman konkreettinen valmistelu alkoi kuitenkin jo neljä kuukautta aiemmin. 10. lokakuuta 2019 Finla ja Bermuda asettivat yhteiseksi tavoitteekseen kertoa uuden työterveysaseman avajaisista pikimmiten sekä nykyisille että tuleville asiakkaille.

Vaikka sataprosenttisesti suomalainen Finla on suuriin kansainvälisiin kilpailijoihinsa nähden haastajan asemassa, sillä on kuitenkin Suomessa jo toistakymmentä työterveysasemaa. Uuden aseman avaaminen varsinkin pääkaupunkiseudulle on aina merkittävä askel eteenpäin, joten Finla ja Bermuda muodostivat tiimin avajaismarkkinointiin. Viestittäviä asioita oli käytännössä kaksi: Munkkisaaresta jatkossa löytyvä aidosti erilainen työterveyspalvelu sekä Finlan järjestämä mielenkiintoinen avajaistapahtuma.

Markkinointikampanja jakautui kolmeen osaan: idean ja konseptin määrittelyyn, keinojen ja materiaalien suunnitteluun sekä markkinoinnin toteutustapojen hahmotteluun eri kanavissa. Tarvittiin siis houkutteleva arvopohjainen konsepti, jonka pohjalta voitiin tuottaa oivaltavat sisällöt kampanjointia varten. Vaikka yhteistyömme Finlan kanssa on syventynyt vuosien aikana, yhteiset suunnittelusessiot osoittautuivat hyödyllisiksi. Ne nostivat esiin erottavia rakennuspalikoita kampanjaidean rungoksi. Ajatuksen ytimen muodostivat Finlan läsnäolo ja välittäminen sekä suomalaisen työn ymmärrys – aito halu pitää asiakkaidensa työntekijät töissä.

”Sitä on liikkeellä. Nimittäin erilaista työterveyttä.”

Näin me sen tahdoimme sanoa. Helsinkiin rantautuu liikkeellä oleva ilmiö, joka on vastaus työelämässä tapahtuvaan jatkuvaan muutokseen. Tämän kansankielisen tokaisun takana ja kasvoina seisoivat Finlan työterveysasiantuntijat, jotka toivottivat alueen yritykset ja työntekijät tervetulleeksi avajaisiin.

Kampanjakokonaisuus

Kampanjan kerrontakeinoina olivat mm. sairaslomatodistusta muistuttavat kutsukirjeet, personoidut sähköpostikirjeet sekä WhatsApp-keskusteluja ja leffateasereitä muistuttavat online-mainokset, jotka kohdennettiin tarkasti Facebookiin ja LinkedIniin. Kokonaisuuden maalina oli Finlan verkkosivuille luotu kampanjasivu. Kampanjakonseptin ja tapahtumasisällön lisäksi sinne koostettiin asiakastarinoita, tulevat webinaarit sekä syitä valita Finla työterveyskumppanikseen.

Vuoden vaihtuessa kampanja julkaistiin maailmalle. Ilmoittautuneiden määrä avajaisiin oli kaikille positiivinen yllätys. Asiakkaiden kiinnostuksen lisäksi myös Finlan oma väki koki konseptin omakseen ja yrityksen sisäistä tiimihenkeä nostattavaksi. Kampanja nosti jalustalle Finlan asiantuntijat ja teki heistä työterveyden uusia sankareita. Ja aivan ansaitusti; ovathan he yhdessä luomassa jotain uutta.

Avajaiset olivat onnistuneet ja tunnelma oli hyvä. Myös online-luvut kertovat, että onnistuimme saamaan viestin perille. Tästä on hyvä jatkaa. Kuin huomaamatta myös konsepti jatkaa elämäänsä ja kasvaa eteenpäin. Sitä on edelleen liikkeellä – Nimittäin erilaista työterveyttä.

Lue lisää asiakkaistamme

Lue yritysten kokemuksia Bermudasta ja tutustu tekemiimme projekteihin.

Brändi pukeutuu juhlaan

Case

Brändi pukeutuu juhlaan
Lue lisää

Finla Työterveys: 16 myyttiä työterveydestä

Case

Finla Työterveys: 16 myyttiä työterveydestä
Lue lisää

Oscar Software: Oscarin arvoinen brändiuudistus

Case

Oscar Software: Oscarin arvoinen brändiuudistus
Lue lisää

Extron: Muoviteollisuuden tulevaisuus tarvitsee Arkkitehteja

Case

Extron: Muoviteollisuuden tulevaisuus tarvitsee Arkkitehteja
Lue lisää

AGCO Power: Voimaa muutokseen

Case

AGCO Power: Voimaa muutokseen
Lue lisää

Paljon onnea 20-vuotias Kauppakeskus Arabia!

Case

Paljon onnea 20-vuotias Kauppakeskus Arabia!
Lue lisää

Cloudpermit Oy:n Lupapiste: Kun kriteerit ovat korkealla, käyttäjäkokemus ratkaisee

Case

Cloudpermit Oy:n Lupapiste: Kun kriteerit ovat korkealla, käyttäjäkokemus ratkaisee
Lue lisää

Vesivek: Asiakaslehti on tehokas tapa tavoittaa oikeat ihmiset

Case

Vesivek: Asiakaslehti on tehokas tapa tavoittaa oikeat ihmiset
Lue lisää

Lakea: Monimuotoinen yhteistyö

Case

Lakea: Monimuotoinen yhteistyö
Lue lisää

Visit Tampere: Tehokasta kotimaanmatkailun markkinointia Tampereen tahtiin

Case

Visit Tampere: Tehokasta kotimaanmatkailun markkinointia Tampereen tahtiin
Lue lisää

FinDHC: Kun kaukolämpö sai kasvot

Case

FinDHC: Kun kaukolämpö sai kasvot
Lue lisää

Långvik: Wellness verkossa

Case

Långvik: Wellness verkossa
Lue lisää