”Bermuda veti prosessia ammattilaisten ottein, sopivasti painetta ja ohjausta – ja toisaalta sopivalla tavalla pidettiin kädestä. Kympin arvoinen suoritus”

Miko Olkkonen, Head of esite

Koronakriisi on epäilemättä vauhdittanut digiloikkaa pakottamalla niin konttorirotat kuin koululaisetkin etätöihin, mutta kehittyneet virtuaalisuuden ja etäläsnäolon ratkaisut tekevät tuloaan myös teollisuuteen kriiseistä huolimatta. Eräs edistyneimmistä alan toimijoista on laitoksia virtualisoiva eSite, joka sai verkkosivunsa ja nipun muita markkinoinnin työkaluja uuteen uskoon juuri sopivasti pandemian alla – yhteistyössä Bermudan kanssa.

Fortum on monella alalla toimiva ja eteenpäin katsova yritys, jonka toimintatapaan kuuluvat rohkea konseptikehitys ja sisäiset startupit, jollainen myös Forumin Power and Heat Oy:n kuuluva eSite on: suuren yrityksen huipputekninen pilotti. eSiten idea on luoda esimerkiksi teollisuuslaitoksesta digitaalinen VR-malli, jota voi hyödyntää ylläpidossa, huollossa, koulutuksessa ja toiminnan kehittämisessä – muun muassa. Nyt, etäläsnäolon noustua arvoon arvaamattomaan, eSite on valmiina esittelemään palveluaan entistä useammalle. Sovellusalueita on lukuisia.

Oikea tarina oikealle yleisölle

Teknologiastartupille on tärkeää, että potentiaaliset asiakkaat oivaltavat helposti palvelun idean ja hyödyt teknologian takana. Yhteistyö Bermudan kanssa onkin lähtenyt liikkeelle kärkiviestin kiteyttämisestä ja verkkosivuston uudistamisesta uuden viestin mukaiseksi

Asiakasymmärrys ja hyvä näkemys kohderyhmistä on lähtökohtana kaikelle suunnittelulle, eikä sen syventäminen ja päivittäminen pääty koskaan. Tässäkin määritettiin ensin oleellisimmat asiakasprofiilit ja niiden myötä priorisoitiin markkinoinnin alkuvaiheen taktiikkaa ja perussivuston sisältöjä.

Keinot tilanteen ja resurssien mukaan

Start-upeilla, kuten ei tällaisella sisäisen hautomon yritysversolla, ei ole varsinkaan alussa määrättömiä budjetteja ja resursseja. Tällöin markkinoinnin ja myynnin panokset on asetettava tarkoin harkiten.

”Yrityksen pitää aina tietää, keitä se pyrkii puhuttelemaan ja tehdä joskus vaikeitakin valintoja kärkeä haettaessa ja keinoja valittaessa, sanoo Kihlakaski. ”Usein startup-yritykset ovat niin syvällä itse tuotteensa kehittämisessä, että ulkopuolinen näkökulma voi osoittautua tässä korvaamattomaksi etsittäessä metsää puilta.”

Markkinoinnin perusta

eSitelle oli alusta asti oleellista että markkinointiin pitää kehittää myös omaa kyvykkyyttä. Kun yhteistyöllä on kirkastettu hyvä näkemys potentiaalisen asiakaskunnan haasteista ja epäilyksistä, kiteytetty kärkiviesti ja tärkeimmät argumentit, luotu pohja online-presensensille ja myynnille riittävät työkalut, pitää myyntiä tukea markkinoinnin ketteryyttä kehittämällä myös omin voimin hoidettavaksi.

”Hyvä sparri- ja tukikumppani on kullanarvoinen, mutta osa asioista on kyettävä hoitaa myös itse, tähän Bermuda on antanut meille hyvät valmiudet”, sanoo Jere Luukkanen eSiten myynnistä ja designista vastaava.

eSitevr.com

Lisätietoja:

Mika Kihlakaski, strategiajohtaja & partner
Markkinointitoimisto Bermuda Oy
mika.kihlakaski@bermuda.fi
040-771 0204

Jere Luukkanen, Sales and Design Lead
eSite c/o Fortum Power and Heat Oy
jere.luukkanen@fortum.com
040-075 3707

Lue lisää asiakkaistamme

Lue yritysten kokemuksia Bermudasta ja tutustu tekemiimme projekteihin.

Finla Työterveys: 16 myyttiä työterveydestä

Blogi

Finla Työterveys: 16 myyttiä työterveydestä
Lue lisää

Oscar Software: Oscarin arvoinen brändiuudistus

Case

Oscar Software: Oscarin arvoinen brändiuudistus
Lue lisää

Extron: Muoviteollisuuden tulevaisuus tarvitsee Arkkitehteja

Case

Extron: Muoviteollisuuden tulevaisuus tarvitsee Arkkitehteja
Lue lisää

AGCO Power: Voimaa muutokseen

Case

AGCO Power: Voimaa muutokseen
Lue lisää

Paljon onnea 20-vuotias Kauppakeskus Arabia!

Case

Paljon onnea 20-vuotias Kauppakeskus Arabia!
Lue lisää

Cloudpermit Oy:n Lupapiste: Kun kriteerit ovat korkealla, käyttäjäkokemus ratkaisee

Case

Cloudpermit Oy:n Lupapiste: Kun kriteerit ovat korkealla, käyttäjäkokemus ratkaisee
Lue lisää

Vesivek: Asiakaslehti on tehokas tapa tavoittaa oikeat ihmiset

Case

Vesivek: Asiakaslehti on tehokas tapa tavoittaa oikeat ihmiset
Lue lisää

Lakea: Monimuotoinen yhteistyö

Case

Lakea: Monimuotoinen yhteistyö
Lue lisää

Visit Tampere: Tehokasta kotimaanmatkailun markkinointia Tampereen tahtiin

Case

Visit Tampere: Tehokasta kotimaanmatkailun markkinointia Tampereen tahtiin
Lue lisää

FinDHC: Kun kaukolämpö sai kasvot

Case

FinDHC: Kun kaukolämpö sai kasvot
Lue lisää

Långvik: Wellness verkossa

Case

Långvik: Wellness verkossa
Lue lisää

Kaso-Ovi – Myyntiä ja tunnettuutta digimarkkinoinnilla

Case

Kaso-Ovi – Myyntiä ja tunnettuutta digimarkkinoinnilla
Lue lisää