Luettavissa 3 minuutissa

Mitä tehtiin:

”Bermuda veti prosessia ammattilaisten ottein, sopivasti painetta ja ohjausta – ja toisaalta sopivalla tavalla pidettiin kädestä. Kympin arvoinen suoritus”

Miko Olkkonen, Head of esite

Koronakriisi on epäilemättä vauhdittanut digiloikkaa pakottamalla niin konttorirotat kuin koululaisetkin etätöihin, mutta kehittyneet virtuaalisuuden ja etäläsnäolon ratkaisut tekevät tuloaan myös teollisuuteen kriiseistä huolimatta. Eräs edistyneimmistä alan toimijoista on laitoksia virtualisoiva eSite, joka sai verkkosivunsa ja nipun muita markkinoinnin työkaluja uuteen uskoon juuri sopivasti pandemian alla – yhteistyössä Bermudan kanssa.

Fortum on monella alalla toimiva ja eteenpäin katsova yritys, jonka toimintatapaan kuuluvat rohkea konseptikehitys ja sisäiset startupit, jollainen myös Forumin Power and Heat Oy:n kuuluva eSite on: suuren yrityksen huipputekninen pilotti. eSiten idea on luoda esimerkiksi teollisuuslaitoksesta digitaalinen VR-malli, jota voi hyödyntää ylläpidossa, huollossa, koulutuksessa ja toiminnan kehittämisessä – muun muassa. Nyt, etäläsnäolon noustua arvoon arvaamattomaan, eSite on valmiina esittelemään palveluaan entistä useammalle. Sovellusalueita on lukuisia.

Oikea tarina oikealle yleisölle

Teknologiastartupille on tärkeää, että potentiaaliset asiakkaat oivaltavat helposti palvelun idean ja hyödyt teknologian takana. Yhteistyö Bermudan kanssa onkin lähtenyt liikkeelle kärkiviestin kiteyttämisestä ja verkkosivuston uudistamisesta uuden viestin mukaiseksi

Asiakasymmärrys ja hyvä näkemys kohderyhmistä on lähtökohtana kaikelle suunnittelulle, eikä sen syventäminen ja päivittäminen pääty koskaan. Tässäkin määritettiin ensin oleellisimmat asiakasprofiilit ja niiden myötä priorisoitiin markkinoinnin alkuvaiheen taktiikkaa ja perussivuston sisältöjä.

Keinot tilanteen ja resurssien mukaan

Start-upeilla, kuten ei tällaisella sisäisen hautomon yritysversolla, ei ole varsinkaan alussa määrättömiä budjetteja ja resursseja. Tällöin markkinoinnin ja myynnin panokset on asetettava tarkoin harkiten.

”Yrityksen pitää aina tietää, keitä se pyrkii puhuttelemaan ja tehdä joskus vaikeitakin valintoja kärkeä haettaessa ja keinoja valittaessa, sanoo Kihlakaski. ”Usein startup-yritykset ovat niin syvällä itse tuotteensa kehittämisessä, että ulkopuolinen näkökulma voi osoittautua tässä korvaamattomaksi etsittäessä metsää puilta.”

Markkinoinnin perusta

eSitelle oli alusta asti oleellista että markkinointiin pitää kehittää myös omaa kyvykkyyttä. Kun yhteistyöllä on kirkastettu hyvä näkemys potentiaalisen asiakaskunnan haasteista ja epäilyksistä, kiteytetty kärkiviesti ja tärkeimmät argumentit, luotu pohja online-presensensille ja myynnille riittävät työkalut, pitää myyntiä tukea markkinoinnin ketteryyttä kehittämällä myös omin voimin hoidettavaksi.

”Hyvä sparri- ja tukikumppani on kullanarvoinen, mutta osa asioista on kyettävä hoitaa myös itse, tähän Bermuda on antanut meille hyvät valmiudet”, sanoo Jere Luukkanen eSiten myynnistä ja designista vastaava.

eSitevr.com

Lisätietoja:

Mika Kihlakaski, strategiajohtaja & partner
Markkinointitoimisto Bermuda Oy
mika.kihlakaski@bermuda.fi
040-771 0204

Jere Luukkanen, Sales and Design Lead
eSite c/o Fortum Power and Heat Oy
jere.luukkanen@fortum.com
040-075 3707

Lue lisää asiakkaistamme

Lue yritysten kokemuksia Bermudasta ja tutustu tekemiimme projekteihin.

Case
10.08.2020
Kauppakeskukset Arabia ja Duo: brändiuudistus
Lue lisää
Case
30.06.2020
Iloa ja eteenpäin vievää voimaa sivustolle
Lue lisää
Case
25.05.2020
Sisäilmalähetti: ”Stop kurnutukselle!” – Palvelun lanseeraus tarinallistamisen keinoin
Lue lisää
Case
07.04.2020
Olkoon Voimia kanssasi – Bermuda elävöitti Pirkanmaan Voimian strategian
Lue lisää
Case
10.03.2020
Finla Työterveys Oy: Avajaiskampanja
Lue lisää
Case
27.02.2020
Wirepas uskaltaa uudistaa
Lue lisää
Case
30.10.2019
Murskaavaa ylivoimaa: Metson MX-tuotesarjan julkaisussa perhe on paras
Lue lisää
Case
01.10.2019
Bronto Skylift – korkeuksiin kurottamista
Lue lisää
Case
18.06.2019
METSO: Launch & Crush! Globaalin teknologiayrityksen uudet tuotteet ja uudet tarinat
Lue lisää
Case
05.06.2019
Andritz Hydro: myyntimateriaalit kotimaan markkinoille
Lue lisää
Case
27.05.2019
Finla Oy: Verkkosivusto ja tunnettuuden kasvattamista
Lue lisää
Case
22.02.2019
Sisäilmalähetti: Tilankäyttäjiä suojaamassa
Lue lisää
Case
30.10.2018
Nokian Raskaat Renkaat & Valtra: Snowrace ja suomalainen kylähulluus
Lue lisää
Case
04.10.2018
Husky Intelligence: kansainvälistä brändinostetta
Lue lisää
Case
10.09.2018
Tays tukisäätiö: Lahjoitussivustolla arvostetaan elämää
Lue lisää
Case
29.08.2018
TeacherGaming: Visuaalista identiteettiä etsimässä
Lue lisää
Case
01.06.2018
Injeq: Mullistavalla älyneulalla maailmalle
Lue lisää
Case
09.02.2018
Pirte: Mitattavaa työhyvinvointia
Lue lisää
Case
21.12.2017
Javasko: Vastuullisen koneenrakentajan uusi ilme
Lue lisää
Case
03.08.2017
Cargotec Kalmar: Huipputeknologiasta selkeästi
Lue lisää
Case
28.07.2017
Edupoli: verkkovertailun voittaja
Lue lisää
Case
08.06.2017
Telatek Service: heittäydy tarinoiden vietäväksi
Lue lisää
Case
27.02.2017
Visura: perheyrityksen uudet kasvot verkossa
Lue lisää
Case
17.01.2017
Nordic Caraway: maailman suurimman uusi ilme
Lue lisää
Case
22.12.2016
Kuninkaankulma: Ruokakaupan markkinointia ilman tarjouksia
Lue lisää
Case
26.10.2016
Ultimes Business Garden: Lippulaivalle sivusto
Lue lisää
Case
07.09.2016
Vilkas: kampanjoita verkkokauppojen verkkokaupalle
Lue lisää
Case
06.06.2016
Orbis: tuotekauppiaasta ratkaisevaksi kumppaniksi
Lue lisää
Case
17.05.2016
VAAO: Yksi sivusto – tuhansia käyttäjiä
Lue lisää
Case
03.02.2016
Hella: Bermuda toi valoa sisävalaisinbrändiin
Lue lisää
Case
03.02.2016
Skanska Luminary: Brändi ensin, monttu sitten
Lue lisää
Case
03.02.2016
Savox: Kypärä tulevaisuuden taistelijalle
Lue lisää
Case
03.02.2016
ISS-palvelut: Duunihoroskooppi
Lue lisää