”Kiitos onnistuneesta projektista! Voin vilpittömästi todeta, että saimme juuri sellaista materiaalia kuin haimmekin. Hyviä elämyksellisiä oivalluksia.”
Markkinointijohtaja Mari Siviranta
Hella Lighting Salossa suunnittelee ja valmistaa laadukkaita valaisimia niin liiketiloihin kuin valtameriristeilijöihinkin. Mutta miten erottautua joukosta ja kertoa kotimaisesta osaamisesta oikealla tavalla oikeille kohderyhmille? Bermuda otti brändin kiillotushaasteen vastaan intensiivisessä alle kuukauden rykäisyssä.
Koska taustatieto on kaikki kaikessa, oli kompakti kolmen hengen iskuryhmämme esittänyt Hellan väelle joukon taustakysymyksiä ja tutkinut kilpailijoiden markkinointipositiota jo ennen ensimmäistäkään työpajaa. Kun vierailimme ensi kerran Salossa projektitiimin voimin, saimme hedelmällisen työpajan tuomisina jo roppakaupalla näkemystä ja tietoa luovien ideoidemme lähtökohdiksi.
Seuraavaksi purimmekin tuomiset omalle pöydälle ja aloimme seuloa joukosta tärkeimpiä erottavia tekijöitä. Näistä jalostettiin edelleen graafikon kanssa markkinoinnillisia kärkiviestejä eri tuote- ja kohderyhmille. Lopputuloksena käsissämme oli paksu nippu erilaisia kuvitettuja ja tekstitettyjä ilmoitusesimerkkejä sekä malli verkkosivun kuljetuksesta.

Toinen työpaja Salossa sisälsi paljolti esimerkkien seinille ripustamista ja pisteyttämistä. Joukosta nousi selkeitä suosikkeja, parannusehdotuksia sekä jalostettavia ideoita. Kun suuntasimme takaisin Tampereelle, olimme jo hyvin perillä seuraavista askelista.
Loppu olikin hiomista. Suosikeiksi nousseista ehdotuksista hiottiin kaikkia miellyttävä kärki. Projektin aikana tehty positiointi- ja muu työ dokumentoitiin siistiksi paketiksi!