Luettavissa 3 minuutissa

Mitä tehtiin:

”Halusimme uudistaa markkinointiviestintäämme ja Bermuda on ollut siinä oiva yhteistyökumppani ja sparraaja. Koneiden sijaan painopiste on ihmisissä ja ihmisten tarinoissa. Bermudan toteuttamat materiaalit on vastaanotettu positiivisesti eri puolilla maailmaa ja auttavat meitä kertomaan tarjoomastamme erottuvalla tavalla.”

Tiina Tausta, Marketing Manager, Metso Minerals

Louhos- ja kivenmurskausalalla on pitkät perinteet, mutta monen perinteikkään B2B-teknologian alan tavoin sitäkin vaivaa tietynlainen konservatiivisuus. Markkinoinnin ja viestinnän tyyli on ollut usein varsin teknologia- ja tuotelähtöinen. Metso halusi uudistaa markkinointiviestintäänsä.  Toimme ihmiset ja tekijät merkittäväksi osaksi Metson kerrontaa, jolloin raudanlujan teknologian hyödyt tulevat konkreettisemmin esiin tekijöiden arjen kautta. Mielestämme Metson strategiaa tukevat tavoitteet, kuten myynnin kulman kääntäminen tuotemyynnistä palvelumyyntiin, jälleenmyyntiverkostojen aktivointi tai ominaisuuksien kääntäminen hyödyiksi toteutuvat suunnittelemissamme markkinointikonsepteissa hyvin.

Crush and go!
Kivenmurskausta liikuteltavin ratkaisuin.

Yhteisenä tehtävänämme oli kokonaisen olemassa olevan mobiilin murskauslaitossarjan promoaminen. Tavoitteinamme olivat lokaalialueiden myynnin tukeminen ja Metson liikuteltavan ratkaisuportfolion tunnettuuden nostaminen.

Työlistalta löytyivät erottavien tekijöiden määrittäminen, luovan ratkaisun lähtökohtien kirkastaminen, näihin pohjaava markkinointikonsepti, kampanjasisällöt, lanseerausvideo, esite sekä myyntipresentaatio. Niiden pohjalta syntyivät myös landing-sivun sisällöt metso.comiin. Kävimme tamperelaisen kuvaustiimin kanssa kuvausmatkalla Norjassa erään Metson asiakkaan luona. Samalla kuvasimme myös materiaalia referenssitarinaan. Lanseerausvideosta tuli mielestämme yksi Bermudan parhaista tuotoksista, vaikka olosuhteiden vuoksi muuttuneet kuvausaikataulut olivat aika ajoin varsin haastavia ja tilanteet yllätyksellisiä.

https://www.metso.com/products/crushing-plants/portable/

Perfect match!

Kivenmurskauksessa on kyse kovista voimista ja pienistä marginaaleista. Silloin tuotannon katkeamattomuuden lisäksi myös turvallisuustekijät ovat tärkeässä roolissa. Kivi on arvaamaton ja anteeksiantamaton materiaali – ajoittain lohkareet muodostavat tukkeita, joiden avaamiseen turvallisin ja tehokkain vaihtoehto on Metson Rock Breaker. Se on ohjattava ”iskuvasara”, jonka avulla linjan tukkeet voidaan purkaa turvallisesti.

Kampanjan tavoitteena oli aktivoida myyntiä ja jälleenmyyjäverkostoa tuomalla Rock Breakerin kiistattomat hyödyt esiin bundle-kampanjan ja samaistuttavan tarinan muodossa. Tarinan lähtökohdaksi valittiin alusta asti luonnolliselta tuntunut vaihtoehto, jossa ratkaisun otsikko linkittyi erilaisiin merkityksiin. Syntyi omasta työstään ylpeän ammattilaisen minitarina, jossa vaikeudet voitetaan ammattitaidolla ja asenteella. Kova duuni vaatii siihen sopivat työkalut, ja Metsoltahan sellaiset löytyy – It’s a perfect match.

Vaikka esimerkiksi kuvauskohteet saksalaisella louhoksella olivat varsin haastavia, onnistuimme tavoittamaan jotain olennaista maailmasta, jonka työturvallisuutta ja tehokkuutta olemme lisäämässä. Rock breaker -tarinan myötä Metson kivenmurskaussegmentti sai uuden, alalla erottuvan kerronnan suunnan. Uudet tarinat odottavat!

Lue lisää asiakkaistamme

Lue yritysten kokemuksia Bermudasta ja tutustu tekemiimme projekteihin.

Case
05.06.2019
Andritz Hydro: myyntimateriaalit kotimaan markkinoille
Lue lisää
Case
27.05.2019
Finla Oy: Verkkosivusto ja tunnettuuden kasvattamista
Lue lisää
Case
22.02.2019
Sisäilmalähetti: Tilankäyttäjiä suojaamassa
Lue lisää
Case
30.10.2018
Nokian Raskaat Renkaat & Valtra: Snowrace ja suomalainen kylähulluus
Lue lisää
Case
04.10.2018
Husky Intelligence: kansainvälistä brändinostetta
Lue lisää
Case
10.09.2018
Tays tukisäätiö: Lahjoitussivustolla arvostetaan elämää
Lue lisää
Case
29.08.2018
TeacherGaming: Visuaalista identiteettiä etsimässä
Lue lisää
Case
01.06.2018
Injeq: Mullistavalla älyneulalla maailmalle
Lue lisää
Case
09.02.2018
Pirte: Mitattavaa työhyvinvointia
Lue lisää
Case
18.01.2018
Etelän Kebab House: Legendaarisen ravintolan uusi aika
Lue lisää
Case
21.12.2017
Javasko: Vastuullisen koneenrakentajan uusi ilme
Lue lisää
Case
05.08.2017
Wirepas lunastaa lupauksia
Lue lisää
Case
03.08.2017
Cargotec Kalmar: Huipputeknologiasta selkeästi
Lue lisää
Case
28.07.2017
Edupoli: verkkovertailun voittaja
Lue lisää
Case
08.06.2017
Telatek Service: heittäydy tarinoiden vietäväksi
Lue lisää
Case
27.02.2017
Visura: perheyrityksen uudet kasvot verkossa
Lue lisää
Case
17.01.2017
Nordic Caraway: maailman suurimman uusi ilme
Lue lisää
Case
22.12.2016
Kuninkaankulma: Ruokakaupan markkinointia ilman tarjouksia
Lue lisää
Case
26.10.2016
Ultimes Business Garden: Lippulaivalle sivusto
Lue lisää
Case
07.09.2016
Vilkas: kampanjoita verkkokauppojen verkkokaupalle
Lue lisää
Case
06.06.2016
Orbis: tuotekauppiaasta ratkaisevaksi kumppaniksi
Lue lisää
Case
17.05.2016
VAAO: Yksi sivusto – tuhansia käyttäjiä
Lue lisää
Case
03.02.2016
Hella: Bermuda toi valoa sisävalaisinbrändiin
Lue lisää
Case
03.02.2016
Skanska Luminary: Brändi ensin, monttu sitten
Lue lisää
Case
03.02.2016
Savox: Kypärä tulevaisuuden taistelijalle
Lue lisää
Case
03.02.2016
ISS-palvelut: Duunihoroskooppi
Lue lisää