Luettavissa 3 minuutissa

Mitä tehtiin:

”Halusimme uudistaa markkinointiviestintäämme ja Bermuda on ollut siinä oiva yhteistyökumppani ja sparraaja. Koneiden sijaan painopiste on ihmisissä ja ihmisten tarinoissa. Bermudan toteuttamat materiaalit on vastaanotettu positiivisesti eri puolilla maailmaa ja auttavat meitä kertomaan tarjoomastamme erottuvalla tavalla.”

Tiina Tausta, Marketing Manager, Metso Minerals

Louhos- ja kivenmurskausalalla on pitkät perinteet, mutta monen perinteikkään B2B-teknologian alan tavoin sitäkin vaivaa tietynlainen konservatiivisuus. Markkinoinnin ja viestinnän tyyli on ollut usein varsin teknologia- ja tuotelähtöinen. Metso halusi uudistaa markkinointiviestintäänsä.  Toimme ihmiset ja tekijät merkittäväksi osaksi Metson kerrontaa, jolloin raudanlujan teknologian hyödyt tulevat konkreettisemmin esiin tekijöiden arjen kautta. Mielestämme Metson strategiaa tukevat tavoitteet, kuten myynnin kulman kääntäminen tuotemyynnistä palvelumyyntiin, jälleenmyyntiverkostojen aktivointi tai ominaisuuksien kääntäminen hyödyiksi toteutuvat suunnittelemissamme markkinointikonsepteissa hyvin.

Crush and go!
Kivenmurskausta liikuteltavin ratkaisuin.

Yhteisenä tehtävänämme oli kokonaisen olemassa olevan mobiilin murskauslaitossarjan promoaminen. Tavoitteinamme olivat lokaalialueiden myynnin tukeminen ja Metson liikuteltavan ratkaisuportfolion tunnettuuden nostaminen.

Työlistalta löytyivät erottavien tekijöiden määrittäminen, luovan ratkaisun lähtökohtien kirkastaminen, näihin pohjaava markkinointikonsepti, kampanjasisällöt, lanseerausvideo, esite sekä myyntipresentaatio. Niiden pohjalta syntyivät myös landing-sivun sisällöt metso.comiin. Kävimme tamperelaisen kuvaustiimin kanssa kuvausmatkalla Norjassa erään Metson asiakkaan luona. Samalla kuvasimme myös materiaalia referenssitarinaan. Lanseerausvideosta tuli mielestämme yksi Bermudan parhaista tuotoksista, vaikka olosuhteiden vuoksi muuttuneet kuvausaikataulut olivat aika ajoin varsin haastavia ja tilanteet yllätyksellisiä.

https://www.metso.com/products/crushing-plants/portable/

Perfect match!

Kivenmurskauksessa on kyse kovista voimista ja pienistä marginaaleista. Silloin tuotannon katkeamattomuuden lisäksi myös turvallisuustekijät ovat tärkeässä roolissa. Kivi on arvaamaton ja anteeksiantamaton materiaali – ajoittain lohkareet muodostavat tukkeita, joiden avaamiseen turvallisin ja tehokkain vaihtoehto on Metson Rock Breaker. Se on ohjattava ”iskuvasara”, jonka avulla linjan tukkeet voidaan purkaa turvallisesti.

Kampanjan tavoitteena oli aktivoida myyntiä ja jälleenmyyjäverkostoa tuomalla Rock Breakerin kiistattomat hyödyt esiin bundle-kampanjan ja samaistuttavan tarinan muodossa. Tarinan lähtökohdaksi valittiin alusta asti luonnolliselta tuntunut vaihtoehto, jossa ratkaisun otsikko linkittyi erilaisiin merkityksiin. Syntyi omasta työstään ylpeän ammattilaisen minitarina, jossa vaikeudet voitetaan ammattitaidolla ja asenteella. Kova duuni vaatii siihen sopivat työkalut, ja Metsoltahan sellaiset löytyy – It’s a perfect match.

Vaikka esimerkiksi kuvauskohteet saksalaisella louhoksella olivat varsin haastavia, onnistuimme tavoittamaan jotain olennaista maailmasta, jonka työturvallisuutta ja tehokkuutta olemme lisäämässä. Rock breaker -tarinan myötä Metson kivenmurskaussegmentti sai uuden, alalla erottuvan kerronnan suunnan. Uudet tarinat odottavat!

Lue lisää asiakkaistamme

Lue yritysten kokemuksia Bermudasta ja tutustu tekemiimme projekteihin.

Case
04.05.2022
AGCO Power: Voimaa muutokseen
Lue lisää
Case
02.05.2022
Paljon onnea 20-vuotias Kauppakeskus Arabia!
Lue lisää
Case
13.04.2022
Cloudpermit Oy:n Lupapiste: Kun kriteerit ovat korkealla, käyttäjäkokemus ratkaisee
Lue lisää
Case
29.03.2022
Vesivek: Asiakaslehti on tehokas tapa tavoittaa oikeat ihmiset
Lue lisää
Case
02.02.2022
Lakea: Monimuotoinen yhteistyö
Lue lisää
Case
25.01.2022
Visit Tampere: Tehokasta kotimaanmatkailun markkinointia Tampereen tahtiin
Lue lisää
Case
09.11.2021
FinDHC: Kun kaukolämpö sai kasvot
Lue lisää
Case
21.05.2021
Långvik: Wellness verkossa
Lue lisää
Case
05.03.2021
Kaso-Ovi – myyntiä ja tunnettuutta digimarkkinoinnilla
Lue lisää
Case
02.03.2021
Pintos: Brändinostetta uusilla kuvilla ja viesteillä
Lue lisää
Case
27.01.2021
Tampereen kaupunki: Tavara-aseman siirto
Lue lisää
Case
03.11.2020
Treon: Tuotevideot täyttämään puuttuva palanen IoT-firman viestintään
Lue lisää