Luettavissa 3 minuutissa

Mitä tehtiin:

Lopputuloksena on tyylikäs ja moderni sivusto, joka osoittaa miksi Nordic Caraway on #1 kuminan tuotannossa.

Nordic Caraway on suomalainen yritys joka valmistaa kuminaa. Kumina (eli “caraway” jota ei tule sekoittaa juustokuminaan “cumin”) on sarjakukkaiskasvi. Sen siemeniä käytetään mm. mausteissa, ruoissa, alkoholeissa ja kosmetiikkatuotteissa. Kuminan siemenistä voi jauhaa eri karkeuksia, ne voi käyttää kokonaisena tai jalostaa öljyksi.

Suomessa kuminan viljely kattaa nykypäivänä yli 20 000 hehtaaria, joten voinee siis sanoa kyseessä olevan ISO BISNES. Näitä asioita emme tienneet kuminasta ennen tätä projektia. Nordic Caraway on maailman suurin kuminan valmistaja, ja Bermudan tehtävänä oli tuottaa yritykselle markkinajohtajan arvoiset verkkosivut ja esite.

Päässä kumisee

Bermuda tuli osaksi Nordic Carawayn tarinaa, kun teimme kärkiviestit, tone-of-voicen sekä ilmeen, joiden pohjalta uusi sivusto ja esite luotiin. Projektin aikana ymmärrys asiakkuudesta voimistui voimistumistaan – viimeistään siinä kohtaa kun pääsimme vierailemaan Nordic Carawayn lajissaan maailman suurimmalla tehtaalla, jossa kuminan tuoksu täytti kaikki aistit. Oli kiinnostava nähdä miten kuminaa, joka on päällisin puolin vaatimaton, pystytään hyödyntämään niin monella eri tapaa.

Ensin tuli sivusto

Lähtökohdat sivuston suunnittelussa oli luoda Nordic Carawayn tarinan ja toiminnan ympärille tyylikäs kokonaisuus. Paras ratkaisu tähän oli one-pager sivusto, eli kaikki asia yhdellä skrollattavalla sivulla. Johtavana kuminan tuottajana pysyminen vaatii tarkan seulontaprosessin ja tasaisen laadun. Tästä syystä oli myös tärkeä tuoda se esille sivustolla. Sivusto ja sen sisältö jäljittelevät kuminan elinkaarta, lähtien pelloilta jatkuen siementen käsittelyyn tehtaalla ja lopuksi niiden jalostuminen tuotteeksi.

Koska 99 % kuminasta lähtee Suomesta maailmalle, tehtiin sivusto englanniksi. Koko projektiryhmän kesken käydyn brainstormauksen myötä löimme lukkoon kärkiviestin: “Focus On Flavour”, joka tiivistää Nordic Carawayn ja kuminan olemuksen yhteen kuminantuoksuiseen ytimeen.

Lopputuloksena on tyylikäs ja moderni sivusto, joka osoittaa miksi Nordic Caraway on #1 kuminan tuotannossa.

Painettu sana pitää pintansa

Sivuston löydettyä muotonsa oli seuraava askel luoda esite, jota jaetaan messuilla ja vastaavissa tapahtumissa asiakkaille ja kumina-entusiasteille. Esitteen suunnittelu oli suoraviivaista, sillä sen rakenne pysyi samana kuin sivustolla. Printin asettamat rajoitteet voivat olla sekä uhka että mahdollisuus. Sivustoa ei voi millään monistaa esitteeseen yksi yhteen vaan printille pitää löytää oma jujunsa, säilyttäen sama ilme sivuston kanssa. Taklasimme haasteet ansiokkaasti.

Esite ja sivusto tukevat toisiaan – ja onhan se hienoa hypistellä valmista tuotetta kätösissään. Esitteen avatessa voi lähes haistaa kuminan leijailevan tuoksun ja kuvitella itsensä kesäiselle kuminapellolle. Painettu sana pitää pintansa.

Käy tutustumassa sivustoon: www.nordiccaraway.fi

Lue lisää asiakkaistamme

Lue yritysten kokemuksia Bermudasta ja tutustu tekemiimme projekteihin.

Case
21.05.2021
Långvik: Wellness verkossa
Lue lisää
Case
05.03.2021
Kaso-Ovi – myyntiä ja tunnettuutta digimarkkinoinnilla
Lue lisää
Case
02.03.2021
Pintos: Brändinostetta uusilla kuvilla ja viesteillä
Lue lisää
Case
27.01.2021
Tampereen kaupunki: Tavara-aseman siirto
Lue lisää
Case
03.11.2020
Treon: Tuotevideot täyttämään puuttuva palanen IoT-firman viestintään
Lue lisää
Case
13.10.2020
Visiot todeksi videolla
Lue lisää
Case
05.10.2020
Mahdoton mahdolliseksi: Kreaten brändin kirkastus oli rosoinen ja rouhea
Lue lisää
Case
28.09.2020
Haarla: Raaka osaaminen on parhaimmillaan taidetta
Lue lisää
Case
10.08.2020
Kauppakeskukset Arabia ja Duo: brändiuudistus
Lue lisää
Case
30.06.2020
Iloa ja eteenpäin vievää voimaa sivustolle
Lue lisää
Case
25.05.2020
Sisäilmalähetti: ”Stop kurnutukselle!” – Palvelun lanseeraus tarinallistamisen keinoin
Lue lisää
Case
13.05.2020
Fortum: Teollisuuden digimurroksen vauhdittajat
Lue lisää