”Tässähän se meidän strategia on – ihmisten kielellä!”

Matliisa Lehtinen, viestintäsuunnittelija

Pirkanmaan Voimia pitää huolta siitä, että pirkanmaalaisilla koululaisista eläkeläisiin on ravitsevaa ruokaa ja siistit, toimivat tilat. Pitääkseen palvelunsa tehokkaana ja kilpailukykyisenä myös tulevaisuuden myllerryksissä on yritys laatinut strategian, jossa tähyillään lähivuosiin uudenlaisina hyvinvoinnin lähettiläinä. Mutta miten kertoa strategiasta ymmärrettävästi ja ytimekkäästi henkilöstölle niin, että jokainen voimialainen voi allekirjoittaa sen? Bermudan videotuotanto riensi apuun.

Bermudan ja Pirkanmaan Voimian yhteistyö yltää vuosien taakse ja on pitänyt sisällään monenlaista ulkomainoskampanjoista nimen uudistamiseen. Animaatiovideo uuden strategian esittelemiseksi ja käytäntöön jalkauttamiseksi oli kuitenkin jotakin uutta. Lähtökohtana toimi Voimian jo aiemmin toisen yhteistyökumppaninsa kanssa toteuttama herkullisen värikäs ja yksityiskohtainen strategiakuva, jossa voimialaiset hyvinvoinnin lähettiläät seikkailevat erilaisissa käytännön tilanteissa asiakkaiden parissa.

”Kuva sinänsä sai jo mielikuvituksen liikkeelle”, kertoo projektissa käsikirjoittajana toiminut copywriter Timo Tuomola. ”Hahmojen ja tilanteiden suhteen oli suorastaan runsaudenpulaa.”

Animaatiolla arjen sankareista

Kerronnan välineeksi päätettiin ilmeikkään spiikkerin lämmöllä lukema tarina, jossa konsulttikieli ja bisnesjargon saivat väistyä maanläheisen kerronnan tieltä. Kertomus kuvitettiin yhteistyössä Bermudan seinänaapuri Karu Filmsin kanssa animoimalla strategiakuvan elementtejä. Katsojalle esitellään reilussa parissa minuutissa mistä Pirkanmaan Voimia tulee ja minne se on menossa – ja miten jokainen voi työpäivän mittaan tekemillään valinnoilla vaikuttaa strategian toteutumiseen.

Ihmisten kielellä maaliin

Vuodenvaihteen tienoilla projektitiimi oli kiireinen käsikirjoituksen hiomisessa, spiikin ohjaamisessa ja visuaalisten ideoiden kehittelyssä. Tiivistäminen oli tärkeää, mutta video ei saisi silti olla hengästyttävän täynnä asiaa.

”Hienointa oli, kun eri palaset – spiikki, animaatio ja musiikki – saatiin yhteen ja nähtiin, miten video toimii kokonaisuutena”, kokonaisuuden naruja Bermudalla näpeissään pidellyt projektipäällikkö Anni Ylinen hehkuttaa. ”Nyt lopputulos sai hymyn huulille.”

Myös asiakas oli tyytyväinen ja vilpittömiä kehuja on kuulunut organisaation eri tasoilta. Parhaiten ehkä tavoitteeseen pääsystä kieli silti Voimian viestintäsuunnittelija Matliisa Lehtisen huudahdus heti käsikirjoituksen valmistuttua: ”Tässähän se meidän strategia on – ihmisten kielellä!”

Käy katsomassa myös Pirkanmaan Voimialle tekemämme sivusto ja tutustumassa Voimian toimintaan! https://voimia.fi/

Lue lisää asiakkaistamme

Lue yritysten kokemuksia Bermudasta ja tutustu tekemiimme projekteihin.

Finla Työterveys: 16 myyttiä työterveydestä

Blogi

Finla Työterveys: 16 myyttiä työterveydestä
Lue lisää

Oscar Software: Oscarin arvoinen brändiuudistus

Case

Oscar Software: Oscarin arvoinen brändiuudistus
Lue lisää

Extron: Muoviteollisuuden tulevaisuus tarvitsee Arkkitehteja

Case

Extron: Muoviteollisuuden tulevaisuus tarvitsee Arkkitehteja
Lue lisää

AGCO Power: Voimaa muutokseen

Case

AGCO Power: Voimaa muutokseen
Lue lisää

Paljon onnea 20-vuotias Kauppakeskus Arabia!

Case

Paljon onnea 20-vuotias Kauppakeskus Arabia!
Lue lisää

Cloudpermit Oy:n Lupapiste: Kun kriteerit ovat korkealla, käyttäjäkokemus ratkaisee

Case

Cloudpermit Oy:n Lupapiste: Kun kriteerit ovat korkealla, käyttäjäkokemus ratkaisee
Lue lisää

Vesivek: Asiakaslehti on tehokas tapa tavoittaa oikeat ihmiset

Case

Vesivek: Asiakaslehti on tehokas tapa tavoittaa oikeat ihmiset
Lue lisää

Lakea: Monimuotoinen yhteistyö

Case

Lakea: Monimuotoinen yhteistyö
Lue lisää

Visit Tampere: Tehokasta kotimaanmatkailun markkinointia Tampereen tahtiin

Case

Visit Tampere: Tehokasta kotimaanmatkailun markkinointia Tampereen tahtiin
Lue lisää

FinDHC: Kun kaukolämpö sai kasvot

Case

FinDHC: Kun kaukolämpö sai kasvot
Lue lisää

Långvik: Wellness verkossa

Case

Långvik: Wellness verkossa
Lue lisää

Kaso-Ovi – Myyntiä ja tunnettuutta digimarkkinoinnilla

Case

Kaso-Ovi – Myyntiä ja tunnettuutta digimarkkinoinnilla
Lue lisää