Luettavissa 2 minuutissa

Mitä tehtiin:

”Tässähän se meidän strategia on – ihmisten kielellä!”

– Matliisa Lehtinen, viestintäsuunnittelija

Pirkanmaan Voimia pitää huolta siitä, että pirkanmaalaisilla koululaisista eläkeläisiin on ravitsevaa ruokaa ja siistit, toimivat tilat. Pitääkseen palvelunsa tehokkaana ja kilpailukykyisenä myös tulevaisuuden myllerryksissä on yritys laatinut strategian, jossa tähyillään lähivuosiin uudenlaisina hyvinvoinnin lähettiläinä. Mutta miten kertoa strategiasta ymmärrettävästi ja ytimekkäästi henkilöstölle niin, että jokainen voimialainen voi allekirjoittaa sen? Bermudan videotuotanto riensi apuun.

Bermudan ja Pirkanmaan Voimian yhteistyö yltää vuosien taakse ja on pitänyt sisällään monenlaista ulkomainoskampanjoista nimen uudistamiseen. Animaatiovideo uuden strategian esittelemiseksi ja käytäntöön jalkauttamiseksi oli kuitenkin jotakin uutta. Lähtökohtana toimi Voimian jo aiemmin toisen yhteistyökumppaninsa kanssa toteuttama herkullisen värikäs ja yksityiskohtainen strategiakuva, jossa voimialaiset hyvinvoinnin lähettiläät seikkailevat erilaisissa käytännön tilanteissa asiakkaiden parissa.

”Kuva sinänsä sai jo mielikuvituksen liikkeelle”, kertoo projektissa käsikirjoittajana toiminut copywriter Timo Tuomola. ”Hahmojen ja tilanteiden suhteen oli suorastaan runsaudenpulaa.”

Animaatiolla arjen sankareista

Kerronnan välineeksi päätettiin ilmeikkään spiikkerin lämmöllä lukema tarina, jossa konsulttikieli ja bisnesjargon saivat väistyä maanläheisen kerronnan tieltä. Kertomus kuvitettiin yhteistyössä Bermudan seinänaapuri Karu Filmsin kanssa animoimalla strategiakuvan elementtejä. Katsojalle esitellään reilussa parissa minuutissa mistä Pirkanmaan Voimia tulee ja minne se on menossa – ja miten jokainen voi työpäivän mittaan tekemillään valinnoilla vaikuttaa strategian toteutumiseen.

Ihmisten kielellä maaliin

Vuodenvaihteen tienoilla projektitiimi oli kiireinen käsikirjoituksen hiomisessa, spiikin ohjaamisessa ja visuaalisten ideoiden kehittelyssä. Tiivistäminen oli tärkeää, mutta video ei saisi silti olla hengästyttävän täynnä asiaa.

”Hienointa oli, kun eri palaset – spiikki, animaatio ja musiikki – saatiin yhteen ja nähtiin, miten video toimii kokonaisuutena”, kokonaisuuden naruja Bermudalla näpeissään pidellyt projektipäällikkö Anni Ylinen hehkuttaa. ”Nyt lopputulos sai hymyn huulille.”

Myös asiakas oli tyytyväinen ja vilpittömiä kehuja on kuulunut organisaation eri tasoilta. Parhaiten ehkä tavoitteeseen pääsystä kieli silti Voimian viestintäsuunnittelija Matliisa Lehtisen huudahdus heti käsikirjoituksen valmistuttua: ”Tässähän se meidän strategia on – ihmisten kielellä!”

Käy katsomassa myös Pirkanmaan Voimialle tekemämme sivusto ja tutustumassa Voimian toimintaan! https://voimia.fi/

Lue lisää asiakkaistamme

Lue yritysten kokemuksia Bermudasta ja tutustu tekemiimme projekteihin.

Case
10.08.2020
Kauppakeskukset Arabia ja Duo: brändiuudistus
Lue lisää
Case
30.06.2020
Iloa ja eteenpäin vievää voimaa sivustolle
Lue lisää
Case
25.05.2020
Sisäilmalähetti: ”Stop kurnutukselle!” – Palvelun lanseeraus tarinallistamisen keinoin
Lue lisää
Case
13.05.2020
Fortum: Teollisuuden digimurroksen vauhdittajat
Lue lisää
Case
10.03.2020
Finla Työterveys Oy: Avajaiskampanja
Lue lisää
Case
27.02.2020
Wirepas uskaltaa uudistaa
Lue lisää
Case
30.10.2019
Murskaavaa ylivoimaa: Metson MX-tuotesarjan julkaisussa perhe on paras
Lue lisää
Case
01.10.2019
Bronto Skylift – korkeuksiin kurottamista
Lue lisää
Case
18.06.2019
METSO: Launch & Crush! Globaalin teknologiayrityksen uudet tuotteet ja uudet tarinat
Lue lisää
Case
05.06.2019
Andritz Hydro: myyntimateriaalit kotimaan markkinoille
Lue lisää
Case
27.05.2019
Finla Oy: Verkkosivusto ja tunnettuuden kasvattamista
Lue lisää
Case
22.02.2019
Sisäilmalähetti: Tilankäyttäjiä suojaamassa
Lue lisää
Case
30.10.2018
Nokian Raskaat Renkaat & Valtra: Snowrace ja suomalainen kylähulluus
Lue lisää
Case
04.10.2018
Husky Intelligence: kansainvälistä brändinostetta
Lue lisää
Case
10.09.2018
Tays tukisäätiö: Lahjoitussivustolla arvostetaan elämää
Lue lisää
Case
29.08.2018
TeacherGaming: Visuaalista identiteettiä etsimässä
Lue lisää
Case
01.06.2018
Injeq: Mullistavalla älyneulalla maailmalle
Lue lisää
Case
09.02.2018
Pirte: Mitattavaa työhyvinvointia
Lue lisää
Case
21.12.2017
Javasko: Vastuullisen koneenrakentajan uusi ilme
Lue lisää
Case
03.08.2017
Cargotec Kalmar: Huipputeknologiasta selkeästi
Lue lisää
Case
28.07.2017
Edupoli: verkkovertailun voittaja
Lue lisää
Case
08.06.2017
Telatek Service: heittäydy tarinoiden vietäväksi
Lue lisää
Case
27.02.2017
Visura: perheyrityksen uudet kasvot verkossa
Lue lisää
Case
17.01.2017
Nordic Caraway: maailman suurimman uusi ilme
Lue lisää
Case
22.12.2016
Kuninkaankulma: Ruokakaupan markkinointia ilman tarjouksia
Lue lisää
Case
26.10.2016
Ultimes Business Garden: Lippulaivalle sivusto
Lue lisää
Case
07.09.2016
Vilkas: kampanjoita verkkokauppojen verkkokaupalle
Lue lisää
Case
06.06.2016
Orbis: tuotekauppiaasta ratkaisevaksi kumppaniksi
Lue lisää
Case
17.05.2016
VAAO: Yksi sivusto – tuhansia käyttäjiä
Lue lisää
Case
03.02.2016
Hella: Bermuda toi valoa sisävalaisinbrändiin
Lue lisää
Case
03.02.2016
Skanska Luminary: Brändi ensin, monttu sitten
Lue lisää
Case
03.02.2016
Savox: Kypärä tulevaisuuden taistelijalle
Lue lisää
Case
03.02.2016
ISS-palvelut: Duunihoroskooppi
Lue lisää