Luettavissa 2 minuutissa

Mitä tehtiin:

”Tässähän se meidän strategia on – ihmisten kielellä!”

– Matliisa Lehtinen, viestintäsuunnittelija

Pirkanmaan Voimia pitää huolta siitä, että pirkanmaalaisilla koululaisista eläkeläisiin on ravitsevaa ruokaa ja siistit, toimivat tilat. Pitääkseen palvelunsa tehokkaana ja kilpailukykyisenä myös tulevaisuuden myllerryksissä on yritys laatinut strategian, jossa tähyillään lähivuosiin uudenlaisina hyvinvoinnin lähettiläinä. Mutta miten kertoa strategiasta ymmärrettävästi ja ytimekkäästi henkilöstölle niin, että jokainen voimialainen voi allekirjoittaa sen? Bermudan videotuotanto riensi apuun.

Bermudan ja Pirkanmaan Voimian yhteistyö yltää vuosien taakse ja on pitänyt sisällään monenlaista ulkomainoskampanjoista nimen uudistamiseen. Animaatiovideo uuden strategian esittelemiseksi ja käytäntöön jalkauttamiseksi oli kuitenkin jotakin uutta. Lähtökohtana toimi Voimian jo aiemmin toisen yhteistyökumppaninsa kanssa toteuttama herkullisen värikäs ja yksityiskohtainen strategiakuva, jossa voimialaiset hyvinvoinnin lähettiläät seikkailevat erilaisissa käytännön tilanteissa asiakkaiden parissa.

”Kuva sinänsä sai jo mielikuvituksen liikkeelle”, kertoo projektissa käsikirjoittajana toiminut copywriter Timo Tuomola. ”Hahmojen ja tilanteiden suhteen oli suorastaan runsaudenpulaa.”

Animaatiolla arjen sankareista

Kerronnan välineeksi päätettiin ilmeikkään spiikkerin lämmöllä lukema tarina, jossa konsulttikieli ja bisnesjargon saivat väistyä maanläheisen kerronnan tieltä. Kertomus kuvitettiin yhteistyössä Bermudan seinänaapuri Karu Filmsin kanssa animoimalla strategiakuvan elementtejä. Katsojalle esitellään reilussa parissa minuutissa mistä Pirkanmaan Voimia tulee ja minne se on menossa – ja miten jokainen voi työpäivän mittaan tekemillään valinnoilla vaikuttaa strategian toteutumiseen.

Ihmisten kielellä maaliin

Vuodenvaihteen tienoilla projektitiimi oli kiireinen käsikirjoituksen hiomisessa, spiikin ohjaamisessa ja visuaalisten ideoiden kehittelyssä. Tiivistäminen oli tärkeää, mutta video ei saisi silti olla hengästyttävän täynnä asiaa.

”Hienointa oli, kun eri palaset – spiikki, animaatio ja musiikki – saatiin yhteen ja nähtiin, miten video toimii kokonaisuutena”, kokonaisuuden naruja Bermudalla näpeissään pidellyt projektipäällikkö Anni Ylinen hehkuttaa. ”Nyt lopputulos sai hymyn huulille.”

Myös asiakas oli tyytyväinen ja vilpittömiä kehuja on kuulunut organisaation eri tasoilta. Parhaiten ehkä tavoitteeseen pääsystä kieli silti Voimian viestintäsuunnittelija Matliisa Lehtisen huudahdus heti käsikirjoituksen valmistuttua: ”Tässähän se meidän strategia on – ihmisten kielellä!”

Käy katsomassa myös Pirkanmaan Voimialle tekemämme sivusto ja tutustumassa Voimian toimintaan! https://voimia.fi/

Lue lisää asiakkaistamme

Lue yritysten kokemuksia Bermudasta ja tutustu tekemiimme projekteihin.

Case
21.05.2021
Långvik: Wellness verkossa
Lue lisää
Case
05.03.2021
Kaso-Ovi – myyntiä ja tunnettuutta digimarkkinoinnilla
Lue lisää
Case
02.03.2021
Pintos: Brändinostetta uusilla kuvilla ja viesteillä
Lue lisää
Case
27.01.2021
Tampereen kaupunki: Tavara-aseman siirto
Lue lisää
Case
03.11.2020
Treon: Tuotevideot täyttämään puuttuva palanen IoT-firman viestintään
Lue lisää
Case
13.10.2020
Visiot todeksi videolla
Lue lisää
Case
05.10.2020
Mahdoton mahdolliseksi: Kreaten brändin kirkastus oli rosoinen ja rouhea
Lue lisää
Case
28.09.2020
Haarla: Raaka osaaminen on parhaimmillaan taidetta
Lue lisää
Case
10.08.2020
Kauppakeskukset Arabia ja Duo: brändiuudistus
Lue lisää
Case
30.06.2020
Iloa ja eteenpäin vievää voimaa sivustolle
Lue lisää
Case
25.05.2020
Sisäilmalähetti: ”Stop kurnutukselle!” – Palvelun lanseeraus tarinallistamisen keinoin
Lue lisää
Case
13.05.2020
Fortum: Teollisuuden digimurroksen vauhdittajat
Lue lisää