Kun rakennat, Pintos toimittaa työmaallesi ne tuotteet, jotka pitävät rakenteet kasassa. Pintos valmistaa raudoitteita sekä betonivalutarvikkeita, mutta tunnettuja ovat myös rautakaupan hyllyltä löytyvät sinivalkoiset naula- ja ruuvipaketit.

Bermuda on tehnyt Pintoksen kanssa yhteistyötä vuodesta 2018 saakka. Silloin aloitimme mm. asiakasprofiilien määrittelyllä, kärkiviestien pohdinnalla ja sivustouudistuksella.

Pintos kehittyy vauhdilla. Innovatiiviset ja älykkäät raudoiteratkaisut ovatkin tehneet yrityksestä alan pioneerin. Siksi markkinoinninkin on hyvä pysyä kehityksen mukana ja uudistua samaan tahtiin. Vuonna 2020 palasimme parin vuoden takaisiin suunnitelmiimme pohtimaan, kuinka brändiä kohennetaan entisestään tasolle, jolle se ansaitusti kuuluu.

Yhteisen työskentelyn pohjalta Bermuda suunnitteli uudet viestit sekä bränditasolle että kohderyhmäkohtaisesti. Niitä voidaan hyödyntää monipuolisesti viestinnässä ja markkinoinnissa. Päätimme myös uudistaa yrityksen kuvamaailmaa, jotta visuaalinen ilme palvelisi brändiä online-puolella sekä printissä.

Kuvien merkitys viestinnässä

Kuvasimme Pintoksen tuotteita uudenlaisella ja persoonallisella tyylillä, jotta saimme uutta visuaalista sisältöä sekä bränditason viestintään että tuoteryhmäkohtaiseen markkinointiin. Valokuvaajana käytimme Matti Immosta, jolla on kokenutta silmää etenkin valon ja värien käyttämiseen tehostekeinona.

Kuvamaailmaan haluttiin tuotteidemme lisäksi sekä Pintoksen punaista että sinistä brändiväriä. Lopputulokset viestivät laatua ja todistavat alan edelläkävijyyttä.

– Jaakko Reunanen, kehityspäällikkö

Uudet tuotokset välittömästi käyttöön

Pääsimme hyödyntämään sekä uusia kuvia että uusia tekstisisältöjä välittömästi mm. web-sivuston visuaalisessa päivityksessä, panostaen etenkin vierailluimpaan sivuun eli etusivuun. Uutta sisältöä käytettiin myös online-mainonnan ja some-kanavien ulkoasussa sekä printtimainonnan template-suunnittelussa.

Innovatiivisuutta myös piirrosten muodossa

Valokuva- ja videomateriaalin lisäksi loimme uutta myös piirrosten muodossa. Pintos lähestyi asiakkaitaan printtimuotoisella postikortti-suoramainontakampanjalla, joten graafikkomme Rebekka Orbinski piirsi tiettyjen uutuustuotteiden ympärille luovat sisällöt, ja copywriter Joona Valkeala kirjoitti kuviin soveltuvat teksit. Samat kuvamateriaalit julkaistiin myös Pintoksen some-kanavissa aina printtikampanjaviikoilla. Lisää tulossa vielä kevään aikana.

Yritysten on tärkeä pohtia, millainen merkitys brändille on siinä, että omaan kuvamateriaaliin panostetaan. Bermuda vakiosuositus onkin, että ei käytettäisi kuvapankkikuvia, vaan luodaan omaa ja sillä tavalla ainutlaatuista sekä erottuvaa kuvamateriaalia markkinointiin sekä viestintään.

Millä tavalla sinun yrityksesi voisi erottua kilpailijoista visuaalisesti?

Ota yhteyttä ja keskustellaan, millä tavalla voisimme päivittää brändiäsi sen ansaitsemalleen tasolle.

Lue lisää asiakkaistamme

Lue yritysten kokemuksia Bermudasta ja tutustu tekemiimme projekteihin.

Brändi pukeutuu juhlaan

Case

Brändi pukeutuu juhlaan
Lue lisää

Finla Työterveys: 16 myyttiä työterveydestä

Case

Finla Työterveys: 16 myyttiä työterveydestä
Lue lisää

Oscar Software: Oscarin arvoinen brändiuudistus

Case

Oscar Software: Oscarin arvoinen brändiuudistus
Lue lisää

Extron: Muoviteollisuuden tulevaisuus tarvitsee Arkkitehteja

Case

Extron: Muoviteollisuuden tulevaisuus tarvitsee Arkkitehteja
Lue lisää

AGCO Power: Voimaa muutokseen

Case

AGCO Power: Voimaa muutokseen
Lue lisää

Paljon onnea 20-vuotias Kauppakeskus Arabia!

Case

Paljon onnea 20-vuotias Kauppakeskus Arabia!
Lue lisää

Cloudpermit Oy:n Lupapiste: Kun kriteerit ovat korkealla, käyttäjäkokemus ratkaisee

Case

Cloudpermit Oy:n Lupapiste: Kun kriteerit ovat korkealla, käyttäjäkokemus ratkaisee
Lue lisää

Vesivek: Asiakaslehti on tehokas tapa tavoittaa oikeat ihmiset

Case

Vesivek: Asiakaslehti on tehokas tapa tavoittaa oikeat ihmiset
Lue lisää

Lakea: Monimuotoinen yhteistyö

Case

Lakea: Monimuotoinen yhteistyö
Lue lisää

Visit Tampere: Tehokasta kotimaanmatkailun markkinointia Tampereen tahtiin

Case

Visit Tampere: Tehokasta kotimaanmatkailun markkinointia Tampereen tahtiin
Lue lisää

FinDHC: Kun kaukolämpö sai kasvot

Case

FinDHC: Kun kaukolämpö sai kasvot
Lue lisää

Långvik: Wellness verkossa

Case

Långvik: Wellness verkossa
Lue lisää