Kun rakennat, Pintos toimittaa työmaallesi ne tuotteet, jotka pitävät rakenteet kasassa. Pintos valmistaa raudoitteita sekä betonivalutarvikkeita, mutta tunnettuja ovat myös rautakaupan hyllyltä löytyvät sinivalkoiset naula- ja ruuvipaketit.

Bermuda on tehnyt Pintoksen kanssa yhteistyötä vuodesta 2018 saakka. Silloin aloitimme mm. asiakasprofiilien määrittelyllä, kärkiviestien pohdinnalla ja sivustouudistuksella.

Pintos kehittyy vauhdilla. Innovatiiviset ja älykkäät raudoiteratkaisut ovatkin tehneet yrityksestä alan pioneerin. Siksi markkinoinninkin on hyvä pysyä kehityksen mukana ja uudistua samaan tahtiin. Vuonna 2020 palasimme parin vuoden takaisiin suunnitelmiimme pohtimaan, kuinka brändiä kohennetaan entisestään tasolle, jolle se ansaitusti kuuluu.

Yhteisen työskentelyn pohjalta Bermuda suunnitteli uudet viestit sekä bränditasolle että kohderyhmäkohtaisesti. Niitä voidaan hyödyntää monipuolisesti viestinnässä ja markkinoinnissa. Päätimme myös uudistaa yrityksen kuvamaailmaa, jotta visuaalinen ilme palvelisi brändiä online-puolella sekä printissä.

Kuvien merkitys viestinnässä

Kuvasimme Pintoksen tuotteita uudenlaisella ja persoonallisella tyylillä, jotta saimme uutta visuaalista sisältöä sekä bränditason viestintään että tuoteryhmäkohtaiseen markkinointiin. Valokuvaajana käytimme Matti Immosta, jolla on kokenutta silmää etenkin valon ja värien käyttämiseen tehostekeinona.

Kuvamaailmaan haluttiin tuotteidemme lisäksi sekä Pintoksen punaista että sinistä brändiväriä. Lopputulokset viestivät laatua ja todistavat alan edelläkävijyyttä.
– Jaakko Reunanen, kehityspäällikkö

Uudet tuotokset välittömästi käyttöön

Pääsimme hyödyntämään sekä uusia kuvia että uusia tekstisisältöjä välittömästi mm. web-sivuston visuaalisessa päivityksessä, panostaen etenkin vierailluimpaan sivuun eli etusivuun. Uutta sisältöä käytettiin myös online-mainonnan ja some-kanavien ulkoasussa sekä printtimainonnan template-suunnittelussa.

Innovatiivisuutta myös piirrosten muodossa

Valokuva- ja videomateriaalin lisäksi loimme uutta myös piirrosten muodossa. Pintos lähestyi asiakkaitaan printtimuotoisella postikortti-suoramainontakampanjalla, joten graafikkomme Rebekka Orbinski piirsi tiettyjen uutuustuotteiden ympärille luovat sisällöt, ja copywriter Joona Valkeala kirjoitti kuviin soveltuvat teksit. Samat kuvamateriaalit julkaistiin myös Pintoksen some-kanavissa aina printtikampanjaviikoilla. Lisää tulossa vielä kevään aikana.

Yritysten on tärkeä pohtia, millainen merkitys brändille on siinä, että omaan kuvamateriaaliin panostetaan. Bermuda vakiosuositus onkin, että ei käytettäisi kuvapankkikuvia, vaan luodaan omaa ja sillä tavalla ainutlaatuista sekä erottuvaa kuvamateriaalia markkinointiin sekä viestintään.

Millä tavalla sinun yrityksesi voisi erottua kilpailijoista visuaalisesti?

Ota yhteyttä ja keskustellaan, millä tavalla voisimme päivittää brändiäsi sen ansaitsemalleen tasolle.

Lue lisää asiakkaistamme

Lue yritysten kokemuksia Bermudasta ja tutustu tekemiimme projekteihin.

Case
05.03.2021
Kaso-Ovi – myyntiä ja tunnettuutta digimarkkinoinnilla
Lue lisää
Case
27.01.2021
Tampereen kaupunki: Tavara-aseman siirto
Lue lisää
Case
03.11.2020
Treon: Tuotevideot täyttämään puuttuva palanen IoT-firman viestintään
Lue lisää
Case
13.10.2020
Visiot todeksi videolla
Lue lisää
Case
05.10.2020
Mahdoton mahdolliseksi: Kreaten brändin kirkastus oli rosoinen ja rouhea
Lue lisää
Case
28.09.2020
Haarla: Raaka osaaminen on parhaimmillaan taidetta
Lue lisää
Case
10.08.2020
Kauppakeskukset Arabia ja Duo: brändiuudistus
Lue lisää
Case
30.06.2020
Iloa ja eteenpäin vievää voimaa sivustolle
Lue lisää
Case
25.05.2020
Sisäilmalähetti: ”Stop kurnutukselle!” – Palvelun lanseeraus tarinallistamisen keinoin
Lue lisää
Case
13.05.2020
Fortum: Teollisuuden digimurroksen vauhdittajat
Lue lisää
Case
07.04.2020
Olkoon Voimia kanssasi – Bermuda elävöitti Pirkanmaan Voimian strategian
Lue lisää
Case
10.03.2020
Finla Työterveys Oy: Avajaiskampanja
Lue lisää