Halusimme päästä keskustelemaan asiakkaiden kanssa siitä, miten voimme ratkaista heidän ongelmiaan. Videon avulla todensimme, mitä voimme asiakkaan vuoksi tehdä. Pystymme myös toistamaan tätä viestiä eri kanavissa.

Matti Tiitinen, Sales Director, Valtra

Vaikka usein toisin väitetään, osoittautuu useamman kokin sekoittama soppa joskus paremmaksi. Näin oli ainakin Finavian, Valtran, Nesteen, Nokian Renkaiden ja Vammasin jäätävän näyttävässä The Runway Snowbot -hankkeessa, jossa lumi pöllysi kuskittomien aurojen tieltä Ivalon lentokentällä. Kun visio on kirkas, on tuloksenkin edessä helppo nojata taaksepäin ja nostaa tyytyväisenä jalat pöydälle.

Autonominen tulevaisuus

Jo aiemmin Valtran ja Nokian Raskaiden Renkaiden kanssa oli tehty The Snowrace -niminen video itseään ajavasta traktorista. Nyt Valtran Sales Director Matti Tiitinen ehdotti Bermudalle uuden, entistä kunnianhimoisemman yhteistyökonseptin kuvittamista: lumiaurat puhdistavat lentokentän kiitoratoja öisin – ilman kuljettajia, tietenkin.

Viisaat päät yhteen

Kaikilla osanottajilla oli Snowbot-sopassa yhtä tärkeä lusikka: Finavialla lentoasema ja lumiasiantuntijuus, Valtralla traktorit, Nesteellä uusiutuvat polttoaineet, Nokian Renkailla maailman parhaat talvirenkaat, Vammasilla kiitoratojen kunnossapitolaitteet ja Bermudalla osaaminen tarinan puhaltamisesta henkiin. Mutta miten kaikki paketoidaan yhteen videoon?

Pakkasöinä purkkiin

Kuvauspaikaksi valikoitui luminen Finavian lentokenttä Ivalossa ja kuvausajankohdaksi kaksi maaliskuista pakkaspäivää. Kuvaustyö hoidettiin jämerästi kahdessa päivässä ja kahdessa yössä siitäkin huolimatta, että huomioon oli otettava muun muassa lentoaikataulut, dronejen kuvauslupien hankinta lentokentän alueelle sekä lapsinäyttelijöiden paimentaminen. Jäiset sormet unohtuivat kuitenkin nopeasti materiaalin näkemisen jälkeen.

Mieleenjäävä tulos

Lopputuloksena syntynyttä näyttävää videota täydensivät viestinnässä käytettävä tarina ja laskeutumissivu, joka toi projektin eri palaset yhteen. Automatisoitu lumenauraus ja lentoturvallisuuden lisääminen herättivät kiinnostusta kansainvälisesti, ja automatisoidut traktorit saivat osakseen valtavat määrät ansaitsemaansa huomiota.

Tavoitteena ei ollut saada vain YouTube-katseluita. Kaikkein tärkeintä on aiheen herättämä keskustelu sekä se, että automatisoidut traktorit lumenaurauksessa ovat jääneet mieleen varteenotettavana vaihtoehtona.

Tommi Sani, Bermuda, luova johtaja

Tyytyväistä myhäilyä

Jokaisella osapuolella oli syytä tyytyväisyyteen, ja Bermudan luova johtaja Tommi Sani kuvaileekin hanketta yhdeksi hienoimmista videoprojekteista, jossa on saanut olla mukana: ”Dokumentoimme ihan oikeaa tarinaa ja tulevaisuuden mahdollisuuksia. Erityisen hyvin jäi mieleen myös se, miten hyvin kaikki osapuolet olivat projektissa mukana. Jokaisesta yrityksestä oli mukana ihmisiä kuvauspaikalla ja haastateltavana. Sitä täytyy arvostaa.”

Lue lisää asiakkaistamme

Lue yritysten kokemuksia Bermudasta ja tutustu tekemiimme projekteihin.

Finla Työterveys: 16 myyttiä työterveydestä

Blogi

Finla Työterveys: 16 myyttiä työterveydestä
Lue lisää

Oscar Software: Oscarin arvoinen brändiuudistus

Case

Oscar Software: Oscarin arvoinen brändiuudistus
Lue lisää

Extron: Muoviteollisuuden tulevaisuus tarvitsee Arkkitehteja

Case

Extron: Muoviteollisuuden tulevaisuus tarvitsee Arkkitehteja
Lue lisää

AGCO Power: Voimaa muutokseen

Case

AGCO Power: Voimaa muutokseen
Lue lisää

Paljon onnea 20-vuotias Kauppakeskus Arabia!

Case

Paljon onnea 20-vuotias Kauppakeskus Arabia!
Lue lisää

Cloudpermit Oy:n Lupapiste: Kun kriteerit ovat korkealla, käyttäjäkokemus ratkaisee

Case

Cloudpermit Oy:n Lupapiste: Kun kriteerit ovat korkealla, käyttäjäkokemus ratkaisee
Lue lisää

Vesivek: Asiakaslehti on tehokas tapa tavoittaa oikeat ihmiset

Case

Vesivek: Asiakaslehti on tehokas tapa tavoittaa oikeat ihmiset
Lue lisää

Lakea: Monimuotoinen yhteistyö

Case

Lakea: Monimuotoinen yhteistyö
Lue lisää

Visit Tampere: Tehokasta kotimaanmatkailun markkinointia Tampereen tahtiin

Case

Visit Tampere: Tehokasta kotimaanmatkailun markkinointia Tampereen tahtiin
Lue lisää

FinDHC: Kun kaukolämpö sai kasvot

Case

FinDHC: Kun kaukolämpö sai kasvot
Lue lisää

Långvik: Wellness verkossa

Case

Långvik: Wellness verkossa
Lue lisää

Kaso-Ovi – Myyntiä ja tunnettuutta digimarkkinoinnilla

Case

Kaso-Ovi – Myyntiä ja tunnettuutta digimarkkinoinnilla
Lue lisää