Luettavissa 2 minuutissa

Mitä tehtiin:

Halusimme päästä keskustelemaan asiakkaiden kanssa siitä, miten voimme ratkaista heidän ongelmiaan. Videon avulla todensimme, mitä voimme asiakkaan vuoksi tehdä. Pystymme myös toistamaan tätä viestiä eri kanavissa.

Matti Tiitinen, Sales Director, Valtra

Vaikka usein toisin väitetään, osoittautuu useamman kokin sekoittama soppa joskus paremmaksi. Näin oli ainakin Finavian, Valtran, Nesteen, Nokian Renkaiden ja Vammasin jäätävän näyttävässä The Runway Snowbot -hankkeessa, jossa lumi pöllysi kuskittomien aurojen tieltä Ivalon lentokentällä. Kun visio on kirkas, on tuloksenkin edessä helppo nojata taaksepäin ja nostaa tyytyväisenä jalat pöydälle.

Autonominen tulevaisuus

Jo aiemmin Valtran ja Nokian Raskaiden Renkaiden kanssa oli tehty The Snowrace -niminen video itseään ajavasta traktorista. Nyt Valtran Sales Director Matti Tiitinen ehdotti Bermudalle uuden, entistä kunnianhimoisemman yhteistyökonseptin kuvittamista: lumiaurat puhdistavat lentokentän kiitoratoja öisin – ilman kuljettajia, tietenkin.

Viisaat päät yhteen

Kaikilla osanottajilla oli Snowbot-sopassa yhtä tärkeä lusikka: Finavialla lentoasema ja lumiasiantuntijuus, Valtralla traktorit, Nesteellä uusiutuvat polttoaineet, Nokian Renkailla maailman parhaat talvirenkaat, Vammasilla kiitoratojen kunnossapitolaitteet ja Bermudalla osaaminen tarinan puhaltamisesta henkiin. Mutta miten kaikki paketoidaan yhteen videoon?

Pakkasöinä purkkiin

Kuvauspaikaksi valikoitui luminen Finavian lentokenttä Ivalossa ja kuvausajankohdaksi kaksi maaliskuista pakkaspäivää. Kuvaustyö hoidettiin jämerästi kahdessa päivässä ja kahdessa yössä siitäkin huolimatta, että huomioon oli otettava muun muassa lentoaikataulut, dronejen kuvauslupien hankinta lentokentän alueelle sekä lapsinäyttelijöiden paimentaminen. Jäiset sormet unohtuivat kuitenkin nopeasti materiaalin näkemisen jälkeen.

Mieleenjäävä tulos

Lopputuloksena syntynyttä näyttävää videota täydensivät viestinnässä käytettävä tarina ja laskeutumissivu, joka toi projektin eri palaset yhteen. Automatisoitu lumenauraus ja lentoturvallisuuden lisääminen herättivät kiinnostusta kansainvälisesti, ja automatisoidut traktorit saivat osakseen valtavat määrät ansaitsemaansa huomiota.

Tavoitteena ei ollut saada vain YouTube-katseluita. Kaikkein tärkeintä on aiheen herättämä keskustelu sekä se, että automatisoidut traktorit lumenaurauksessa ovat jääneet mieleen varteenotettavana vaihtoehtona.
– Tommi, luova johtaja

Tyytyväistä myhäilyä

Jokaisella osapuolella oli syytä tyytyväisyyteen, ja Bermudan luova johtaja Tommi Sani kuvaileekin hanketta yhdeksi hienoimmista videoprojekteista, jossa on saanut olla mukana: ”Dokumentoimme ihan oikeaa tarinaa ja tulevaisuuden mahdollisuuksia. Erityisen hyvin jäi mieleen myös se, miten hyvin kaikki osapuolet olivat projektissa mukana. Jokaisesta yrityksestä oli mukana ihmisiä kuvauspaikalla ja haastateltavana. Sitä täytyy arvostaa.”

Lue lisää asiakkaistamme

Lue yritysten kokemuksia Bermudasta ja tutustu tekemiimme projekteihin.

Case
02.03.2021
Pintos: Brändinostetta uusilla kuvilla ja viesteillä
Lue lisää
Case
27.01.2021
Tampereen kaupunki: Tavara-aseman siirto
Lue lisää
Case
03.11.2020
Treon: Tuotevideot täyttämään puuttuva palanen IoT-firman viestintään
Lue lisää
Case
05.10.2020
Mahdoton mahdolliseksi: Kreaten brändin kirkastus oli rosoinen ja rouhea
Lue lisää
Case
28.09.2020
Haarla: Raaka osaaminen on parhaimmillaan taidetta
Lue lisää
Case
10.08.2020
Kauppakeskukset Arabia ja Duo: brändiuudistus
Lue lisää
Case
30.06.2020
Iloa ja eteenpäin vievää voimaa sivustolle
Lue lisää
Case
25.05.2020
Sisäilmalähetti: ”Stop kurnutukselle!” – Palvelun lanseeraus tarinallistamisen keinoin
Lue lisää
Case
13.05.2020
Fortum: Teollisuuden digimurroksen vauhdittajat
Lue lisää
Case
07.04.2020
Olkoon Voimia kanssasi – Bermuda elävöitti Pirkanmaan Voimian strategian
Lue lisää
Case
10.03.2020
Finla Työterveys Oy: Avajaiskampanja
Lue lisää
Case
27.02.2020
Wirepas uskaltaa uudistaa
Lue lisää