Luettavissa 2 minuutissa

Mitä tehtiin:

Halusimme päästä keskustelemaan asiakkaiden kanssa siitä, miten voimme ratkaista heidän ongelmiaan. Videon avulla todensimme, mitä voimme asiakkaan vuoksi tehdä. Pystymme myös toistamaan tätä viestiä eri kanavissa.

Matti Tiitinen, Sales Director, Valtra

Vaikka usein toisin väitetään, osoittautuu useamman kokin sekoittama soppa joskus paremmaksi. Näin oli ainakin Finavian, Valtran, Nesteen, Nokian Renkaiden ja Vammasin jäätävän näyttävässä The Runway Snowbot -hankkeessa, jossa lumi pöllysi kuskittomien aurojen tieltä Ivalon lentokentällä. Kun visio on kirkas, on tuloksenkin edessä helppo nojata taaksepäin ja nostaa tyytyväisenä jalat pöydälle.

Autonominen tulevaisuus

Jo aiemmin Valtran ja Nokian Raskaiden Renkaiden kanssa oli tehty The Snowrace -niminen video itseään ajavasta traktorista. Nyt Valtran Sales Director Matti Tiitinen ehdotti Bermudalle uuden, entistä kunnianhimoisemman yhteistyökonseptin kuvittamista: lumiaurat puhdistavat lentokentän kiitoratoja öisin – ilman kuljettajia, tietenkin.

Viisaat päät yhteen

Kaikilla osanottajilla oli Snowbot-sopassa yhtä tärkeä lusikka: Finavialla lentoasema ja lumiasiantuntijuus, Valtralla traktorit, Nesteellä uusiutuvat polttoaineet, Nokian Renkailla maailman parhaat talvirenkaat, Vammasilla kiitoratojen kunnossapitolaitteet ja Bermudalla osaaminen tarinan puhaltamisesta henkiin. Mutta miten kaikki paketoidaan yhteen videoon?

Pakkasöinä purkkiin

Kuvauspaikaksi valikoitui luminen Finavian lentokenttä Ivalossa ja kuvausajankohdaksi kaksi maaliskuista pakkaspäivää. Kuvaustyö hoidettiin jämerästi kahdessa päivässä ja kahdessa yössä siitäkin huolimatta, että huomioon oli otettava muun muassa lentoaikataulut, dronejen kuvauslupien hankinta lentokentän alueelle sekä lapsinäyttelijöiden paimentaminen. Jäiset sormet unohtuivat kuitenkin nopeasti materiaalin näkemisen jälkeen.

Mieleenjäävä tulos

Lopputuloksena syntynyttä näyttävää videota täydensivät viestinnässä käytettävä tarina ja laskeutumissivu, joka toi projektin eri palaset yhteen. Automatisoitu lumenauraus ja lentoturvallisuuden lisääminen herättivät kiinnostusta kansainvälisesti, ja automatisoidut traktorit saivat osakseen valtavat määrät ansaitsemaansa huomiota.

Tavoitteena ei ollut saada vain YouTube-katseluita. Kaikkein tärkeintä on aiheen herättämä keskustelu sekä se, että automatisoidut traktorit lumenaurauksessa ovat jääneet mieleen varteenotettavana vaihtoehtona.
– Tommi, luova johtaja

Tyytyväistä myhäilyä

Jokaisella osapuolella oli syytä tyytyväisyyteen, ja Bermudan luova johtaja Tommi Sani kuvaileekin hanketta yhdeksi hienoimmista videoprojekteista, jossa on saanut olla mukana: ”Dokumentoimme ihan oikeaa tarinaa ja tulevaisuuden mahdollisuuksia. Erityisen hyvin jäi mieleen myös se, miten hyvin kaikki osapuolet olivat projektissa mukana. Jokaisesta yrityksestä oli mukana ihmisiä kuvauspaikalla ja haastateltavana. Sitä täytyy arvostaa.”

Lue lisää asiakkaistamme

Lue yritysten kokemuksia Bermudasta ja tutustu tekemiimme projekteihin.

Case
05.10.2020
Mahdoton mahdolliseksi: Kreaten brändin kirkastus oli rosoinen ja rouhea
Lue lisää
Case
28.09.2020
Haarla: Raaka osaaminen on parhaimmillaan taidetta
Lue lisää
Case
10.08.2020
Kauppakeskukset Arabia ja Duo: brändiuudistus
Lue lisää
Case
30.06.2020
Iloa ja eteenpäin vievää voimaa sivustolle
Lue lisää
Case
25.05.2020
Sisäilmalähetti: ”Stop kurnutukselle!” – Palvelun lanseeraus tarinallistamisen keinoin
Lue lisää
Case
13.05.2020
Fortum: Teollisuuden digimurroksen vauhdittajat
Lue lisää
Case
07.04.2020
Olkoon Voimia kanssasi – Bermuda elävöitti Pirkanmaan Voimian strategian
Lue lisää
Case
10.03.2020
Finla Työterveys Oy: Avajaiskampanja
Lue lisää
Case
27.02.2020
Wirepas uskaltaa uudistaa
Lue lisää
Case
30.10.2019
Murskaavaa ylivoimaa: Metson MX-tuotesarjan julkaisussa perhe on paras
Lue lisää
Case
01.10.2019
Bronto Skylift – korkeuksiin kurottamista
Lue lisää
Case
18.06.2019
METSO: Launch & Crush! Globaalin teknologiayrityksen uudet tuotteet ja uudet tarinat
Lue lisää
Case
05.06.2019
Andritz Hydro: myyntimateriaalit kotimaan markkinoille
Lue lisää
Case
27.05.2019
Finla Oy: Verkkosivusto ja tunnettuuden kasvattamista
Lue lisää
Case
22.02.2019
Sisäilmalähetti: Tilankäyttäjiä suojaamassa
Lue lisää
Case
30.10.2018
Nokian Raskaat Renkaat & Valtra: Snowrace ja suomalainen kylähulluus
Lue lisää
Case
04.10.2018
Husky Intelligence: kansainvälistä brändinostetta
Lue lisää
Case
10.09.2018
Tays tukisäätiö: Lahjoitussivustolla arvostetaan elämää
Lue lisää
Case
29.08.2018
TeacherGaming: Visuaalista identiteettiä etsimässä
Lue lisää
Case
01.06.2018
Injeq: Mullistavalla älyneulalla maailmalle
Lue lisää
Case
09.02.2018
Pirte: Mitattavaa työhyvinvointia
Lue lisää
Case
21.12.2017
Javasko: Vastuullisen koneenrakentajan uusi ilme
Lue lisää
Case
03.08.2017
Cargotec Kalmar: Huipputeknologiasta selkeästi
Lue lisää
Case
28.07.2017
Edupoli: verkkovertailun voittaja
Lue lisää
Case
08.06.2017
Telatek Service: heittäydy tarinoiden vietäväksi
Lue lisää
Case
27.02.2017
Visura: perheyrityksen uudet kasvot verkossa
Lue lisää
Case
17.01.2017
Nordic Caraway: maailman suurimman uusi ilme
Lue lisää
Case
22.12.2016
Kuninkaankulma: Ruokakaupan markkinointia ilman tarjouksia
Lue lisää
Case
26.10.2016
Ultimes Business Garden: Lippulaivalle sivusto
Lue lisää
Case
07.09.2016
Vilkas: kampanjoita verkkokauppojen verkkokaupalle
Lue lisää
Case
06.06.2016
Orbis: tuotekauppiaasta ratkaisevaksi kumppaniksi
Lue lisää
Case
17.05.2016
VAAO: Yksi sivusto – tuhansia käyttäjiä
Lue lisää
Case
03.02.2016
Hella: Bermuda toi valoa sisävalaisinbrändiin
Lue lisää
Case
03.02.2016
Skanska Luminary: Brändi ensin, monttu sitten
Lue lisää
Case
03.02.2016
Savox: Kypärä tulevaisuuden taistelijalle
Lue lisää
Case
03.02.2016
ISS-palvelut: Duunihoroskooppi
Lue lisää