Tapaamme Bermudan kanssa vähintään kerran kuussa ja kehitämme markkinoinnin osa-alueita pala palalta eteenpäin. Bermudalta saa monipuolisesti apua ja näkemystä sekä akuutteihin markkinointitarpeisiin että pitkäaikaisempaan ja strategisempaan suunnitteluun.
Jani Moberg, toimitusjohtaja
Tamperelainen Sisäilmalähetti Oy tuottaa väliaikaista suojaamispalvelua silloin, kun tilankäyttäjien täytyy pysyä väliaikaisesti vanhoissa, sisäilmaongelmaisissa tiloissa. Palveluun kuuluu konseptin mukainen viestintä sekä ratkaisut, joilla mahdollistetaan tilojen väliaikainen käyttö. Sisäilmalähetti Oy ja sen emoyhtiö Sandbox Oy ovat olleet asiakkainamme vuodesta 2015 saakka.

Sivuston optimointia ilman massiivista uudistusta
Sisäilmalähetti on erinomainen esimerkki siitä, että nettisivuja voi – ja pitää – uudistaa jatkuvasti, ja optimointia voi tehdä myös ilman suurta tai kallista uudistusta. Olemme kehittäneet sivustoa eteenpäin pienissä osissa, ja sivusto-optimointi on perustunut etenkin käyttäjädataan. Olemme päättäneet sivustomuutoksista esimerkiksi Hotjar-kuumakarttaseurannan, Google Analytiikan ja online-kampanjoiden tulosten kautta. Toki jotkut muutokset voivat perustua myös mielipiteisiin, mutta lähtökohtaisesti muutoksilla on aina jokin konkreettinen peruste taustalla.
B2B-yrityksen some-mainonta
B2B-yrityksen some-presenssi voi usein tuntua haastavalta, ja tässäkin tapauksessa asiakaskunta koostuu julkisen sektorin tarkasti rajatusta kohderyhmästä. Sisällöllä ja mainonnan kohdennuksilla on kuitenkin suuri merkitys siihen, kuinka yleisö saavuttaa yrityksen somessa. Vuonna 2018 aloitimme maksullisen online-mainonnan Sisäilmalähetin Facebookissa ja LinkedInissä. Referenssicase-tekstien lisäksi aloitimme myös blogiartikkelituotantoa, jotta kohderyhmälle löytyisi sivustolta enemmän merkityksellistä sisältöä. Sisäilmalähetti haluaa erottua etenkin palveluunsa liittyvässä viestinnässä, joten teimme aiheesta kolmen blogin sarjan, jota mainostimme.
Kannattiko sivuston optimointi sekä some-mainonta? Edelliseen vuoteen verrattuna:
- Sivuston kävijämäärä kasvoi 102 %
- Sivustosessioiden määrä kasvoi 77 %
- Sivukatselujen määrä kasvoi 46 %
*Google Analytics-vertailu: 2017 vs 2018
Printtiä myynnin tueksi

Online-mainonnan tukena on ollut myös perinteinen printti. Suunnittelimme Sisäilmalähetin kanssa kilpailutukseen liittyvän Ostajan oppaan vuonna 2017. Vuonna 2018 alkaen olemme edistäneet oppaan levitystä personoiduilla printti-suoramarkkinointikampajoilla, ja sitä tukevalla online-mainonnalla.
“Nämä suorakampanjat ovat varmasti vaikuttaneet valtakunnalliseen tunnettuuteemme, koska tuntuu, että meistä ollaan yhä useammin kuultu aikaisemminkin eikä tarvitse myyntitilanteissa aina alusta asti selvittää, keitä olemme.”
– Julius Pesonen, Operatiivinen johtaja
Messuideoinnissa mukana
Bermuda oli mukana myös vuoden 2018 Sisäilmapajan ideoinnissa, jonne suunnittelimme “Sika Säkissä” -teeman sekä siihen liittyvän messuilmeen.
“Selkeän teeman ansiosta meillä oli messustandilla hyvä puheenaihe, jonka ympärille saimme paljon keskustelua messuvierailijoiden kanssa. Tämä oli ehdottomasti parempi lähestymistapa, kuin että osallistuu messuille vain ns. muodon vuoksi.”
– Mika Heino, Palveluvastaava

Työnantajamielikuvan nostattamista rekrymarkkinoinnilla
Kun Sisäilmalähetillä tuli tarve löytää uusi työntekijä, toteutimme yhdessä rekryvideon. Videolla halusimme kertoa työstä, mutta myös tutustuttaa työnhakijaa Sisäilmalähetin tiloihin ja tuleviin työkavereihin.
Bermudan näkökulmasta parasta yhteistyössämme on ehdottomasti yhdessä ideointi sekä sisällön jatkuva kehittäminen. Tekeminen on myös hyvin ketterää, eli tehdään eikä ihmetellä!