”Kokemus on opettanut, mikä toimii ja mikä ei toimi verkkokaupan perustamisessa. Bermudan avustuksella muotoiltujen viestien välityksellä voimme nyt neuvoa asiakkaitamme innostavammin ja madaltaa näin heidän kynnystään ryhtyä verkkokauppiaaksi.”
Toimitusjohtaja Markku Korkiakoski
Tamperelaisen Vilkas Groupin verkkokauppapalveluita käyttää jo kolmasosa Suomen aktiivisista verkkokaupoista, mikä tekee Vilkkaasta markkinajohtajan Suomessa. Parikymmentä vuotta alalla on myös opettanut, mitä verkkokaupan pystyttämisessä kannattaa oikeasti ottaa huomioon. Mutta miten tietoa ja innostusta saa jaettua oikeaan aikaan niin, että kynnys verkossa myymiseen alenee entisestään?
Trial-kirjeet
Vilkas tarjoaa alustalleen kuukauden ilmaisen kokeiluajan. Jotta aika tulisi hyödynnettyä tehokkaasti, vastaanottaa potentiaalinen verkkokauppias kokeiluajan kuluessa joukon sähköpostivinkkejä tehokkaaseen verkossa myymiseen. Bermuda uudisti nämä kirjeet visuaalisesti raikkaiksi, ajoitukseltaan tehokkaiksi ja sisällöltään innostaviksi. Oman verkkokaupan kehittämisvinkkejä tukee joka viestistä löytyvä henkilökohtainen sisäänkirjautumislinkki.
Some-kampanja
Toinen projekti piti sisällään Suomessa ja Ruotsissa toteutettavat sosiaalisen median kampanjat, joissa potentiaalisia kauppiaita innostettiin ryhtymään myymään verkossa. Kampanjat kohdennettiin miehille ja naisille ja vastaavasti kärkenä oli joko tarvike- tai vaatekauppa omilla laskeutumissivuillaan.

Tulokset
Trial-viestien tavoite oli kasvattaa kokeiluajan jälkeen tilausta jatkavien määrää nykyisestä. Aika näyttää vaikutukset siihen, mutta kahdeksan ajanmukaisen ja innostavan viestin johdonmukainen sarja parantaa joka tapauksessa laatumielikuvaa ja käytettävyyttä.
Some-kampanja toi kohtuullisella rahallisella panostuksella näkyvyyttä yli 150 000 silmäparille sekä Suomessa että Ruotsissa. Vierailijat vilkas.fi ja vilkasgroup.se –sivustoilla nousivat 45 %. Tämänkin kampanjan välitön hyöty oli Vilkas-brändin tuominen tunnetuksi niin Suomessa kuin Ruotsissakin.
Kampanjoiden lisäksi valokuvasimme syksyllä 2017 Vilkas-henkilöstöä toimistolla ja kirjoitimme uutta sisältöä nettisivustolle.
Tutustu vuoden 2016 kampanjasivuihin:
Vilkas.fi/omatarvikekauppa
Vilkas.fi/omavaatekauppa