Luettavissa 2 minuutissa

Mitä tehtiin:

Kokemus on opettanut, mikä toimii ja mikä ei toimi verkkokaupan perustamisessa. Bermudan avustuksella muotoiltujen viestien välityksellä voimme nyt neuvoa asiakkaitamme innostavammin ja madaltaa näin heidän kynnystään ryhtyä verkkokauppiaaksi.

Toimitusjohtaja Markku Korkiakoski

Tamperelaisen Vilkas Groupin verkkokauppapalveluita käyttää jo kolmasosa Suomen aktiivisista verkkokaupoista, mikä tekee Vilkkaasta markkinajohtajan Suomessa. Parikymmentä vuotta alalla on myös opettanut, mitä verkkokaupan pystyttämisessä kannattaa oikeasti ottaa huomioon. Mutta miten tietoa ja innostusta saa jaettua oikeaan aikaan niin, että kynnys verkossa myymiseen alenee entisestään?

Trial-kirjeet

Vilkas tarjoaa alustalleen kuukauden ilmaisen kokeiluajan. Jotta aika tulisi hyödynnettyä tehokkaasti, vastaanottaa potentiaalinen verkkokauppias kokeiluajan kuluessa joukon sähköpostivinkkejä tehokkaaseen verkossa myymiseen. Bermuda uudisti nämä kirjeet visuaalisesti raikkaiksi, ajoitukseltaan tehokkaiksi ja sisällöltään innostaviksi. Oman verkkokaupan kehittämisvinkkejä tukee joka viestistä löytyvä henkilökohtainen sisäänkirjautumislinkki.

Some-kampanja

Toinen projekti piti sisällään Suomessa ja Ruotsissa toteutettavat sosiaalisen median kampanjat, joissa potentiaalisia kauppiaita innostettiin ryhtymään myymään verkossa. Kampanjat kohdennettiin miehille ja naisille ja vastaavasti kärkenä oli joko tarvike- tai vaatekauppa omilla laskeutumissivuillaan.

Tulokset

Trial-viestien tavoite oli kasvattaa kokeiluajan jälkeen tilausta jatkavien määrää nykyisestä. Aika näyttää vaikutukset siihen, mutta kahdeksan ajanmukaisen ja innostavan viestin johdonmukainen sarja parantaa joka tapauksessa laatumielikuvaa ja käytettävyyttä.

Some-kampanja toi kohtuullisella rahallisella panostuksella näkyvyyttä yli 150 000 silmäparille sekä Suomessa että Ruotsissa. Vierailijat vilkas.fi ja vilkasgroup.se –sivustoilla nousivat 45 %. Tämänkin kampanjan välitön hyöty oli Vilkas-brändin tuominen tunnetuksi niin Suomessa kuin Ruotsissakin.

Kampanjoiden lisäksi valokuvasimme syksyllä 2017 Vilkas-henkilöstöä toimistolla ja kirjoitimme uutta sisältöä nettisivustolle.

Tutustu vuoden 2016 kampanjasivuihin:
Vilkas.fi/omatarvikekauppa
Vilkas.fi/omavaatekauppa

Lue lisää asiakkaistamme

Lue yritysten kokemuksia Bermudasta ja tutustu tekemiimme projekteihin.

Case
04.05.2022
AGCO Power: Voimaa muutokseen
Lue lisää
Case
02.05.2022
Paljon onnea 20-vuotias Kauppakeskus Arabia!
Lue lisää
Case
13.04.2022
Cloudpermit Oy:n Lupapiste: Kun kriteerit ovat korkealla, käyttäjäkokemus ratkaisee
Lue lisää
Case
29.03.2022
Vesivek: Asiakaslehti on tehokas tapa tavoittaa oikeat ihmiset
Lue lisää
Case
02.02.2022
Lakea: Monimuotoinen yhteistyö
Lue lisää
Case
25.01.2022
Visit Tampere: Tehokasta kotimaanmatkailun markkinointia Tampereen tahtiin
Lue lisää
Case
09.11.2021
FinDHC: Kun kaukolämpö sai kasvot
Lue lisää
Case
21.05.2021
Långvik: Wellness verkossa
Lue lisää
Case
05.03.2021
Kaso-Ovi – myyntiä ja tunnettuutta digimarkkinoinnilla
Lue lisää
Case
02.03.2021
Pintos: Brändinostetta uusilla kuvilla ja viesteillä
Lue lisää
Case
27.01.2021
Tampereen kaupunki: Tavara-aseman siirto
Lue lisää
Case
03.11.2020
Treon: Tuotevideot täyttämään puuttuva palanen IoT-firman viestintään
Lue lisää