Luettavissa 3 minuutissa

Mitä tehtiin:

Bermudalaisten kanssa oli mukava työskennellä, ja lopputulos on erittäin paljon meidän näköinen.

Maijastiina Visuri-Kulo

Visuran verkkosivuston ja yritysilmeen uudistuksen rakennuselementit nojasivat alusta asti vahvasti yrityksen synnyttämiin asiakasarvoihin – eli siihen, mitä Visura merkitsee pirkanmaalaisille nyt ja tulevaisuudessa. Yli 30 vuotta Pirkanmaata rakentanut yritys on kuitenkin koskettanut lähes jokaisen alueella asuvan ihmisen elämää. Visura rakentaa ja saneeraa kodeista kouluihin ja toimistotilohin sekä muihin julkisiin kiinteistöihin. Siellä missä eletään, tehdään töitä tai opiskellaan. Siksi sivustosuunnittelun keskiössä oli asiakkaan asiakas.

Mitä halusimme kertoa?

Sivuston on palveltava niin omasta kodista haaveilevia kuin myös Visuran kumppaneita, rakennuttajia, kiinteistönomistajia ja tietenkin myös heidän asiakkaitaan. Näistä lähtökohdista aloimme yhdessä etsiä sivustolle kärkiviestiä, ja kärkeen nousivat yksinkertaisuudessaan ”Elämäsi rakennukset” sekä ”Pirkanmaan rakentaja”. Myös rakenne suunniteltiin sellaiseksi, että niin rakentamisen ammattilaiset kuin koteihin tutustuvatkin löytävät etsimänsä vaivatta.

Miltä sivusto näyttää?

Kuten Visuran rakentamisen ytimessä ovat itse puolestaan puhuvat kohteet, niin meidänkin visuaalisen ilmeemme linjana oli tuoda esiin viimeistelty sekä arvokkaaksi pelkistetty lopputulos. Tärkeimmät suunnitteluelementit olivat Mikko Vareksen ottamat isot kohdekuvat sekä henkilökuvat, joita kävimme itse kuvaamassa rakenteilla olevassa As Oy Tampereen Vuoreksen Mäyränpesässä. Hyödynsimme myös kauko-ohjattavaa kuvaushelikopteria, jolla saimme sivustolle taustakuvaksi liikkuvaa panoraamaa Visuran uusista ja vanhoista kohteista.

Projektin alusta asti oli selvää, että Visuran logoa ei tulla muuttamaan. Siitä otettiinkin suunnittelun eräs kantava elementti pyöristettyihin kuvien ja nappien kulmiin, jatkaen näin logon tunnelmaa sivustolla. Sivustolle toimme selkeän typografian, jossa päädyimme Futuraan sen arvokkuuden ja geometrisuuden vuoksi. Sivuston pääväreinä toimivat Visuran brändin sininen ja valkoinen. Tukiväreiksi palettiin toimme sinisestä sävytetyt mustan ja muutaman eri harmaan. Sivuston uusi ilme on uudistuksen myötä ennen kaikkea nykyaikainen, mutta samalla myös arvokas, mikä korostaa perheyrityksen arvoja erittäin laadukkaasta rakentamisesta.

”Bermudalaisten kanssa oli mukava työskennellä, ja lopputulos on erittäin paljon meidän näköinen.”
– Maijastiina Visuri-Kulo

Miten sivusto toteutettiin?

Kun sivuston suunnittelu oli valmis, aloitettiin jokaisen verkkoprojektin kriittisin vaihe eli verkkosivuston toteutus. Sivuston koodaamisen aikana projektissa on yleensä moni asia vielä auki, kuten lopulliset kuvat ja tekstisisällöt. Teknisen toteutuksen voi tietenkin aloittaa hyvissä ajoin ennen kuin ratkaisuja lopullisista sisällöistä on tehty.

Julkaisujärjestelmäksi valittiin WordPress, joka on maailman käytetyin avoimen lähdekoodin sisällönhallintajärjestelmä. Visuran teema rakennettiin Rootsin Sagen päälle. Sage on WordPress-aloitusteema, jossa on moderneja vipuja jokaiseen lähtöön: automaattiset virheentarkastukset Javascriptille ja Sass-tyyleille, BrowserSync, koodin konkatenointi, kuvien pakkaus ja vaikka mitä. Kaikki on toki itse muokattavista esimerkiksi Sagen Gulpfilen kautta.

Toteutus saatiin aluille äärimmäisen ketterästi ja Visuran WordPress-teeman raamit saatiin nopeasti kasaan. Teema rakennettiin niin, että asiakkaan on mahdollista muokata lähes kaikkea, mitä sivustolla on nähtävissä. Tässä auttoi Advanced Custom Fields, joka on mitä mainioin lisäosa WordPress-teemoja rakentaessa.

Kun sisällönsyöttöön vaadittavat palikat olivat valmiina, aloitettiin sisällönsyöttö, johon osallistuikin lähes koko projektitiimi. Lopuksi sivuston tyylit hiottiin graafikon kanssa kuntoon.

Visuran asiakkuus- ja kehityspäällikkö Matti Frick kommentoi lopputulosta:

”Uusi ilmeemme erottuu edukseen muista rakennusalan yrityksistä, ja omilta asiakkailtamme saatu palaute on ollut positiivista. Lopputulos on erittäin paljon meidän näköinen.”

Tutustu sivustoon: www.visura.fi

Lue lisää asiakkaistamme

Lue yritysten kokemuksia Bermudasta ja tutustu tekemiimme projekteihin.

Case
03.11.2020
Treon: Tuotevideot täyttämään puuttuva palanen IoT-firman viestintään
Lue lisää
Case
13.10.2020
Visiot todeksi videolla
Lue lisää
Case
05.10.2020
Mahdoton mahdolliseksi: Kreaten brändin kirkastus oli rosoinen ja rouhea
Lue lisää
Case
28.09.2020
Haarla: Raaka osaaminen on parhaimmillaan taidetta
Lue lisää
Case
10.08.2020
Kauppakeskukset Arabia ja Duo: brändiuudistus
Lue lisää
Case
30.06.2020
Iloa ja eteenpäin vievää voimaa sivustolle
Lue lisää
Case
25.05.2020
Sisäilmalähetti: ”Stop kurnutukselle!” – Palvelun lanseeraus tarinallistamisen keinoin
Lue lisää
Case
13.05.2020
Fortum: Teollisuuden digimurroksen vauhdittajat
Lue lisää
Case
07.04.2020
Olkoon Voimia kanssasi – Bermuda elävöitti Pirkanmaan Voimian strategian
Lue lisää
Case
10.03.2020
Finla Työterveys Oy: Avajaiskampanja
Lue lisää
Case
27.02.2020
Wirepas uskaltaa uudistaa
Lue lisää
Case
30.10.2019
Murskaavaa ylivoimaa: Metson MX-tuotesarjan julkaisussa perhe on paras
Lue lisää