Bermuda – maailman tamperelaisin mainostoimisto – 

Markkinoinnin terävimmät kärjet löytyvät yhteistyössä

Vahvuudet ja erottavat tekijät, vahva identiteetti, arvot ja yrityskulttuuri, arvolupaus ja kärkiviestit – aitous. Hyvin tehty brändityö on edellytys hyvälle markkinointistrategialle. Osaamisemme ytimessä on tehdä tiivistä yhteistyötä kanssasi tärkeimpien tekijöiden löytämiseksi. Sinä tunnet yrityksesi ja asiakkaasi parhaiten, me etsimme markkinointisi kannalta tärkeimmät neulat heinäsuovasta.

Kysy oikeat kysymykset

Liiketoimintatavoitteisiin sidotut tavoitteet ohjaavat luonnollisesti myös markkinoinnin strategiaa.

Missä haluamme olla vuoden päästä? Entä kolmen vuoden? Miten onnistumista mittaamme? Onko segmentit ja kohderyhmät selkeät, miten puhuttelemme ja millä keinoin heidät tavoitamme? Näitä kysymyksiä mietitään brändityön eri vaiheissa.

Markkinointistrategiaan sisältyy tyypillisesti:

  • Tavoitteiden ja onnistumisen kriteereiden selkeyttäminen
  • Kohderyhmien ja asiakasprofiilien kirkastaminen
  • Kärkiviestien määrittely (tarvittaessa myös segmenttikohtaisesti)
  • Markkinoinnin keinojen ja kanavien sekä niiden roolien määrittely
  • Tehtävien priorisointi ja marssijärjestyksen määrittäminen
  • Kanavakohtaisten tavoitteiden ja mittareiden määrittely

Tutustu myös

Varsinkin B2B-markkinoinnissa yllättävän usein päätöksiä tehdään oletuksien ja kertyneen kokemuksen varassa. Myynnin suora vuorovaikutus asiakkaiden kanssa on kullanarvoista, mutta kaikkia muutoksia tai taustatekijöitä ei voi tunnistaa ilman päämäärätietoista ymmärryksen syventämistä.

Lue lisää

Tuotteistaminen tarkoittaa perinteisesti nimeä, logoa, visuaalista ilmettä, arvolupausta, hinnoittelua sekä tuotteen asemointia portfolion sisällä ja suhteessa kilpailijoihin. Tuote ei kuitenkaan ole vain yksittäinen yrityksen palvelun ilmentymä, vaan aina osa laajempaa asiakaskokemusta – varsinkin yritysmarkkinoinnissa.

Lue lisää

Liiketoimintamuotoilu, saavutettavuusarviointi, palveluportfolion kehittäminen, A/B-testaus – rakkaalla lapsella on monta nimeä, ja niin on palvelumuotoilullakin. Kaiken ytimessä on asiakaslähtöinen ajattelu ja rohkea toisten kenkiin astuminen.

Lue lisää

Tuloksellinen markkinointi elää hyvistä sisällöistä ja asiantuntemuksen jakamisesta, joilla asiakkaat sitoutetaan brändiin. Ihmiset, tarinat ja vahvat näkemykset kiinnostavat. Ne vain täytyy löytää – ja niille täytyy valita oikeat kanavat.

Lue lisää

Tarinan kirkastus on Bermudan tapa tehdä brändiuudistus ja löytää yrityksesi ydin – se, mikä on yrityksesi olemassaolon tarkoitus.

Lue lisää

Mikä työntekijöitä ja -hakijoita motivoi? Miksi he sitoutuisivat yritykseen? Onko tämä vain HR:n ongelma? Mitä tekemistä brändäämisellä on tämän kanssa?

Lue lisää

Etkö löydä etsimääsi?

Markkinointi ei ole aina niin yksioikoista, että oikeat ratkaisut löytyisivät suoraan kaupan hyllyltä.
Jos et siis löydä etsimääsi – tai et vaikka vielä edes tiedä, mitä etsit – anna meidän toimia oppaanasi.

Etenkin meidän Jarkko on etevä kaveri kysymään oikeat kysymykset!