
Markkinoinnin terävimmät kärjet löytyvät yhteistyössä
Vahvuudet ja erottavat tekijät, vahva identiteetti, arvot ja yrityskulttuuri, arvolupaus ja kärkiviestit – aitous. Hyvin tehty brändityö on edellytys hyvälle markkinointistrategialle. Osaamisemme ytimessä on tehdä tiivistä yhteistyötä kanssasi tärkeimpien tekijöiden löytämiseksi. Sinä tunnet yrityksesi ja asiakkaasi parhaiten, me etsimme markkinointisi kannalta tärkeimmät neulat heinäsuovasta.
Kysy oikeat kysymykset
Liiketoimintatavoitteisiin sidotut tavoitteet ohjaavat luonnollisesti myös markkinoinnin strategiaa.
Missä haluamme olla vuoden päästä? Entä kolmen vuoden? Miten onnistumista mittaamme? Onko segmentit ja kohderyhmät selkeät, miten puhuttelemme ja millä keinoin heidät tavoitamme? Näitä kysymyksiä mietitään brändityön eri vaiheissa.
Markkinointistrategiaan sisältyy tyypillisesti:
- Tavoitteiden ja onnistumisen kriteereiden selkeyttäminen
- Kohderyhmien ja asiakasprofiilien kirkastaminen
- Kärkiviestien määrittely (tarvittaessa myös segmenttikohtaisesti)
- Markkinoinnin keinojen ja kanavien sekä niiden roolien määrittely
- Tehtävien priorisointi ja marssijärjestyksen määrittäminen
- Kanavakohtaisten tavoitteiden ja mittareiden määrittely
Referenssejä
Tutustu myös
Asiakasymmärrys markkinoinnissa
Varsinkin B2B-markkinoinnissa yllättävän usein päätöksiä tehdään oletuksien ja kertyneen kokemuksen varassa. Myynnin suora vuorovaikutus asiakkaiden kanssa on kullanarvoista, mutta kaikkia muutoksia tai taustatekijöitä ei voi tunnistaa ilman päämäärätietoista ymmärryksen syventämistä.
Lue lisääB2B-tuotteistaminen ja positiointi
Tuotteistaminen tarkoittaa perinteisesti nimeä, logoa, visuaalista ilmettä, arvolupausta, hinnoittelua sekä tuotteen asemointia portfolion sisällä ja suhteessa kilpailijoihin. Tuote ei kuitenkaan ole vain yksittäinen yrityksen palvelun ilmentymä, vaan aina osa laajempaa asiakaskokemusta – varsinkin yritysmarkkinoinnissa.
Lue lisääPalvelumuotoilu ja asiakaskokemuksen kehittäminen
Liiketoimintamuotoilu, saavutettavuusarviointi, palveluportfolion kehittäminen, A/B-testaus – rakkaalla lapsella on monta nimeä, ja niin on palvelumuotoilullakin. Kaiken ytimessä on asiakaslähtöinen ajattelu ja rohkea toisten kenkiin astuminen.
Lue lisääTarinan kirkastus – brändistrategia
Tarinan kirkastus on Bermudan tapa tehdä brändiuudistus ja löytää yrityksesi ydin – se, mikä on yrityksesi olemassaolon tarkoitus.
Lue lisääTyönantajabrändi ja rekrymarkkinointi
Mikä työntekijöitä ja -hakijoita motivoi? Miksi he sitoutuisivat yritykseen? Onko tämä vain HR:n ongelma? Mitä tekemistä brändäämisellä on tämän kanssa?
Lue lisääLisää aiheesta
Etkö löydä etsimääsi?
Markkinointi ei ole aina niin yksioikoista, että oikeat ratkaisut löytyisivät suoraan kaupan hyllyltä.
Jos et siis löydä etsimääsi – tai et vaikka vielä edes tiedä, mitä etsit – anna meidän toimia oppaanasi.
Etenkin meidän Jarkko on etevä kaveri kysymään oikeat kysymykset!