
Näe metsä puilta
Tarinaa ei luoda, se löydetään. Löytöretki kohdistuu vahvuuksiin, onnistumisiin, työn tekijöihin ja kasvamiseen, uniikkeihin ratkaisuihin sekä toimintatapoihin. Sinun ja yrityksesi merkitykseen asiakkaidesi näkökulmasta. Kirkastamme yhdessä yrityksesi ytimen sekä muotoilemme sen puhuttelevaan ja brändiä määrittelevään muotoon.
Ymmärryksestä ideaan, ideasta ketterään toteutukseen
Brändiuudistuksen prosessissa sukellamme syvälle yrityksesi ja asiakkaidesi maailmaan. Syvennämme asiakasymmärrystä. Haastattelemme ja kyselemme. Haastamme nykyiset tapasi ajatella, viestiä ja toimia. Ideoimme ja yhdistelemme. Jalostamme massasta yhdessä olennaisimman ja rakennamme vankan pohjan uudelle tulevaisuuden tarinalle ja markkinoinnin strategialle.
Vuosien mittaan lukemattomia kertoja testattu työpajavetoinen metodimme yllättää tuloksillaan – aina välillä myös meidät itsemmekin.
Tarinan kirkastukseen ja brändistrategiaan sisältyy tyypillisesti:
- Kilpailijoiden benchmarkkaus
- Asiakashaastattelut ja päättäjäprofiilien selvittäminen
- Positiointi, erottavat tekijät ja kehitettävät osa-alueet
- Tarinan kulmakivet ja markkinoinnin ydinelementit
- Viestittävä ydintarina ja sen luova ratkaisu
- Slogan tai tagline
- Tone of voice -määrittely
- Visuaalinen kerronta ja tarinan kuvalliset elementit
- Kärkiviestit segmenteittäin tai kohderyhmittäin
- Raamit kanava- ja sisältöstrategialle
Referenssejä
Tutustu myös
Asiakasymmärrys markkinoinnissa
Varsinkin B2B-markkinoinnissa yllättävän usein päätöksiä tehdään oletuksien ja kertyneen kokemuksen varassa. Myynnin suora vuorovaikutus asiakkaiden kanssa on kullanarvoista, mutta kaikkia muutoksia tai taustatekijöitä ei voi tunnistaa ilman päämäärätietoista ymmärryksen syventämistä.
Lue lisääB2B-tuotteistaminen ja positiointi
Tuotteistaminen tarkoittaa perinteisesti nimeä, logoa, visuaalista ilmettä, arvolupausta, hinnoittelua sekä tuotteen asemointia portfolion sisällä ja suhteessa kilpailijoihin. Tuote ei kuitenkaan ole vain yksittäinen yrityksen palvelun ilmentymä, vaan aina osa laajempaa asiakaskokemusta – varsinkin yritysmarkkinoinnissa.
Lue lisääMarkkinointistrategiat
Hyvä markkinointistrategia kokoaa yrityksen tärkeimmät markkinoinnin tavoitteet selkeäksi ja sovellettavaksi kokonaisuudeksi. Markkinointistrategian suunnittelu alkaa hyvästä asiakasymmärryksestä, markkina- ja kilpailutilanteen tuntemuksesta sekä vahvasta visiosta siitä, mikä yrityksen merkitys on potentiaaliselle asiakkaalle.
Lue lisääPalvelumuotoilu ja asiakaskokemuksen kehittäminen
Liiketoimintamuotoilu, saavutettavuusarviointi, palveluportfolion kehittäminen, A/B-testaus – rakkaalla lapsella on monta nimeä, ja niin on palvelumuotoilullakin. Kaiken ytimessä on asiakaslähtöinen ajattelu ja rohkea toisten kenkiin astuminen.
Lue lisääTyönantajabrändi ja rekrymarkkinointi
Mikä työntekijöitä ja -hakijoita motivoi? Miksi he sitoutuisivat yritykseen? Onko tämä vain HR:n ongelma? Mitä tekemistä brändäämisellä on tämän kanssa?
Lue lisääLisää aiheesta
Etkö löydä etsimääsi?
Markkinointi ei ole aina niin yksioikoista, että oikeat ratkaisut löytyisivät suoraan kaupan hyllyltä.
Jos et siis löydä etsimääsi – tai et vaikka vielä edes tiedä, mitä etsit – anna meidän toimia oppaanasi.
Etenkin meidän Jarkko on etevä kaveri kysymään oikeat kysymykset!