Luettavissa 2 minuutissa

Miten tehdä aivan uudenlainen palvelu tutuksi asiakkaille? Tamperelainen Pirte (Tullinkulman Työterveys Oy) ja Celkee Oy kehittivät Oivallus-palvelun, jonka tarkoitus on edistää yritysten hyvinvointia ja sitä kautta tuottavuutta. Bermuda auttoi tämän yhteisöllisestä web-palvelusta ja Pirten asiantuntijoiden osaamisesta koostuvan kokonaisuuden kiteyttämisessä vaikuttaviksi viesteiksi.

Kehityskeskustelun perinteinen malli on, että työnantaja ja työntekijä keskustelevat kahdestaan suljettujen ovien takana. Oivallus-palvelun perusideana on avoimuus, jolloin palautetta sekä ratkaisuehdotuksia jaetaan koko työyhteisön ja Pirten asiantuntijoiden kesken.

 

Kärkiviestit kiteytettiin yhteisissä workshopeissa

Pirten ja Bermudan yhteistyö käynnistyi syksyllä 2017, jolloin haastattelimme palvelun testikäyttäjiä. Vastausten pohjalta keskustelimme palvelun merkityksestä yhdessä Pirten ja Celkeen kanssa. Bermudan tiimi sai myös demotunnukset web-palveluun, jotta pystyimme itse testata käyttöliittymää.

Työpajoissa muotoutui käsitys palvelun kärkiviesteistä ja siitä, millaista materiaalia Pirten myyjät sekä työterveyshoitajat tulisivat tarvitsemaan työssään. Oivallus on lähtökohtaisesti suunniteltu Pirten nykysille työterveysasiakkaille, joten julkista markkinointimateriaalia ei tässä vaiheessa ollut tarvetta luoda.

Pirten asiakkaina on Tampereen kaupungin lisäksi yli 1800 yritystä ja noin 42 000 henkilöasiakasta. Jatkossa, palvelua on tarkoitus myydä myös valtakunnallisella tasolla työhyvinvointiin ja työterveyteen keskittyville palveluyrityksille.

Lopputuotokset myynnin tueksi

Luova johtaja Sami Partanen piirsi animaatiovideon, jonka henkilöhahmot esiintyvät myös myyntiesitteessä sekä presentaatiossa. Pirten edustajat käyttävät materiaalia esitellessään palvelua asiakkailleen.

”Piirroksissa mielikuvitus asettaa rajat viestin kertomiselle. Asiat, joita muilla tekniikoilla voi olla hankala kuvittaa saavat piirrosanimaatiossa parhaillaan katsojaakin oivalluttavan muodon”, kertoo Partanen.

animointi

 

Piirosanimaatiota hyödynnettiin myös Wirepasin Connectivity for Beacons -videolla. Lue lisää tästä.

Kaipaatko havainnollistavaa myynnintukimateriaalia? Ota yhteyttä!

Lue lisää asiakkaistamme

Lue yritysten kokemuksia Bermudasta ja tutustu tekemiimme projekteihin.

Case
30.10.2018
Nokian Raskaat Renkaat & Valtra: Snowrace ja suomalainen kylähulluus
Lue lisää
Case
04.10.2018
Husky Intelligence: kansainvälistä brändinostetta
Lue lisää
Case
10.09.2018
Tays tukisäätiö: Lahjoitussivustolla arvostetaan elämää
Lue lisää
Case
29.08.2018
TeacherGaming: Visuaalista identiteettiä etsimässä
Lue lisää
Case
01.06.2018
Injeq: Mullistavalla älyneulalla maailmalle
Lue lisää
Case
18.01.2018
Etelän Kebab House: Legendaarisen ravintolan uusi aika
Lue lisää
Case
21.12.2017
Javasko: Vastuullisen koneenrakentajan uusi ilme
Lue lisää
Case
05.08.2017
Wirepas lunastaa lupauksia
Lue lisää
Case
03.08.2017
Cargotec Kalmar: Huipputeknologiasta selkeästi
Lue lisää
Case
28.07.2017
Edupoli: verkkovertailun voittaja
Lue lisää
Case
08.06.2017
Telatek Service: heittäydy tarinoiden vietäväksi
Lue lisää
Case
27.02.2017
Visura: perheyrityksen uudet kasvot verkossa
Lue lisää
Case
17.01.2017
Nordic Caraway: maailman suurimman uusi ilme
Lue lisää
Case
22.12.2016
Kuninkaankulma: Ruokakaupan markkinointia ilman tarjouksia
Lue lisää
Case
26.10.2016
Ultimes Business Garden: Lippulaivalle sivusto
Lue lisää
Case
07.09.2016
Vilkas: kampanjoita verkkokauppojen verkkokaupalle
Lue lisää
Case
06.06.2016
Orbis: tuotekauppiaasta ratkaisevaksi kumppaniksi
Lue lisää
Case
17.05.2016
VAAO: Yksi sivusto – tuhansia käyttäjiä
Lue lisää
Case
03.02.2016
Hella: Bermuda toi valoa sisävalaisinbrändiin
Lue lisää
Case
03.02.2016
Skanska Luminary: Brändi ensin, monttu sitten
Lue lisää
Case
03.02.2016
Savox: Kypärä tulevaisuuden taistelijalle
Lue lisää
Case
03.02.2016
ISS-palvelut: Duunihoroskooppi
Lue lisää