Kokonaisuutena projekti täytti kaikki toiveemme. Kerrankin asiat tehtiin kunnolla. Lopputuotokset ovat ajassa kestäviä ja käyttökelpoisia monessa yhteydessä.

Birgitta Ojala, vastuualuepäällikkö

Miten tehdä aivan uudenlainen palvelu tutuksi asiakkaille? Tamperelainen Pirte (Tullinkulman Työterveys Oy) ja Celkee Oy kehittivät Oivallus-palvelun, jonka tarkoitus on edistää yritysten hyvinvointia ja sitä kautta tuottavuutta. Bermuda auttoi tämän yhteisöllisestä web-palvelusta ja Pirten asiantuntijoiden osaamisesta koostuvan kokonaisuuden kiteyttämisessä vaikuttaviksi viesteiksi.

Kehityskeskustelun perinteinen malli on, että työnantaja ja työntekijä keskustelevat kahdestaan suljettujen ovien takana. Oivallus-palvelun perusideana on avoimuus, jolloin palautetta sekä ratkaisuehdotuksia jaetaan koko työyhteisön ja Pirten asiantuntijoiden kesken.

Kärkiviestit kiteytettiin yhteisissä workshopeissa

Pirten ja Bermudan yhteistyö käynnistyi syksyllä 2017, jolloin haastattelimme palvelun testikäyttäjiä. Vastausten pohjalta keskustelimme palvelun merkityksestä yhdessä Pirten ja Celkeen kanssa. Bermudan tiimi sai myös demotunnukset web-palveluun, jotta pystyimme itse testata käyttöliittymää.

Työpajoissa muotoutui käsitys palvelun kärkiviesteistä ja siitä, millaista materiaalia Pirten myyjät sekä työterveyshoitajat tulisivat tarvitsemaan työssään. Oivallus on lähtökohtaisesti suunniteltu Pirten nykysille työterveysasiakkaille, joten julkista markkinointimateriaalia ei tässä vaiheessa ollut tarvetta luoda.

Pirten asiakkaina on Tampereen kaupungin lisäksi yli 1800 yritystä ja noin 42 000 henkilöasiakasta. Jatkossa, palvelua on tarkoitus myydä myös valtakunnallisella tasolla työhyvinvointiin ja työterveyteen keskittyville palveluyrityksille.

Lopputuotokset myynnin tueksi

Luova johtaja Sami Partanen piirsi animaatiovideon, jonka henkilöhahmot esiintyvät myös myyntiesitteessä sekä presentaatiossa. Pirten edustajat käyttävät materiaalia esitellessään palvelua asiakkailleen.

”Piirroksissa mielikuvitus asettaa rajat viestin kertomiselle. Asiat, joita muilla tekniikoilla voi olla hankala kuvittaa saavat piirrosanimaatiossa parhaillaan katsojaakin oivalluttavan muodon”, kertoo Partanen.

animointi

Piirosanimaatiota hyödynnettiin myös Wirepasin Connectivity for Beacons -videolla. Lue lisää tästä.

Kaipaatko havainnollistavaa myynnintukimateriaalia? Ota yhteyttä!

Lue lisää asiakkaistamme

Lue yritysten kokemuksia Bermudasta ja tutustu tekemiimme projekteihin.

Case
03.11.2020
Treon: Tuotevideot täyttämään puuttuva palanen IoT-firman viestintään
Lue lisää
Case
13.10.2020
Visiot todeksi videolla
Lue lisää
Case
05.10.2020
Mahdoton mahdolliseksi: Kreaten brändin kirkastus oli rosoinen ja rouhea
Lue lisää
Case
28.09.2020
Haarla: Raaka osaaminen on parhaimmillaan taidetta
Lue lisää
Case
10.08.2020
Kauppakeskukset Arabia ja Duo: brändiuudistus
Lue lisää
Case
30.06.2020
Iloa ja eteenpäin vievää voimaa sivustolle
Lue lisää
Case
25.05.2020
Sisäilmalähetti: ”Stop kurnutukselle!” – Palvelun lanseeraus tarinallistamisen keinoin
Lue lisää
Case
13.05.2020
Fortum: Teollisuuden digimurroksen vauhdittajat
Lue lisää
Case
07.04.2020
Olkoon Voimia kanssasi – Bermuda elävöitti Pirkanmaan Voimian strategian
Lue lisää
Case
10.03.2020
Finla Työterveys Oy: Avajaiskampanja
Lue lisää
Case
27.02.2020
Wirepas uskaltaa uudistaa
Lue lisää
Case
30.10.2019
Murskaavaa ylivoimaa: Metson MX-tuotesarjan julkaisussa perhe on paras
Lue lisää