Kokonaisuutena projekti täytti kaikki toiveemme. Kerrankin asiat tehtiin kunnolla. Lopputuotokset ovat ajassa kestäviä ja käyttökelpoisia monessa yhteydessä.

Birgitta Ojala, vastuualuepäällikkö

Miten tehdä aivan uudenlainen palvelu tutuksi asiakkaille? Tamperelainen Pirte (Tullinkulman Työterveys Oy) ja Celkee Oy kehittivät Oivallus-palvelun, jonka tarkoitus on edistää yritysten hyvinvointia ja sitä kautta tuottavuutta. Bermuda auttoi tämän yhteisöllisestä web-palvelusta ja Pirten asiantuntijoiden osaamisesta koostuvan kokonaisuuden kiteyttämisessä vaikuttaviksi viesteiksi.

Kehityskeskustelun perinteinen malli on, että työnantaja ja työntekijä keskustelevat kahdestaan suljettujen ovien takana. Oivallus-palvelun perusideana on avoimuus, jolloin palautetta sekä ratkaisuehdotuksia jaetaan koko työyhteisön ja Pirten asiantuntijoiden kesken.

Kärkiviestit kiteytettiin yhteisissä workshopeissa

Pirten ja Bermudan yhteistyö käynnistyi syksyllä 2017, jolloin haastattelimme palvelun testikäyttäjiä. Vastausten pohjalta keskustelimme palvelun merkityksestä yhdessä Pirten ja Celkeen kanssa. Bermudan tiimi sai myös demotunnukset web-palveluun, jotta pystyimme itse testata käyttöliittymää.

Työpajoissa muotoutui käsitys palvelun kärkiviesteistä ja siitä, millaista materiaalia Pirten myyjät sekä työterveyshoitajat tulisivat tarvitsemaan työssään. Oivallus on lähtökohtaisesti suunniteltu Pirten nykysille työterveysasiakkaille, joten julkista markkinointimateriaalia ei tässä vaiheessa ollut tarvetta luoda.

Pirten asiakkaina on Tampereen kaupungin lisäksi yli 1800 yritystä ja noin 42 000 henkilöasiakasta. Jatkossa, palvelua on tarkoitus myydä myös valtakunnallisella tasolla työhyvinvointiin ja työterveyteen keskittyville palveluyrityksille.

Lopputuotokset myynnin tueksi

Luova johtaja Sami Partanen piirsi animaatiovideon, jonka henkilöhahmot esiintyvät myös myyntiesitteessä sekä presentaatiossa. Pirten edustajat käyttävät materiaalia esitellessään palvelua asiakkailleen.

”Piirroksissa mielikuvitus asettaa rajat viestin kertomiselle. Asiat, joita muilla tekniikoilla voi olla hankala kuvittaa saavat piirrosanimaatiossa parhaillaan katsojaakin oivalluttavan muodon”, kertoo Partanen.

animointi

Piirosanimaatiota hyödynnettiin myös Wirepasin Connectivity for Beacons -videolla. Lue lisää tästä.

Kaipaatko havainnollistavaa myynnintukimateriaalia? Ota yhteyttä!

Lue lisää asiakkaistamme

Lue yritysten kokemuksia Bermudasta ja tutustu tekemiimme projekteihin.

Oscar Software: Oscarin arvoinen brändiuudistus

Case

Oscar Software: Oscarin arvoinen brändiuudistus
Lue lisää

Extron: Muoviteollisuuden tulevaisuus tarvitsee Arkkitehteja

Case

Extron: Muoviteollisuuden tulevaisuus tarvitsee Arkkitehteja
Lue lisää

AGCO Power: Voimaa muutokseen

Case

AGCO Power: Voimaa muutokseen
Lue lisää

Paljon onnea 20-vuotias Kauppakeskus Arabia!

Case

Paljon onnea 20-vuotias Kauppakeskus Arabia!
Lue lisää

Cloudpermit Oy:n Lupapiste: Kun kriteerit ovat korkealla, käyttäjäkokemus ratkaisee

Case

Cloudpermit Oy:n Lupapiste: Kun kriteerit ovat korkealla, käyttäjäkokemus ratkaisee
Lue lisää

Vesivek: Asiakaslehti on tehokas tapa tavoittaa oikeat ihmiset

Case

Vesivek: Asiakaslehti on tehokas tapa tavoittaa oikeat ihmiset
Lue lisää

Lakea: Monimuotoinen yhteistyö

Case

Lakea: Monimuotoinen yhteistyö
Lue lisää

Visit Tampere: Tehokasta kotimaanmatkailun markkinointia Tampereen tahtiin

Case

Visit Tampere: Tehokasta kotimaanmatkailun markkinointia Tampereen tahtiin
Lue lisää

FinDHC: Kun kaukolämpö sai kasvot

Case

FinDHC: Kun kaukolämpö sai kasvot
Lue lisää

Långvik: Wellness verkossa

Case

Långvik: Wellness verkossa
Lue lisää

Kaso-Ovi – Myyntiä ja tunnettuutta digimarkkinoinnilla

Case

Kaso-Ovi – Myyntiä ja tunnettuutta digimarkkinoinnilla
Lue lisää

Pintos: Brändinostetta uusilla kuvilla ja viesteillä

Case

Pintos: Brändinostetta uusilla kuvilla ja viesteillä
Lue lisää