Bermuda – maailman tamperelaisin mainostoimisto – 

Taustajoukoista lisää voimaa yrityksesi tarinalle

Oletko joskus törmännyt sisäiseen viestintään, joka koostuu kahvihuoneen korkkitauluun kiinnitetyistä ilmoituksista tai sähköpostitse henkilöstölle toimitetuista pdf-tiedostoista? Sisäiseen viestintään – ja varsinkin yrityksen kirkastetun tarinan tai tavoitteen jalkauttamiseen – kannattaa aina käyttää aikaa ja vähän vaivaakin. Esimerkiksi uudistus tai muu suunnanmuutos ei saa tarvitsemaansa pitoa, ellei koko yritys seiso sen takana.

Henkilöstön on hyvä ottaa mukaan prosessiin ja sitouttaa tarinaan jo alusta asti – minimissään kertomalla heille, mitä ollaan tekemässä, ja mihin se on johtamassa. Ja onhan sisäinen viestintä paljon muutakin kuin vain tarinan jalkauttamista. Se on myös huomiointia ja tiedonjakoa.

Sisäisestä tehokkuudesta markkinoinnin tehokkuuteen

Kaikkia muureja emme tietenkään voi puolestanne purkaa, mutta voimme auttaa teidät alkuun. Tarinan sisäinen viestintä antaa usein hyvät eväät pysyvämpien sisäisen viestinnän mallien rakentamiseen, ja ne saattavat avata monia kipuilua aiheuttavia lukkoja. Lähdemme sisäisen strategiaviestin suunnittelussa kirjaimellisesti ytimestä liikkeelle – kun ruohonjuuritasolla on mahdollisuuksia avoimuuteen, on sieltä käsin hyvä lähteä rakentamaan tehokasta viestintää.

Sisäistä viestintää suunniteltaessa kannattaa kysyä tyypillisesti:

  • Millaisia haasteita sisäisessä viestinnässä on tällä hetkellä?
  • Mitä elementtejä sisäinen strategiaviestintä sisältää tällä hetkellä?
  • Millainen viestintä vetoaa oman yrityksemme työntekijöihin parhaiten?
  • Millaista viestintää työntekijät itse kaipaavat?

Tutustu myös

Vaikka arjen perustekeminen onkin markkinoinnin sokeri ja suola, huomiota herättävät kampanjat ja lanseeraukset ovat paikallaan, kun halutaan kertoa maailmalle jotain uutta. Kohderyhmäsi ansaitsee tietää, mitä tapahtuu ja millaista arvoa voitte ratkaisuillanne asiakkaillenne tarjota.

Lue lisää

Markkinointisuunnitelmat ja markkinointivuosikellot tulevat usein ajankohtaisiksi, kun markkinointia halutaan ryhdistää palvelemaan tavoitteita tehokkaammin. Suunnitelma tai vuosikello tukee kaikkien markkinoinnin osapuolten ymmärrystä siitä, mihin ollaan menossa sekä miten tavoitteisiin päästään.

Lue lisää

Yrityksesi tarinan tulee näkyä myös asiakaskohtaamisissa. Jalostamme markkinoinnin osaamistamme tehokkaasti myös yrityksen myyntitilanteisiin sopiviksi käsikirjoituksiksi ja markkinointimateriaaleiksi.

Lue lisää

Mielessä tai jo to do -listalla esite, asiakaslehti tai messuosasto, joka lyö kaikki ällikällä? Me teemme siitä konkretiaa – kirjaimellisesti.

Lue lisää

Sisältö on tarkan ja monivaiheisen suunnittelun tulos sekä siten yrityksen ja sen markkinoinnin keskiössä. Uskomme vahvasti siihen, että menestyksen tähtäävillä ei ole varaa kädenlämpöisiin sisältöihin.

Lue lisää

Kiinnostava videomuotoinen tarina toimii kaikissa kanavissa ja palvelee niin esittelymateriaalina, asiantuntemuksen syventäjänä, myynnin tukena, asiakashyödyn konkretisoijana, katseen vangitsijana kuin huomion herättäjänä. Strategia-, suunnittelu-, tuotanto- ja jakeluosaamisellamme varmistamme, että videosi erottuu massasta.

Lue lisää

Visuaalinen identiteetti on yrityksen kasvot ja samalla yksi yrityksesi mieleenpainuvimmista osista. Kun visuaalinen ilme on huolella ja perustellusti suunniteltu, toimii se parhaimmillaan yrityksen tärkeänä ensivaikutelmana ja tunnistettavuuden elementtinä.

Lue lisää

Etkö löydä etsimääsi?

Markkinointi ei ole aina niin yksioikoista, että oikeat ratkaisut löytyisivät suoraan kaupan hyllyltä.
Jos et siis löydä etsimääsi – tai et vaikka vielä edes tiedä, mitä etsit – anna meidän toimia oppaanasi.

Etenkin meidän Jarkko on etevä kaveri kysymään oikeat kysymykset!