
Yrityksesi uusi ammatti mielikuvamaalarina
Harvat asiat sitovat tarinan elementtejä niin hyvin yhteen kuin visuaaliset yksityiskohdat. Brändiä tukeva kuvitus maalaa vastaanottajan mieleen kuvaa yrityksestä ja sen toimijoista, ja tunnistettavat elementit tarjoavat mieleenpainuvia ahaa-elämyksiä. Siksi visuaalisen ilmeen suunnittelu muun markkinoinnin ohella on tärkeää tehdä huolellisesti.
Graafinen suunnittelu ja visuaalisuus yleisesti ovat tiukasti kytköksissä lähes kaikkeen toimintaamme. Verkkosivut tarvitsevat vangitsevaa toiminnallisuutta, ja samalla printtimateriaalin ja somemainonnan on pysäytettävä vastaanottajansa. Kaiken tämän on mukailtava yhtä, yhdenmukaista ja moneen tarkoitukseen taipuvaa brändiä.
Tavoitteiden asettamisesta visuaalisiin suuntaviivoihin
Me uskallamme ja osaamme kertoa suoraan yrityksellesi parhaiten sopivista ratkaisuista. Katsomme kaikissa projekteissamme pelkkää visuaalista ilmettä pidemmälle ja kiinnitämme huomiota erityisesti tuotetun materiaalin selkeyteen, luettavuuteen ja sujuvaan kuljetukseen.
Visuaalinen identiteetti ei tarkoita vain brändin tyyliin sopivia värejä ja kuvia. Visuaalista linjaa suunnitellessa perehdymme ensin syväluotaavasti, miksi yritys on olemassa, mitä se tekee sekä mitä se haluaa viestittää kohderyhmilleen. Siten voimme tehdä päätöksiä siitä, miten erilaisia tavoitteita kohti kannattaa pyrkiä visuaalisuuden voimin.
Suunnitellaanko uudelle yritykselle kaikki alusta alkaen? Onko yritys brändiuudistuksen pyörityksessä? Etsitäänkö kampanjalle erottuvaa ilmettä? Kokonaisuuteen vaikuttaa tietenkin myös se, mistä lähdetään liikkeelle.
Visuaaliseen suunnitteluun sisältyy tyypillisesti:
- Taustatyöt yrityksen toimialasta ja tavoitteista
- Värimäärittelyt
- Typografiat
- Logosuunnittelu
- Graafiset elementit tapauskohtaisesti
- Värien ja muiden elementtien käyttöesimerkit
Referenssejä

Case
Sisäilmalähetti: ”Stop kurnutukselle!” – Palvelun lanseeraus tarinallistamisen keinoin
Lue lisääTutustu myös
Kampanjat ja lanseeraukset
Vaikka arjen perustekeminen onkin markkinoinnin sokeri ja suola, huomiota herättävät kampanjat ja lanseeraukset ovat paikallaan, kun halutaan kertoa maailmalle jotain uutta. Kohderyhmäsi ansaitsee tietää, mitä tapahtuu ja millaista arvoa voitte ratkaisuillanne asiakkaillenne tarjota.
Lue lisääMarkkinointisuunnitelmat ja -vuosikellot
Markkinointisuunnitelmat ja markkinointivuosikellot tulevat usein ajankohtaisiksi, kun markkinointia halutaan ryhdistää palvelemaan tavoitteita tehokkaammin. Suunnitelma tai vuosikello tukee kaikkien markkinoinnin osapuolten ymmärrystä siitä, mihin ollaan menossa sekä miten tavoitteisiin päästään.
Lue lisääMyynnintukimateriaalit ja -ratkaisut
Yrityksesi tarinan tulee näkyä myös asiakaskohtaamisissa. Jalostamme markkinoinnin osaamistamme tehokkaasti myös yrityksen myyntitilanteisiin sopiviksi käsikirjoituksiksi ja markkinointimateriaaleiksi.
Lue lisääPrintti- ja design-palvelut
Mielessä tai jo to do -listalla esite, asiakaslehti tai messuosasto, joka lyö kaikki ällikällä? Me teemme siitä konkretiaa – kirjaimellisesti.
Lue lisääSisäinen strategiaviestintä
Markkinoinnin työn tohinassa omat joukot jäävät usein täysin syyttä vähäiselle huomiolle. Kun esimerkiksi tarinaa jalkautetaan, ovat asiakkaiden lisäksi omat työntekijät ja sidosryhmät vähintäänkin yhtä tärkeä ja arvokas yleisö.
Lue lisääSisältömarkkinoinnin suunnittelu ja tuotanto
Sisältö on tarkan ja monivaiheisen suunnittelun tulos sekä siten yrityksen ja sen markkinoinnin keskiössä. Uskomme vahvasti siihen, että menestyksen tähtäävillä ei ole varaa kädenlämpöisiin sisältöihin.
Lue lisääVideosuunnittelu ja -tuotanto, videomainonta
Kiinnostava videomuotoinen tarina toimii kaikissa kanavissa ja palvelee niin esittelymateriaalina, asiantuntemuksen syventäjänä, myynnin tukena, asiakashyödyn konkretisoijana, katseen vangitsijana kuin huomion herättäjänä. Strategia-, suunnittelu-, tuotanto- ja jakeluosaamisellamme varmistamme, että videosi erottuu massasta.
Lue lisääLisää aiheesta
Etkö löydä etsimääsi?
Markkinointi ei ole aina niin yksioikoista, että oikeat ratkaisut löytyisivät suoraan kaupan hyllyltä.
Jos et siis löydä etsimääsi – tai et vaikka vielä edes tiedä, mitä etsit – anna meidän toimia oppaanasi.
Etenkin meidän Jarkko on etevä kaveri kysymään oikeat kysymykset!