Bermuda – maailman tamperelaisin mainostoimisto – 

Yrityksesi uusi ammatti mielikuvamaalarina

Harvat asiat sitovat tarinan elementtejä niin hyvin yhteen kuin visuaaliset yksityiskohdat. Brändiä tukeva kuvitus maalaa vastaanottajan mieleen kuvaa yrityksestä ja sen toimijoista, ja tunnistettavat elementit tarjoavat mieleenpainuvia ahaa-elämyksiä. Siksi visuaalisen ilmeen suunnittelu muun markkinoinnin ohella on tärkeää tehdä huolellisesti.

Graafinen suunnittelu ja visuaalisuus yleisesti ovat tiukasti kytköksissä lähes kaikkeen toimintaamme. Verkkosivut tarvitsevat vangitsevaa toiminnallisuutta, ja samalla printtimateriaalin ja somemainonnan on pysäytettävä vastaanottajansa. Kaiken tämän on mukailtava yhtä, yhdenmukaista ja moneen tarkoitukseen taipuvaa brändiä.

Tavoitteiden asettamisesta visuaalisiin suuntaviivoihin

Me uskallamme ja osaamme kertoa suoraan yrityksellesi parhaiten sopivista ratkaisuista. Katsomme kaikissa projekteissamme pelkkää visuaalista ilmettä pidemmälle ja kiinnitämme huomiota erityisesti tuotetun materiaalin selkeyteen, luettavuuteen ja sujuvaan kuljetukseen.

Visuaalinen identiteetti ei tarkoita vain brändin tyyliin sopivia värejä ja kuvia. Visuaalista linjaa suunnitellessa perehdymme ensin syväluotaavasti, miksi yritys on olemassa, mitä se tekee sekä mitä se haluaa viestittää kohderyhmilleen. Siten voimme tehdä päätöksiä siitä, miten erilaisia tavoitteita kohti kannattaa pyrkiä visuaalisuuden voimin.

Suunnitellaanko uudelle yritykselle kaikki alusta alkaen? Onko yritys brändiuudistuksen pyörityksessä? Etsitäänkö kampanjalle erottuvaa ilmettä? Kokonaisuuteen vaikuttaa tietenkin myös se, mistä lähdetään liikkeelle.

Visuaaliseen suunnitteluun sisältyy tyypillisesti:

  • Taustatyöt yrityksen toimialasta ja tavoitteista
  • Värimäärittelyt
  • Typografiat
  • Logosuunnittelu
  • Graafiset elementit tapauskohtaisesti
  • Värien ja muiden elementtien käyttöesimerkit

Tutustu myös

Vaikka arjen perustekeminen onkin markkinoinnin sokeri ja suola, huomiota herättävät kampanjat ja lanseeraukset ovat paikallaan, kun halutaan kertoa maailmalle jotain uutta. Kohderyhmäsi ansaitsee tietää, mitä tapahtuu ja millaista arvoa voitte ratkaisuillanne asiakkaillenne tarjota.

Lue lisää

Markkinointisuunnitelmat ja markkinointivuosikellot tulevat usein ajankohtaisiksi, kun markkinointia halutaan ryhdistää palvelemaan tavoitteita tehokkaammin. Suunnitelma tai vuosikello tukee kaikkien markkinoinnin osapuolten ymmärrystä siitä, mihin ollaan menossa sekä miten tavoitteisiin päästään.

Lue lisää

Yrityksesi tarinan tulee näkyä myös asiakaskohtaamisissa. Jalostamme markkinoinnin osaamistamme tehokkaasti myös yrityksen myyntitilanteisiin sopiviksi käsikirjoituksiksi ja markkinointimateriaaleiksi.

Lue lisää

Mielessä tai jo to do -listalla esite, asiakaslehti tai messuosasto, joka lyö kaikki ällikällä? Me teemme siitä konkretiaa – kirjaimellisesti.

Lue lisää

Markkinoinnin työn tohinassa omat joukot jäävät usein täysin syyttä vähäiselle huomiolle. Kun esimerkiksi tarinaa jalkautetaan, ovat asiakkaiden lisäksi omat työntekijät ja sidosryhmät vähintäänkin yhtä tärkeä ja arvokas yleisö.

Lue lisää

Sisältö on tarkan ja monivaiheisen suunnittelun tulos sekä siten yrityksen ja sen markkinoinnin keskiössä. Uskomme vahvasti siihen, että menestyksen tähtäävillä ei ole varaa kädenlämpöisiin sisältöihin.

Lue lisää

Kiinnostava videomuotoinen tarina toimii kaikissa kanavissa ja palvelee niin esittelymateriaalina, asiantuntemuksen syventäjänä, myynnin tukena, asiakashyödyn konkretisoijana, katseen vangitsijana kuin huomion herättäjänä. Strategia-, suunnittelu-, tuotanto- ja jakeluosaamisellamme varmistamme, että videosi erottuu massasta.

Lue lisää

Etkö löydä etsimääsi?

Markkinointi ei ole aina niin yksioikoista, että oikeat ratkaisut löytyisivät suoraan kaupan hyllyltä.
Jos et siis löydä etsimääsi – tai et vaikka vielä edes tiedä, mitä etsit – anna meidän toimia oppaanasi.

Etenkin meidän Jarkko on etevä kaveri kysymään oikeat kysymykset!